Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til anlæg i bil (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa.;-)

Jeg har købt en vw polo 1990,  hvor jeg har pillet bagsædet ud af og sat en bund i istedet for. Der er nu et dejligt stort rum bagtil.  Bilen skal være en transport bil for mig så det bliver mest min bil, konen har jo så taget patent på den anden.. (typisk) ..En dejlig gammel bil som kan erstatte den anden til det lidt hårde arbejde. Dem som kender sådan en vw polo, ved hvad jeg snakker om.

Jeg elsker musik, alt slags musik og jeg hører gerne hiphop, metallica, Opera, klassisk, jazz  you name it..! Og lige så gerne lavt men da også gerne (meget) højt... Der er nu intet som metallica for fuld udblæsning.

pt. er der intet anlæg i bilen, der hænger nogle ledninger fra antennen og nogle andre som jeg ikke kender til. Jeg købte igår et anlæg på tilbud til 500 kr. der kan spille mp3, cd og alt muligt andet.. Men der er ingen højtalere..

så mit spørgsmål til Jer..!

Hvad skal jeg have af højtalere.? Hvordan skal de sidde i forhold til hinanden..? Hvordan skal det sættes sammen..? Bilen skal bruges også til arbejde i weekenderne, hvor der kommer værktøj til at stå inde, så derfor skal jeg have sat højtalerne så de ikke er i vejen. Jeg kan få lavet et billede af kabinen og sætte herind hvis det kan hjælpe..?

mvh

Peik

Til top Vis Peik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peik

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Bedste forslag .

Køb en MP3 afspiller og et par små ørebøffer så køre det.

Du sparre en masse penge og har musikker tæt på.

Bruger det selv på MC.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Peik skrev:

Hejsa.;-)

Jeg har købt en vw polo 1990,  hvor jeg har pillet bagsædet ud af og sat en bund i istedet for. Der er nu et dejligt stort rum bagtil.  Bilen skal være en transport bil for mig så det bliver mest min bil, konen har jo så taget patent på den anden.. (typisk) ..En dejlig gammel bil som kan erstatte den anden til det lidt hårde arbejde. Dem som kender sådan en vw polo, ved hvad jeg snakker om.

Jeg elsker musik, alt slags musik og jeg hører gerne hiphop, metallica, Opera, klassisk, jazz  you name it..! Og lige så gerne lavt men da også gerne (meget) højt... Der er nu intet som metallica for fuld udblæsning.

pt. er der intet anlæg i bilen, der hænger nogle ledninger fra antennen og nogle andre som jeg ikke kender til. Jeg købte igår et anlæg på tilbud til 500 kr. der kan spille mp3, cd og alt muligt andet.. Men der er ingen højtalere..

så mit spørgsmål til Jer..!

Hvad skal jeg have af højtalere.? Hvordan skal de sidde i forhold til hinanden..? Hvordan skal det sættes sammen..? Bilen skal bruges også til arbejde i weekenderne, hvor der kommer værktøj til at stå inde, så derfor skal jeg have sat højtalerne så de ikke er i vejen. Jeg kan få lavet et billede af kabinen og sætte herind hvis det kan hjælpe..?

mvh

Peik

Hej...

Du skal gøre op med dig selv om det skal være "vildt" eller funktionelt. Du kan som udgangspunkt prøve at se om der er højttalere i dørerne, disse kan nogle gang være smart at bruge, og de passer måske til bilen. En 90er polo burde have lidt. Så kan du overveje "tune-up diskanter" eller evt. et sæt til "hattehylden....eller blot noget bag i bilen. Er alt "optimalt" burde du have et sæt "rear" og "front" højttalere. Du kan justerer dem niveau-mæssigt på selv anlægget. Anlægget har sikkert noget brugsforvirring hvor "+" og "-" er til alle enhederne.....så er det sådan set blot at forbinde skidtet. Anlægget skal have 12´volt, og der bør være en ledning til det....rød....ellers kan man som en løsning trække en ny fra batteriet. Minus kan blot køres til "chassis" eller stel på bilen.

Mvh  

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes