Forfatter |
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Nye Billedere Side 2..
Vil da lige dele mit system med jer andre, har længe haft Hi-Fi som en stor interresse, har efterhånden haft prøvet mange forskellige apparater bla. flere Onkyo modeller inden min nuværende Denon, ligeledes har der været et par forskellige Jamo og Dali sæt indenover, men for tiden er det B&W der er valgt .
Er næsten lige flyttet i rækkehus og som ung gut på 23år er der mange ting og se til, så der skal bla laves en del om i huset af forskellige karakter.. men har da fået sat anlægget op så jeg er nogenlunde tilfreds.
Fjernsynet er bla kun midlertidig da den ryger ind på soveværelset når jeg finder en 40" som opfylder mine krav, ellers skal DVDen udskiftes til noget nyrere (NAD M55 eller Denon 3930).
Grejet er følgene:
TV: Sony KDL32V2000 Solgt!!
Receiver: Denon AVR3805
DVD: Denon DVD3300
Front: B&W DM603 S3
Center: B&W LCR600 S3
Rear: B&W DS6 S3
Sub: B&W ASW600
Kabler: Taralabs Axiom og Prism Bi-wire, Dali White Wave, Profi Gold Scart.
Rack: Soundstyle.

Sådan ser det ud, billederne er ikke specielt gode synes jeg men det giver da en ide om hvordan det ser ud..
Mvh Peter __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da herligt som folk loader deres systemer op i aften
Og hvad er der at sige...andet end at det da bare ser rigtig godt ud
Kan specielt godt lide dine 603 S3'er...siden jeg selv har haft sådan et sæt i et par år __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg læse at du selv har haft Onkyo surroundforstærker (hvilken model?) før din Denon..hvordan vil du beskrive forskellen? hvis overhovedet nogen selvfølgelig __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord.. det er rart at høre at i synes om det selv om der er plads til forbedringer ..
Jamen min første Onkyo receiver var en Onkyo TX-SV424 fra dengang at Hi-Fi Klubben lige var blevet slået sammen med Audioscan tilbage i 1996.. den var koblet sammen med et par Jamo Cornet 70 og en Center 160.. og det spillede jo godt, jeg var meget tilfreds.. har da også stadig min Onkyo Cd afspiller sat til fra dengang, det er en Onkyo DX-7110 med deres F.P.C.S system.
Før jeg købte min Denon havde jeg en Onkyo TX-DS 575X Receiver på 5*100W og med noget de kaldte WRAT, den var jeg meget glad for den var rigtigt godt bygget og spillede kanont godt. Desværre røg forstærkerne i bagkanalerne af ukendte årsager så den blev skiftet ud til en Denon AVR 3805 som havde fået meget rosende omtale i pressen... synes dog at Onkyoen spillede mindst ligeså godt .

__________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser rigtig godt ud   dejlig lille bio du har der  mvh / Michael
__________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Synes det ser pænt ud - er selv tilhænger af b&w !
Tænkte på hvilket lys du bruger i loftet? Og lige en ekstra ting - dine magasin-holdere, som er i baggrunden.. hvad er det for nogle? - har ledt og ledt, kan simpelthen ikke finde dem! Mener at ikea har haft dem, men de føres måske ikke længere? 
|
|
|
Lyset i loftet er bare en alm halogen lampe med tre spots der kan vinkles som man vil have dem, jeg har isat nogle 35W spots som giver et lidt blødt og behageligt lys. Magasin holderne er købt i Ikea for et års tid siden ca, ved dog ikke om de stadig forhandler dem.

Her kan lampen ses ..

__________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot bio  . En go' gammel DVD-3300  . Selvom den efterhånden er gammel og ikke kan afspille hverken brændte CD'er eller SACD og tildels ikke brændte DVD'er, er det faktisk en fin maskine endnu. Jeg har selv lige udskiftet en til en DVD-3910, men bruger den stadigvæk i et andet set-up. Hvilket 40" har du set på, og hvilke krav stille du? Skal den kunne vise 1080P som 3930 (ved ikke om NAD også gør det) understøtter?
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Flot bio .
En go' gammel DVD-3300 . Selvom den efterhånden er gammel og ikke kan afspille hverken brændte CD'er eller SACD og tildels ikke brændte DVD'er, er det faktisk en fin maskine endnu.
Jeg har selv lige udskiftet en til en DVD-3910, men bruger den stadigvæk i et andet set-up.
Hvilket 40" har du set på, og hvilke krav stille du? Skal den kunne vise 1080P som 3930 (ved ikke om NAD også gør det) understøtter?
|
|
|
Vil godt have et tv med et bedre sort niveu end Sonyen har, ved helt mørklagt rum er der stadig lysgennemgang i panelet men dette er dog langt fra noget der direkte irretere mig..meeen alligevel når Sharp kan må andre også kunne .
To HDMI indgange skal det næste også have, også vil det ikke gøre noget hvis skærmen var i Full HD med opløsningen 1920*1080 tror jeg det er. Sony lancere en ny V serie hertil årsskiftet med modelnavnet V2500 og den vil bla have disse specs så venter lige og ser tiden lidt an..
De har en model på markedet nu som understøtter 1080P som du nævner under navnet KDL-40W2000 den ser også fin ud http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SONY_ KDL-40W2000_LCD_TV_Soelv.htm
i mellemtiden er jeg også godt tilfreds med den lille 32" . __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal der snart til og ske noget nyt her i huset.. gulvet skal slibes ned og gøres lysere og lakeres og der bliver sat nye lofter op.
Damn en omgang det bliver at skulle til at rydde alt ud af huset, men det skal jo til for at få det som man vil have det...må se om der ikke bliver en lille gave til bioen ud af det . __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
OleSeberg Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 04 December 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et dejligt setup, tillykke med det.
|
Til top |
|
|
TeeZaZ Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 11 December 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rigtigt flot og stilrent opsæt du har fået sat dig sammen.. et stort tillykke med det her fra!!
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 11 December 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skrissel fra IKEA__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 11 December 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser virkelig stilfuldt og godt ud.  Hvordan er dine bag HT'er indstillet - monopol eller bipol? __________________ Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
Den uvidende Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig fedt ud, jeg vil klart følge med i videreudviklingen ( hvis der bliver en )
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 11 December 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Sony'et har du prøvet at sætte powersaving til high? Det giver et væsenligt bedre sort niveau, og gør det faktisk ret godt. Det er rigtigt at ved helt mørklagt rum så er der lysgennemgang, men det vil der være på alle LCD'er.
Hvis jeg har en lille 25W lavalampe kørende i et hjørne, så er der lige præcis nok ambient lys til at sort bliver mere eller mindre helt sort. Det er også lidt mere behageligt for mig at se TV med en lille smule lys, kontrasterne når der er helt mørkt kan godt være lidt voldsomme. (Med kontraster mener jeg når man går fra en mørk scene til en helt lys scene, mine øjne er ikke så glade for det).
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle..
Tak for responsen, dejligt at høre i kan lide det. Skal selvfølgelig nok komme med nye billeder når det bliver færdigt, loftet bliver sat op i juleferien og der er bestilt gulvfirma til 2 januar.
Jeg har sat mine baghøjttalere til monopol, da jeg bedst kan lide den mere direkte lyd og lytter også meget til musik fra dvd.
Lestat: Ja har prøvet at sætte powersaving til high, og som du skriver så giver det et væsentligt bedre sort nivou. Dog synes jeg at billedet bliver en anelse for mørkt i dagslys så har valgt kun at aktivere lyscensoren, den fungere upåklageligt og gør faktisk billedet ligeså mørkt som powersaving funktionen ved helt mørklagt rum. __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|

Puha det lang tid siden, men huset har været igennem en større modernisering fra gulv til loft og meget andet .
Sonyet er solgt til fordel for et yderst populært Plasma TV som jeg går og venter på kommer hjem til afhentning, glæder mig meget til at komme på Plasma vognen og danne mine egne indtryk af skærmen, skal selvfølgelig nok sætte billeder på når den nye skærm kommer. __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 04 November 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ser lidt tomt ud uden dit hjemmealter. Den stue skriger jo på en kæmpe skærm eller lærred
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|