Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Cayin 153B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Var forbi Hifi-Klubben i Århus i dag for at høre om den ret så hypede Cayin 153B. Til stor ærgelse var den dog ikke i butikken, så derfor spørger jeg jer - altså dem som har pillet og lyttet til den: Hvordan er jeres indtryk af den? Er der tale om kvalitet eller bare noget "mainstream" gejl, som er hypet op? Kan I evt. nævnte dens force og svagheder?

Forstærkeren skal bruges til et sekundært anlæg.

På forhånd tak.

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E,

jeg har selv en 252B, jeg er glad for men de importeres ikke af klubben men derimod af http://www.interceptor.dk, hvor du kan finde forhandlerne. Jeg er meget tilfreds med storebroderen, der dog er lidt ældre.

Good luck!

Med  venlig hilsen

Bøgely

Til top Vis Bøgely's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgely Besøg Bøgely's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Bøgely skrev:

Hej AM-E,

jeg har selv en 252B, jeg er glad for men de importeres ikke af kluben men derimod af http://www.interceptor.dk, hvor du kan finde forhandlerne. Jeg er meget tilfreds med storebroderen, der dog er lidt ældre.

Good luck!

Med  venlig hilsen

Bøgely

Hej Bøgely.

Hifi-Klubben på Nørregade (Århus C) forhandler også udvalgte produkter fra Cayin - den sidste 153B de havde til at stå, var bare solgt. 252 har også fået megen ros, men den nye 153B skulle spille radikalt anderledes. Hvordan er kvaliteten ellers på 252'eren? Her tænker jeg mere på selve mekanikken og finish.

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

jeg vidste ikke klubben havde Cayin, men fint.

Finishen er meget flot på 252B, glimrende terminaler og god fornemmelse i omskifter og volumenkontrol. Fjernbetjeningen håber jeg de har forbedret, for den er som anmelderen her på sitet skriver, helt til grin - men den virker. For din skyld håber jeg dog de har forbedret den på 153B. Jeg har faktisk set 153B inden Palle i Vejle lukkede, den virker mindst lige så lækker. Min største indsigelse mod min egen var de skarpe dioder, som jeg selv har dæmpet. Men lyden... den er altså i orden til 7½ kilo!

Mvh

Bøgely

Til top Vis Bøgely's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgely Besøg Bøgely's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Bøgely skrev:

Hej igen,

jeg vidste ikke klubben havde Cayin, men fint.

Finishen er meget flot på 252B, glimrende terminaler og god fornemmelse i omskifter og volumenkontrol. Fjernbetjeningen håber jeg de har forbedret, for den er som anmelderen her på sitet skriver, helt til grin - men den virker. For din skyld håber jeg dog de har forbedret den på 153B. Jeg har faktisk set 153B inden Palle i Vejle lukkede, den virker mindst lige så lækker. Min største indsigelse mod min egen var de skarpe dioder, som jeg selv har dæmpet. Men lyden... den er altså i orden til 7½ kilo!

Mvh

Bøgely

Det da lyder herligt Bøgely. Hvad lyttede du ellers til, inden dit valg faldt på 252'eren? Og kunne du evt. maile/vise mig nogle billeder af din forstærker?

På forhånd tak.

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E,

Jeg har været i (Hifi) dvale i mange år og da min gamle Luxman C+M02 begyndte at gøre knuder i 2004 besøgte jeg Hifi Gallery, dengang i Horsens. Jeg havde læst om 252B og ville checke om den nu levede op til de flotte ord fra dette site og visuelt var jeg hooked med det samme. Jeg sammenlignede den egentlig kun direkte med en anden Cayin 220 til 10 kilo, hvor jeg helt klart foretrækker den jeg nu har. Lyden var et kvantespring fra min gamle Luxman og det var nok det jeg bed mest mærke i. 252B har bare fat i bassen, der går meget dybere end den gamle Lux.

Jeg vil prøve at tage et par billeder i weekenden og se om jeg kan komprimere dem til dette forum.

Mvh

Henrik

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E

Har selv kigget lidt på den, syntes den virker meget lækker iforhold til prisen.

Fandt lige dette tilbud http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=2033

God weekend

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Bøgely skrev:

Hej AM-E,

jeg har selv en 252B, jeg er glad for men de importeres ikke af kluben men derimod af http://www.interceptor.dk, hvor du kan finde forhandlerne. Jeg er meget tilfreds med storebroderen, der dog er lidt ældre.

Good luck!

Med  venlig hilsen

Bøgely

Hej Bøgely.

Hifi-Klubben på Nørregade (Århus C) forhandler også udvalgte produkter fra Cayin - den sidste 153B de havde til at stå, var bare solgt. 252 har også fået megen ros, men den nye 153B skulle spille radikalt anderledes. Hvordan er kvaliteten ellers på 252'eren? Her tænker jeg mere på selve mekanikken og finish.

Der er/var visse HK butikker der havde Cayin på programmet. På et tidspunkt havde visse af deres afdelinger et XL-koncept. Jeg hørte bla. deres 170/270 effekt/forforstærkersæt i Hørsholm i sin tid. Det spillede kanont. Både musikalsk og styrkemæssigt.

252B spiller til prisen rigtig godt. Men deres remote stinker. Har hørt den et par gange. Den mangler absolut intet i prissegmentet.

153B har jeg hørt skulle være et godt køb. Den har jeg dog ikke hørt. Finishen skulle være i orden og de skulle have fået en bedre remote

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Der kommer snart en ny Cayin 153b ( c?) der bliver lidt dyrer, men får til gengæld Pre out / main in- Det er ihvertfald hvad Interceptor sagde til mig. Den skulle komme i november. Jeg glæder mig til at se den! 

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E, et billede af min Cayin 252B + CDT17A, den er så blank at blitzen driller på nogle af billederne.

Terminalerne (WBT wannabe) ganske glimrende!

Her har du dem uden blitz, mine venner er helt vildt misundelige over alt det blå lys...

Med venlig hilsen

Bøgely

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Smukt. Kan vi ikke få et billede af silkeoverfalden på 252? 

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej Raskolnikov, du kan se lidt af effekten her, men det er svært at gengive ordentligt.

Endnu et forsøg, ikke særligt vellykket... Til sidst:

Den fede alu-tingest er til CD'eren, den kiksede er til 252B...

Med venlig hilsen

Bøgely

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes