Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp nybegynder med at finde nyt TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lhadrepsak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej!

Er helt ny her på foraet, men har brugt lidt tid på at kigge div. tråde igennem, for at finde nogle svar på mit spørgsmål, men synes ikke jeg har fundet et bullseye svar, så derfor opretter jeg en ny tråd.

Jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn, da mit gamle CRT, fra min konfirmation, nok snart afgår ved døden...  Det er et billigt Dantax fra Bilka, så det kan vist kun blive bedre med design og kvalitet

Jeg er på udkig efter et fremtidssikret TV, som har designet i højsæde. Det skal stå på et kollegie værelse, så forestiller mig noget i størrelsesordenen fra 28-32". Der er et prisloft på 8000 kr. - Ved ikke om det er urealistiske krav jeg opstiller? Jeg stille ikke de store krav til billedekvaliteten. Det skal primært bruges til at se kabel-TV, og DVD film.

Fyr endelig løs med Jeres bedste bud. Tips og tricks i forbindelse med køb modtages også med kyshånd.

De få jeg har i kiggerten so far, er:

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r72b.asp (er helt tosset med designet)

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=Toshiba%2032%20WL&ID_infosi de=96274

Mvh
Kasper

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Lhadrepsak skrev:

Det er et billigt Dantax fra Bilka, så det kan vist kun blive bedre med design og kvalitet

Det kommer an på hvad du mener med 'kvalitet'. Hvis du køber LCD, og især til max 8k, så er det slet ikke sikkert at du vil få et TV der laver pænere billeder end dit gamle fjernsyn. Du ville få mere billedkvalitet for pengene hvis du købte et godt CRT TV, men såen et med 32" fylder jo en del.

Hvis det SKAL være nu og med det nævnte prisloft, så er Toshibaen bedst. R7-serien er Samsungs 'billige' serie, som bestemt ikke er nær toppen hvad angår billedkvalitet.

Det mest fremtidssikrede TV er et rigtig godt TV. Det får du nok desværre ikke til 8k. Det hjælper dog hvis du seriøst ikke går vanvittigt meget op i billedkvalitet, og evt. kan leve med et dårligere billede end du havde før.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Lhadrepsak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Naiera - undre mig at du ikke anbefaler et 37" plasma, efter at have læst nogle af dine indlæg  (håber du kan tage lidt sjov)

Tilbage on topic: Er det begrænset hvad man henter i billedekvalitet ved at rykke under 30"?

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

8k er jo trods alt 3,5k fra hvad man kan få et godt plasma TV for 

Hvor langt skal du sidde fra det her TV? Du vil måske med fordel kunne gå ned til 26", hvis du køber noget i Samsungs M-serie, eller kigger på noget fra Sony.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Lhadrepsak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Ser du, det er faktisk et godt spørgsmål du stiller der, for jeg er nemlig ikke flyttet ind på det pågældende kollegium endnu, men jeg vil skyde på at min "stue" max bliver 12 m^2, og det er sikkert noget 3X4m, så jeg kommer nok max til at sidde 2,5-3,5 meter fra fjernsynet.

Hvordan "omregnes" afstand fra fjernsyn til tomme størrelse?

Jeg er, som min signatur antyder, helt ny inden for det her, så du kan bilde mig hvad som helst ind

Hvordan er det egentlig med en digital tuner - er det er must? Og hvad er formålet med en digital tuner egentlig? (jeg læser til elektronik og IT ingeniør (på 1. semester), så du behøver ikke at være bange for at blive for teknisk )

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hvis du er over to meter fra fjernsynet er der intet problem i at kigge på 32".

Siden der vel sagtens er kabel-TV på dit kollegium vil du ikke umiddelbart kunne bruge en digital tuner.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes