| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er et meget udbredt fænomen. At du kan høre CD'en selvom du skruer ned, skyldes bare at der ikke er uendelig meget dæmpning i volumenkontrollen. Det er helt normalt, med mindre der er benyttet en billig digital kreds med decideret mute ved min volume. Selv det bedste potmeter, vil lade en lille smule signal komme igennem ved min volumen. Så det skal du IKKE bekymre dig om.
Når du kan høre CD'en selvom du skifter signalkilde, skyldes det at forforstærkerens input vælger KUN afbryder for signalets "varme" leder, mens dets stelforbindelse er permanent tilsluttet. Signalet du hører, bliver simpelthen overført via stellederen. Det er formentlig IKKE en fejl på forstærkeren, men sådan er den sikkert bare konstrueret. Fakisk kan man opleve dette på rigtig mange forstærkere. Det er forholdsvis få der afbryder både signal og stel.
Kunne du i øvrigt ikke prøve at fortælle hvilket forstærkersæt det drejer sig om??? Så er man lidt bedre rustet til at vurdere om det er en fejl, eller om det er normalt for dette produkt. Hvis der var tale om et nyt Mark Levinson sæt, ville jeg nok mene at noget var galt, mens jeg ville anse det for helt acceptabelt på en billig Technics forstærker fra Bilka. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|