Nyt s. 7
-
Nyt tv
-
ny projektor
-
ny hdd optager
Nyt side 6 10.08.08
- Nye baght'ere
- Subwoofer i nyt tøj
- Squeezebox duet er flyttet ind
Nyt side 6
Julegaver 2007
-Multifjbetj. Logitech harmony 555
- Cd-spiller Nad c521BEE
side.5
- stemningsbilleder
- Ny projektor
- Ny lyskasse m. indbygget lærred
03.02-07 Nyt panoramabillede af hele stuen på side 4!
Så er der nyt på side 3!!!
Ny reciever, ny dvdafspiller, nyt tv
Så er det vist på tide at vise hvad jeg har gået og lavet den sidste måneds tid godt og vel.
Først lige en lille grejliste
Reciever: Nad T753
DVD: Nad T533
Digital tuner: Denver
TV. 20" Lcd mrk. Videoseven
Projector: Medion
Subwoofer: Paradigm Ps serien 12" enhed
Højttalere:
Front: Jamo D590
Center: Jamo D5 CEN
Surround: Jamo E 600
Først et par billeder af hvordan det så ud indtil for et par måneder siden!

Og her kommer det så! Jeg blev færdig med at studere, og vupti var der råd til det her!

Indvendigt så det sådan ud!

Det var i sig selv ikke særligt charmerende, vel at mærke ud fra vores smag at dømme så vi måtte igang

Nu er køkkenet og stuen efter hårdt arbejde endeligt færdigt så her kommer lidt billeder af den nye og mere luftige opstilling!
Her fronten!

Tv'et close up! Den leverer et rigtigt godt billede, bedre end mange andre mærkevarer som eks. philips, dette er min opfattelse i forskellige tests

Reciever: Leverer altså varen, og så synes jeg den er rigtig lækker at se på!

Dvd'en er der ikke så meget at sige om, den leverer varen har component udgang og progressive scan, hvilket leverer et fremragende billede, der findes selvfølgelig bedre afspillere, men tl prisen tror jeg næppe der findes mange konkurrenter. Også udemærket lyd, og jeg bruger den til musik, da jeg ikke kan høre forskel ml. cd og dvd i denne prisklasse.

Centeren spiller i perfekt harmoni med de to 590'ere, men de mangler dog en del i finish i forhold til 590'eren!

Her føromtalte front: Jeg mener, velat mærke i modsætning til mange andre at den lyder fantastisk, og med et dertilhørende lækkert design, må den meget gerne stå i min stue.

Et til af fronten

Projektoren viser et udemærket billede, på trods af dens lave opløsning. Jeg har dog bestilt et gråfilter hjem til linsen, så sortniveauet bliver lidt bedre, har dog endnu ikke modtaget det, men tålmodighed er jo som sagt en dyd

Baghøjttalerne kan her anes hvis man ser godt efter.
Jeg var efterhånden blevet godt træt af alle de "grimme" baghøjttalere, så jeg besluttede mig for at få fremstillet en hvid ramme om mine E 600 og derefter montere dem i loftet. Det virker fantastisk, og giver efter min smag en endnu bedre surround lyd. Specielt når noget kommer "flyvende" over en, nu kommer lyden virkeligt oppefra og bagved en.
Desuden er jeg meget glad for denne løsning da, den ikke fylder så meget i billedet.

Subwooferen. Den er MEGET VILD og er kun skruet 1/5 del op! Bruges kun til film. Jeg behøver ikke bodyshakers med denne bas!

Lærredet er et udemærket motorlærred som kan styres fra fjbetj. Det hænger glat og giver lige det sidste til biostemningen

Til sidst et par billeder af styreenhederne
Den traditionelle SUNWAVE til at tage sig af alle IR signaler og en alm. billig radiostyret lysdæmper til stikkontakt fra ideline

Det var alt for nu. Slutteligt vil jeg dog sige at der lydmæssigt også er sket store forandringer.
1. perspektivet er blevet kæmpestort
2. Mere detaljerigdom
3. Bedre dynamik
4. mere tilbageslag fra hårde vægge og glaspartier hvilket er et minus i regnskabet
Dog er også lyden forbedret en kende og jeg er meget gladere for mit anlæg nu end før, og hvad endnu bedre er, så er også fruen glad for det nye setup.
Ris og ros modtages meget gerne
Lars