Emne: Surround begynder søger gode råd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
mlaw Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatering: Har lige fået et godt tilbud på en Denon avr-1906, og købt den.2. Opdatering: Har købt et Kef KHT 2005.2 Højtalersystem.Hej Jeg har gået et stykke tid og tænkt over at jeg snart må skaffe mig et surround system. Mine 300+ dvd'er peger i den retning  Jeg skal have et surroundsystem ind i et 3x4 meter lokale. (lokalet er lidt større, men det er området hvor det er muligt at placere et surround system). Da rummet desværre ikke er så stort, har jeg valgt at anskaffe kompakt højtaler. Prismæssigt, har jeg tænkt mig forstærker og højtalersystem til 10k og samlet vil jeg helst ikke over 12k. Jeg vil have et surround system, hvor jeg kan følge lyden og detaljer i lydbilledet. Kan jeg ikke få det, vil jeg hellere udskyde det, til jeg kan smide flere penge i projektet. En voldsom bas betyder ikke det store for mig, bare den kan spille rent. Jeg kan dog ikke fordrage en metallisk/skarp diskant, så det vil jeg gerne undgå. Systemet skal primært bruges til film, ikke musik. Reciever: Jeg har set på en Nad 743v2. Den tiltaler mig fordi den er simpel, godt design og har gode komponenter. Har også kig på nogle Denon Recivere, AVR-1706, AVR-1707 og AVR-1906. Kan lide dem fordi de har auto-setup (jeg er jo begynder). Højtalersystem: Har hørt et Kef KHT 2500.2, til 4999-. Højtalerne ser pæne ud, og lader til at være godt kram. Subwooferen, ser dog lidt billig ud, men er 250 watt og 10". Jeg synes dog det lyder lidt skarpt når det spiller... Min anden mulighed er et Dali elegance med en concept 12 subwoofer, til 7499-. Har dog ikke hørt det endnu... Erfaringer med mine valg, gode råd, og alternativer er velkommen. På forhånd tak  Kennet
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart vil jeg håbe du lytter til Harman/Kardon, inden du køber reciever/dvd.
De laver nogle rigtige gode løsninger, og lyder efter min mening, langt bedre end "de andre" i prisklassen.
Har selv haft Denon, Nad og lyttet trættende meget til meget andet. Det er dog igen en smagssag, men det er det hele jo :-).
Højttalermæssigt er der ufattelig mange muligheder. F.eks. syntes jeg godt om Audiovectors mindste bud, dvs. k1 stander højttalere med k centeren, dette vil beløbe sig til ca. 9.500 kr. Subwoofer skal så købes til på et senere tidspunkt, måske et dårligt valg med henblik på din økonomi.
De modeller du selv har nævnt er alle gode løsninger, desuden laver Harman/Kardon selv et mindre sæt satelitter, og det spiller faktisk ganske okay også. Bose laver også udemærket sæt, mange kritiserer dem gevaldigt, men taget størrelse i betragtning syntes jeg personligt de er udemærket.
Ellers laver B&W også nogle løsninger, disse dur nok ikke, da de oftest ender med skarp diskant.
Endeligt findes der jo design højttalere som POD speakers fra hifiklubben, hvordan de spiller aner jeg ikke, og tror da også det er højttalere man enten elsker eller hader :D
Pøj pøj med det.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken DVD-spille har du idag ? Hvis det er en almindelig standard-DVD, ville jeg overveje det Marantz-sæt med reciever og DVD der er på tilbud hos Tapeconnection m.fl. Her får du en kvalitetsafspiller og en rigtig god reciever med masser af muskler til et rum af din størrelse... Mht. højtalere tror jeg det KEF-sæt du har kig på, er noget at det ypperste man kan få til prisen idag - overvejer det selv til min bio nummer 2 i soveværelset ;-) For mig står valget imellem KEF-sættet, eller at ta' springet til M&K fra f.eks. CSO - men så springer du dit budget (hvilket også er mit problem) - så kast dig ud i det med KEF-sættet, og opgrader evt. om nogle år - når man kigger på diverse brugtmarkeder, holder KEF (desværre for os der vil købe) en rigtig god brugtpris, så du kan nok skyde dem af uden det store tab om et år eller to, hvis du vil ha' noget vildere til den tid... Iøvrigt, helt generelt - når det drejer sig om primært at høre film, så ville jeg under ingen omstændigheder gå på kompromis og undvære sub'en - surroundlyd indeholder et spor der er dedikeret til lavfrekvent lyd (LFE - Low Frequency Effects) - og det er en meget stor del af oplevelsen du snyder dig selv for, hvis du vælger det fra. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mlaw Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mange tak for hurtig respons, jeg havde ikke troet det ville gå så stærkt  Tak til Wamba for at gøre mig opmærksom på H/K, jeg tror jeg vil prøve at finde en forhandler og høre deres løsninger. Tak til Erla for hans kommentar til KEF-sættet, jeg er nu ret sikker på at det bliver et valg mellem det eller dali. Som svar til erla: Jeg har en pioneer dv-380 dvdafspiller, udvalgt med omhu, som jeg er meget glad for. Det samme med mit tv, et sony wega 32 crt. Jeg skal ud og høre Dali-sættet i morgen, og denon reciever, så kan det være jeg er mere afklaret Tak for jeres hjælp og vurderinger.
|
| Til top |
|
| |
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad dig ikke skræmme, Nad, er en rigtig fin Forstærker, har selv en og den er som du selv skriver. "simpel, godt design og har gode komponenter"
Sammen med den ville jeg vælge til det rum, Concept 2 til fronten, Concept 1 til bag, og to stk 8" eller 10" sub. og så selvfølgelig dali CT center.
Og 743v2 kan godt have to stk sub sat til.
Held og lykke med valget.
Glæder mig til at se det færdige resultat.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ikke lige at du havde købt dig en denon, også et udemærket køb, man overvej stadig lige Dali sættet.
|
| Til top |
|
| |
mlaw Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen, tak til alle for råd og vejledning Det endte med en Denon AVR 1906, og et Kef 2500.2. Jeg har kun haft det en dag, og har ikke købt gode højtaler kabler. Men det lader til at virke som det skal  Jeg skriver igen, når jeg har mere erfaring med det Et spørgsmål: jeg skal bruge ca. 30 meter højtalerkabler, helst ikke for tykke, og de skal være lyse i farven, er der nogen der kan pege mig i en bestemt retning?
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van Den Hul Clearwater!!! det er hvidt og koster kun 50 kr. meteren! og er blevet rost til skyerne af mange brugere her på forummet! du kan købe det på www.hificable.dk
link  __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller Qed kabel i hifiklubben til 20 eller 35 kr meteren. de har selvfølgelig også dyere, men det løber hurtigt op når det er 30meter
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|