| Forfatter |
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i lang tid syntes at udbuddet af ordentlig udenlandsk(engelsksproget) hiphop i Danmark er nedadgående(sikkert pga. Eminem og Fitty). Derfor kunne jeg godt tænke mig at folk skrev lidt om de skiver de finder rundt omkring som de synes er lidt udover det sædvanlige. Efter min mening skal det helst ikke være radiohiphop/kommercieltpopjegsælgerudnush*t. Men jeg bestemmer ikke hvad der er godt, så bare post det hvis ikke det allerede er et hit.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
der var engang et indlæg kun om hiphop på hifi-musik.dk svarende til det du starter.
mht. hiphop kan jeg nok ikke komme med så mange andbefalinger da det stortset kun er den danske hiphop scene jeg lytter til der sker sku meget lige nu men langt fra alt er godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arhhh, jeg hader dansk hiphop. Jeg synes bare det er en kopi af det amerikanske, eller nok nærmere en parodi. Men er så også ved at være en et par år siden jeg har hørt andet end det der bliver spillet i radio osv.
Jeg vil da ihvertfald anbefale folk at prøve at finde noget med The Last Emperor.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad i går og hørte en del på Den gale pose og satte så 50Cent på bagefter og her må man sige, at den gale pose er elendig ved siden af. 50Cent varierer hans musik meget mere, og der er langt mere dynamik i hans musik - den gale pose lyder fladt ved siden af
Syntes dog at LOC stadig laver noget godt med en god variation i hans tekster og musik  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sket rigtig meget på den lidt alternative danske hiphop scene de sidste par år, så synes da bestemt det er værd at give et lyt, hvis man er træt af guldkæder, Hennessey og biatches. Et par anbefaling fra min side vil være:
Ashtiani & Baltzer - Beats & Basslines. Hiphop med en rigtig mellow stemning og nogle gode indstrumentaler
Beatman & Rockin' - Who's Supa Now!. Nick Nack fra NBTB, lidt mere uptempo end A & B.
Track72 - Rockin'. Bedste dansk hiphopudgivelse nogensiden?
DJ Static & Nat ill - Teamwork. One MC / one DJ fra den gamle skole når det er bedst.
Den Sorte Skole - Lektion #1. Dansk turntablism når det er finest (kan måske være lidt svær at finde, da den ikke rigtig er blevet udgivet)
Af nyere udspil uden for vores egen lille andedam, kommer også lige et par anbefalinger:
Dave Chappelle's Block Party
DJ Shadow - The Outsider
Dilated Peoples - 20 / 20
Talib Kweli - The Beautiful Mixtape Vol. 2 __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle af dem her er helt sikkert allerede et hit, men mine personlige favoritter er bl.a.; Gang Starr (alle albums - ingen over, ingen ved siden af) Masta Ace (alle albums - fantastiske beats og tekster) Ultramagnetic MCs - Critical beatdown (Et af de allerfedeste oldschool albums der findes) MF Dooms talrige projekter... (Heriblandt SKAL Dangerdoom - The mouse and the mask nævnes... Sindsygt fuldført album, et af mine yndlingshiphopalbums) Prince Po - The slickness (Mmmm) Jurassic 5 - (køb alt hvad du kan) Murs - 3:16 (Bare et superfedt album..)
Det var lige det jeg lige hurtigt kunne ryste ud af ærmet:)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige ændret lidt i emnet til at være udenlandsk(engelsksproget) hiphop jeg søger. Kan som sagt ikke klare dansk, eller svensk for den sags skyld, hiphop. Det virker bare forkert på mig.
Gang Starr, Masta Ace og MF Doom kan jeg kun tilslutte mig. Særligt Masta Ace. Har haft Murs skiven og kunne umiddelbart godt lide den. Men den blev desværre væk Hvordan har jeg ingen anelse om, plejer jo at passe på min musik.
En meget overset skive synes jeg er Ice-T´s Return of the Real. Prøv at hør den hvis i kan lide rigtig hård gangsta´-rap.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
| Har lige ændret lidt i emnet til at være udenlandsk(engelsksproget) hiphop jeg søger. Kan som sagt ikke klare dansk, eller svensk for den sags skyld, hiphop. Det virker bare forkert på mig. |
|
|
Ingen af de kunstnere jeg har nævnt er dansksprogede, og næsten samtligt rapper på albumsne kommer fra udlandet, så 'dansk hiphop' er nok lidt et fejlprædikat  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clipse, Warren G og Kurupt kan anbefales.
|
| Til top |
|
| |