Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
Den såkaldte off-set vinkel er nødt til at være der. Den er der også i de lige arme, der sidder pickuppen bare monteret skråt. Vinklen afhænger af armens effektive længde.
I princippet vil en buet arm forskyde tyngdepunktet i armen akseretning (sideværts). Derfor kræver det en form for kompensation. I de fleste tilfælde vil man dog set stort på det og lade lejerne klare det.
Præcist med Mörch armene - hvor flere af dem jo er etpunktophængte - kan der kompenseret ved at dreje den ekscentrisk ophængte kontravægt. Andre arme - f.eks. FR 64 - har en ekstra kontravægt placeret på siden, som kan udbalancere i armens akseretning.
Når armen er afbalanceret såvel sidevært som fron/bag taler man om at den er dynamisk afbalanceret.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
På side 17 (pdf) i SME III manualen beskrives "Lateral balance". Dermed sikres det at knivlejet belastes ligeligt i begge sider (eller så tæt som man nu kan komme). 3009 armene har en lignende funktion (pdf) (132). SME IIIs armen er jo en let forsimplet udgave af III armen så jeg ved ikke om den har samme justeringsmulighed men det vil jeg da tro.
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
så hvordan kan jeg se om jeg har en III eller en IIIs - jeg mener sælger bare kaldte den III - du har spurgt (krenzler altså) på et tidspunkt om den havde et eller to huller mellem skruehullerne i pu hovedet men hvilke ydre kendetegn - det er drøn svært at se på manualen forde de sorte klumper sammen på de dårlige billeder
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
jamen så er min en IIIs - jeg vil dog undlade at hænge mig af den grund da det pt. og indtil nu m.m og etc. er den bedste tonearm jeg har ejet og den lyder godt sammen med min PickUp. Jeg kunne godt forestille mig at den - når jeg en gang har fået slit min PU ned bliver skiftet ud sammen med den. Jeg har en eller åndsvag idé om at jeg en gang skal have en mørch 6 arm -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum