Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Terminere kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Amendir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Goddag.

Jeg har lige købt mit første egentlige HiFi-sæt. Jeg valgte at gå all-in og købe et herligt Dali-surround sæt, bestående af Ikon 6, Ikon sub, Ikon W2 baghøjtalere og en Ikon Vokal 2 centerhøjtaler. Reciever blev en Denon AVR 2807 og afspiller en Denon 2910 DVD. Tv'et blev et Samsung LE40M71B.

Jeg er virkelig glad for mit køb og jeg har allerede set en masse film med vanvittig lyd jeg nærmest ikke troede var mulig.

Hurra for HiFi!

Men, i min higen efter at lære mere, så vil jeg gerne lære at terminere mine kabler selv. HiFi-klubben er jo vanvittig. 300,- for at terminere et enkelt kabel. Og det eksklusiv stik osv.

Jeg vil bare høre jer hvor jeg kan købe diverse stik til en rimelig pris, og hvad I vil anbefale. Jeg har købt 7 meter Tara Labs Omni 2 bi-wire kabler jeg har delt til 2x3.5m. Det skal så termineres. Hvad vil I foreslå?

Jeg har forstået princippet i det. At lodde kobberleder sammen med stik, via noget sølvholdigt tin, uden bly, eksempelvis. Derefter komme en gang krympeflex udover.

Men hvilke stik er rimelige at bruge, til disse kabler? Og hvor fanden køber jeg krympeflex billigt og passende? Her i Sønderborg er det fuldstændig umuligt at finde! Kan I evt. også anbefale noget loddetin jeg kan bruge og hvor det kan købes?

På forhånd mange tak, og jeg undskylder hvis dette emne har været oppe at vende for mange gange. Jeg prøvede at søge lidt, men fandt ikke nok til at tilfredsstille mig.

Til top Vis Amendir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Amendir

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

"Stik" så det batter.....HifiCable.dk

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Amendir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der lige kan hjælpe mig på mine spørgsmål?

I øvrigt, på Brinck.dk er der mulighed for at købe diverse forgyldte bananstik, til meget billige penge. Er det noget jeg kan bruge?

Tænkte på det, i og med jeg også kunne købe krympeflex og en evt. loddekolbe derfra også.

Til top Vis Amendir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Amendir

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Brinck er godt sted at starte, de har det meste, du skal bare huske at kvalitet og pris hænger sammen.

m@dsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes