Forfatter |
|
hasselstream Forum Bruger
Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LPH. Forum Bruger
Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 169
|
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville have sagt mere plads, men det har du jo selv nævnt. Jeg har set på nøjagtig de samme højtalere, så når engang du får noget mere plads og de kan komme til at stå bedre vil jeg meget gerne høre din mening om højtalerne.
-LPH __________________ -LPH
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger
Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forslag kunne være at flytte dvd'en ned under receiveren så den bedre kan komme af med varmen. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Lph: Mere plads, rummet de står i er ca 55kvM men desvære kan det bare ikke stå anderledes, så håber inderligt at kæresten og jeg kan finde en lejlighed hvor der er mulighed for at lave et bredere lydbillede, kan allerede sige nu at til prisen så spiller det efter min mening virkelig super, hørte meget techno førhen, men efter jeg har fået disse concept Højttalere, er det blevet, david grey og rasmus nøhr´s stemmer man har kunnet hører.
Ja MichaelWB: Det burde jeg faktisk gøre for den har jo en del at lave den lille 743.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der ingen lyd kommer når jeg sætter en film i med DTS, og der så ikke kommer noget lyd, for både dvd makinen og forstærkeren har DTS??
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger
Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselstream skrev:
Ja Lph: Mere plads, rummet de står i er ca 55kvM men desvære kan det bare ikke stå anderledes, så håber inderligt at kæresten og jeg kan finde en lejlighed hvor der er mulighed for at lave et bredere lydbillede, kan allerede sige nu at til prisen så spiller det efter min mening virkelig super, hørte meget techno førhen, men efter jeg har fået disse concept Højttalere, er det blevet, david grey og rasmus nøhr´s stemmer man har kunnet hører.
Ja MichaelWB: Det burde jeg faktisk gøre for den har jo en del at lave den lille 743.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der ingen lyd kommer når jeg sætter en film i med DTS, og der så ikke kommer noget lyd, for både dvd makinen og forstærkeren har DTS??
|
|
|
Du har højst sandlynligt ikke forbundet dem digitalt.
Bruger Du et coax eller et optisk digital kabel imellem dem, eller blot de medfølgende analoge lakrids kabler?.
Hvis dette er tilfældet kan du ikke få digital surround igennem, dvs. dolby digital og dts.
Dolby digital kan konverteres og overføres igennem analoge kabler, men det er ikke dolby digital du hører, blot en form for Dolby prologic. DTS kan ikke føres igennem de analoge kabler, derfor er det muligt at du ikke kan høre det. Ergo: Få dig et digtal kabel hvis ikke du har det! Du bliver overrasket over forskellen.
En anden mulighed (Hvis du hár et digit kabel) er selvfølgelig, at du skal ind i setup'en på din NAD afspiller og indstille lidt på hvilken output, den skal sende signalet igennem.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger
|
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
En anden mulighed (Hvis du hár et digit kabel) er selvfølgelig, at du skal ind i setup'en på din NAD afspiller og indstille lidt på hvilken output, den skal sende signalet igennem.
|
|
|
Og hvilket format den sender det i, det skal typisk være bitstream eller en lignende betegnelse. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke et digitail kabel, men ved min bror har et meget tyndt kabel der går lys igennem, er det ikke det kabel der er optisk, jeg for det kabel når han kommer hjem fra ferie, og glæder mig virkelig til at kunne høre forskel. for blev lidt skuffet over lyden da jeg smed en film på første gang.
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger
Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselstream skrev:
Jeg har ikke et digitail kabel, men ved min bror har et meget tyndt kabel der går lys igennem, er det ikke det kabel der er optisk, jeg for det kabel når han kommer hjem fra ferie, og glæder mig virkelig til at kunne høre forskel. for blev lidt skuffet over lyden da jeg smed en film på første gang. |
|
|
Så burde problemerne være løst, men der kan sagtens også være lidt du skal indstille på inden.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger
|
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser virkelig frem til at få det kabel, og ser endnu mere frem til at skulle flytte i anden lejlighed hvor der bare SKAL være mulighed for at lave et bredt lydbillede, og hvor jeg engang kan få mig en projektor, som prikken over i´et.
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger
Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal du glæde dig til (at få PJ)
skal nok blive godt når du får mere plads, det giver absolut en kæmpe forbedring i lyden
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger
Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
hasselstream skrev:
Jeg har ikke et digitail kabel, men ved min bror har et meget tyndt kabel der går lys igennem, er det ikke det kabel der er optisk, jeg for det kabel når han kommer hjem fra ferie, og glæder mig virkelig til at kunne høre forskel. for blev lidt skuffet over lyden da jeg smed en film på første gang. |
|
|
Så burde problemerne være løst, men der kan sagtens også være lidt du skal indstille på inden.
|
|
|
Ja, men det er ski' da ikke i DVD'en han skal indstille noget som helst, den sender jo bare ud til alle udgange medmindre man kan slå digitalt output fra - det mener jeg ikke man kan på NAD . Derimod skal receiverens indgangssignal, når DVD er valgt som kilde, ændres fra analog til optisk/coax (afh. hvilket kabel self. ) og så skulle der gerne vælte god sound ud af speakers __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger
|
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er et Coax kabel bedere end et optisk?
Og det kabel du linker til i KSB er det et færdigt kabelt, ligesom hvis jeg købte nyt.
Kabler er virkelig en af de ting jeg skal lære mere om.
|
Til top |
|
|
NosAnden Forum Bruger
Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kabel der er linket til er utermineret det vil sige ingen stik i enden så det er ikke "færdigt". Fedt setup kan det passe at jeg så det på hifigalleri ?
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Feeble skrev:
hasselstream skrev:
|
|
|
|
|
Ja, men det er ski' da ikke i DVD'en han skal indstille noget som helst, den sender jo bare ud til alle udgange medmindre man kan slå digitalt output fra - det mener jeg ikke man kan på NAD . Derimod skal receiverens indgangssignal, når DVD er valgt som kilde, ændres fra analog til optisk/coax (afh. hvilket kabel self. ) og så skulle der gerne vælte god sound ud af speakers
|
|
|
Det er nu meget normalt at man skal ind i dvd'ens menu og sætte lyden til digital, ellers bruger den bare de analoge udgange. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselstream skrev:
Er et Coax kabel bedere end et optisk? Yep, og du får kun det bulder og brag med der er på filmen - taler også her af erfaring med mit profigold optisk
Og det kabel du linker til i KSB er det et færdigt kabelt, ligesom hvis jeg købte nyt. Yes, det er det....dog er det VdH en gammel sag, men det skal du ikke lade dig snyde af.....det er et klasse coax kabel - svært at skaffe iøvrigt
Kabler er virkelig en af de ting jeg skal lære mere om. Jow jow
|
|
|
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger
|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Acer skrev:
Feeble skrev:
hasselstream skrev:
|
|
|
|
|
Ja, men det er ski' da ikke i DVD'en han skal indstille noget som helst, den sender jo bare ud til alle udgange medmindre man kan slå digitalt output fra - det mener jeg ikke man kan på NAD . Derimod skal receiverens indgangssignal, når DVD er valgt som kilde, ændres fra analog til optisk/coax (afh. hvilket kabel self. ) og så skulle der gerne vælte god sound ud af speakers
|
|
|
Det er nu meget normalt at man skal ind i dvd'ens menu og sætte lyden til digital, ellers bruger den bare de analoge udgange.
|
|
|
Kan godt være, jeg er dog ikke stødt på det i de DVD'er jeg har rodet med - jeg har dog ikke leget med en NAD DVD så det kan godt være den skal __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal altså ud og købe mig et Coax kabel i stedet da det vil være bedere.
Og når jeg har fået det kabel så tjekker jeg DVD maskinens indstillinger.
Skal lige høre hvilket kabel jeg skal bruge imellem DVD og tv. Mit tv er et 32" Panasonic Widescreen. Der er mulighed for scart bagpå og foran S-Vhs + Phono = Rød hvid og gul.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger
|
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et Tech-Link scart kabel så skulle det køre rimeligt godt - det har fået pæne anmeldelser her på siden __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|