Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af Panasonic AX-100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hølmkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej derude!

Jeg står overfor at skulle investere i en Home Cinema Projektor her omkring januar, og har i øjeblikket allermest kig på Panasonic AX-100.

Jeg har også kigget på Hitachi TX300 og Sanyo PLV-Z5 mfl., men er stadig mest til Panasonicen, selvom jeg aldrig har set nogen af dem i aktion. Er der andre modeller jeg bør tjekke ud, eller er jeg på rettte vej?

Jeg har tænkt mig at købe AX-100 online i tyskland (€1.350=10.000 Dkr, 5.000 Dkr billigere end i DK), er der nogen forholdsregler jeg skal tage mig der?

Mht. lærred har jeg tænkt mig at gøre det så billigt som muligt, under 2500 Dkr. Jeg vil gerne have et greyline 16:9 rullelærred (manuelt) med en billedstørrelse på 80-90". Det skulle også gerne have en sort kant til at "ramme billedet ind".

Nogen forslag?

Til top Vis Hølmkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hølmkjær

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hølmkjær skrev:

Jeg står overfor at skulle investere i en Home Cinema Projektor her omkring januar, og har i øjeblikket allermest kig på Panasonic AX-100.

Nogen forslag?

Hvis du først skal købe til januar, så lad være med at vælge en projektor allerede nu. Der kommer til at ske ting og sager på projektormarkedet i eftertåret.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Ja vent! og følg med i hvad der sker. Det bedste du kan gøre er at beslutte dig for et budget og følge med på f.eks. projectorcentral mv.

Mht. lærred så endte jeg med at købe et Qualityscreen blackline der har det du også gerne vil have - det kostede dog 4k, men så er det også pænt nok til at konen gav lov til det
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Hølmkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har dog ingen kone endnu (ej heller alderen til det ) så det betyder egentlig ikke så meget.

Men ud fra hvordan markedet er nu, eller hvis jeg skulle købe lige nu, hvad ville i så anbefale? (+ de andre ting jeg spørger om, køb i Tyskland osv...)

Ulrik Rasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg modtog min AX100 fra Tyskland i mandags (bestilt hos Digitalo og leveret via UPS i løbet af et par dage). Jeg gav 10.500 kr. for den. Jeg skiftede fra en Panasonic PT-A700 og der er kæmpe forskel. Alt er langt bedre. Jeg bruger et gråt lærred med gain 0,8. Jeg kan kun anbefale den projector - den har også fået fantastiske anmeldelser alle steder.

Til top Vis Ulrik Rasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik Rasmussen

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Er også meget lun på den der AX100 .. Ulrik, hvor meget larmer den ?
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Hølmkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Ulrik Rasmussen skrev:

...skiftede fra en Panasonic PT-A700 og der er kæmpe forskel. Alt er langt bedre.

Formoder at du mener PT-AE700. En af mine venner har den i sin hjemmebiograf og den kan jeg faktisk godt lide, så hvis du siger den er bedre er det da superfedt. PÅ hvilke punkter er den tydeligst mærkbart bedre?

Hølmkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

BUMP - til alle spørgsmålene

Ulrik Rasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

@ Erla:

Den larmer stort set ikke i eco-mode og kun ganske lidt i normal mode. Så snart der er en film på, kan den slet ikke høres. Den er mere stille end PTA700 som jeg havde tidligere.

@ Hølmkjær:

Jo, det er den. Den har et mere roligt og skarpere billede helt uden vertical banding. Der er også meget mere knald på lyset, farverne og kontrasten og man kan se langt flere detaljer i billedet. Den er meget lysstærk, så den kan også bruges i et relativt lyst lokale (dog ryger lidt af kontrasten naturligvis når der er ambient lys i lokalet).

Til top Vis Ulrik Rasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik Rasmussen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes