Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2024 | 03:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Et rør(ende) setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:
LouBP skrev:

Der er intet bedre end VU metere, har selv 6 på anlææget

Jeg er nu bare helt vildt med din spole, der er virkelig fed, og den Pioneer må dælme være god, du snakker godt om den alle steder.

Må man spørger hvad du har betalt for dine højtalere, siden du kalder dem et genbrugsfund?

Nej, det er lidt fedt med de VU metre. Med 6 stykker er du godt nok også dækket ind. Du har fået samlet dig et rigtigt fedt anlæg.

Spolen er bare lækker, jeg arbejder på at få optaget et fuldt bånd som skal en tur til 2-mas oppe i det nordjyske.  Jeg er noget spændt på hvad han synes om min musiksmag.

 

Den Pioneer er bare det bedste der er sket, siden de opfandt hjulet. Jeg har nu for alvor fået glæden ved musikken tilbage. Jeg skulle lige en omvej omkring noget fjernbetjent skrammel surround, men siden er det stort set kun gået fremad.

 

Højttalerne er fundet i en genbrugsbutik, sammen med en cdafspiller og noget andet blandet udstyr til en samlet pris af 475.-(eller var det 450.-?) De er bare i perfekt stand, og passer rigtigt fint sammen med Pioneer bæstet.

Tak tak først og fremmest.

De højtalere lyder da som ldit af et fundt, og så sammen med den pioneer må de satme have noget power at lukke ud. Jeg har selv lige optaget et helt bånd med det bedste fra Tom Waits. Han lyder rigtig fed på bånd, det kan jeg sige det

Bahh - Surround og fjernbetjening - bahh



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også gerne have en, men de er godt nok dyre. Man skal lige falde over den ude på genbrugspladsen.

High Fidelity har testet den da den kom frem, de syntes den var vild. Jeg kan ikke finde den rigtige pris på den, men 7800 er lavt sat, den ville idag skulle koste 24053,34... VILDT






 

 

http://www.youtube.com/watch?v=afa6bdjyWjM

 

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Tak tak først og fremmest.

De højtalere lyder da som ldit af et fundt, og så sammen med den pioneer må de satme have noget power at lukke ud. Jeg har selv lige optaget et helt bånd med det bedste fra Tom Waits. Han lyder rigtig fed på bånd, det kan jeg sige det

Bahh - Surround og fjernbetjening - bahh

Det var bare heldigt. Jeg kører fast rundt til butikkerne i området for at købe plader, en dag hvor jeg ikke rigtigt gad, fik kæresten trukket mig med alligevel. Heldigvis.

 

Tom Waits har jeg aldrig hørt, måske jeg skulle gi ham et lyt.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:
LouBP skrev:

Tak tak først og fremmest.

De højtalere lyder da som ldit af et fundt, og så sammen med den pioneer må de satme have noget power at lukke ud. Jeg har selv lige optaget et helt bånd med det bedste fra Tom Waits. Han lyder rigtig fed på bånd, det kan jeg sige det

Bahh - Surround og fjernbetjening - bahh

Det var bare heldigt. Jeg kører fast rundt til butikkerne i området for at købe plader, en dag hvor jeg ikke rigtigt gad, fik kæresten trukket mig med alligevel. Heldigvis.

 

Tom Waits har jeg aldrig hørt, måske jeg skulle gi ham et lyt.

Jeg besøger også genbrug dagligt i området hvor jeg færdes er der en 7 stykker, der altid har et eller andet hi-fi, men ikke altid det er noget værd jo. Idag kom jeg hjem med lidt plader:

Gasolin, Tracy Chapman, Supertramp og Simon and Garfunkel og en A11 antistaick børste - 40 kr.

Du burde give Tom Waits et lyt.

Her på min profil ligger en af mine yndlingssange med manden - http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewpro file&friendid=98250163

Og her er mandens egen

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewpro file&friendid=110020928

Noget af det er meget vildt/syret, andet (mest det tidlige er afslappende og lækkert, jeg elsker det hele;)



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup!
Det er bestemt ikke blevet dårligere med tiden, tvært imod.
Hvad slap du for RS-1506US?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Lækkert setup!
Det er bestemt ikke blevet dårligere med tiden, tvært imod.
Hvad slap du for RS-1506US?

 

Hej Sveske. og tak. Jeg synes selv det lyder lækkert nu. Det er egentligt imponerende hvad man kan vænne sig til. Jeg anede ikke hvor meget jeg savnede "vintagelyden" til jeg fik den ind i stuen igen. Nu forstår man bedre Tandbergkliken og deres glæde ved deres vintage grej.

 

Jeg måtte slippe 500.- for den, men jeg fik også 2 store spoler, den originale Technics spole samt 2 originale NAB adaptere med i prisen. Så jeg er ikke blevet helt snydt.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hvem der bare havde 8500.- der stod Pioneer på.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Det er sgu nogle fine helios'er jeg er selv den glade ejer af et sæt næsten almindelige hf275'ere, mine er dog med helios udskæringer og Helios filter men med den gamle billige basenhed. De spiller jo OK, synes dog at de spiller best forspændt nogle virkelig solide watt. Har haft 4 forstærkere spændt for, Audio Analouge Primo Settanta, Harman Kardon AVR435, Cayin DP12EX og nu et sæt Harman/Kardon Signature som jeg synes er det bedste match.

God lyd :)

Mvh Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Det er sgu nogle fine helios'er jeg er selv den glade ejer af et sæt næsten almindelige hf275'ere, mine er dog med helios udskæringer og Helios filter men med den gamle billige basenhed. De spiller jo OK, synes dog at de spiller best forspændt nogle virkelig solide watt. Har haft 4 forstærkere spændt for, Audio Analouge Primo Settanta, Harman Kardon AVR435, Cayin DP12EX og nu et sæt Harman/Kardon Signature som jeg synes er det bedste match.

God lyd :)

Mvh Henrik

Nu var det jo faktisk på grund af din tråd, at jeg kunne se at der lå noget specielt på gulvet i genbrugsbutikken. Jeg havde nok købt dem alligevel, men jeg købte dem på 2 minutter, bare for at være sikker på at få dem med hjem.

Dine ser rigtigt godt ud i den farve de har. Kan det passe, at farven ikke er heldækkende på dem?

 

Jeg har haft dem spændt på en Densen B-100, og har også prøvet at biampe dem med en Densen B-300, men de kom først til live da de fik en Pioneer SA-9800 i rø.... Det er HELT VILDT så stor en forskel en strømstærk forstærker gør.

Jeg eksperimenterer lidt med vinklingen af dem, jeg er indtil videre nået til....... Øhm, ingen vinkel.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:
HenrikW skrev:

Det er sgu nogle fine helios'er jeg er selv den glade ejer af et sæt næsten almindelige hf275'ere, mine er dog med helios udskæringer og Helios filter men med den gamle billige basenhed. De spiller jo OK, synes dog at de spiller best forspændt nogle virkelig solide watt. Har haft 4 forstærkere spændt for, Audio Analouge Primo Settanta, Harman Kardon AVR435, Cayin DP12EX og nu et sæt Harman/Kardon Signature som jeg synes er det bedste match.

God lyd :)

Mvh Henrik

Nu var det jo faktisk på grund af din tråd, at jeg kunne se at der lå noget specielt på gulvet i genbrugsbutikken. Jeg havde nok købt dem alligevel, men jeg købte dem på 2 minutter, bare for at være sikker på at få dem med hjem.

Dine ser rigtigt godt ud i den farve de har. Kan det passe, at farven ikke er heldækkende på dem?

 

Jeg har haft dem spændt på en Densen B-100, og har også prøvet at biampe dem med en Densen B-300, men de kom først til live da de fik en Pioneer SA-9800 i rø.... Det er HELT VILDT så stor en forskel en strømstærk forstærker gør.

Jeg eksperimenterer lidt med vinklingen af dem, jeg er indtil videre nået til....... Øhm, ingen vinkel.

Orv, jamen så er jeg da glad for at min tråd har være inspirerende  Det var meningen at de skulle have været helt hvide, det er den forrige ejer der har malet dem og inden da var de vidst blå... Så derfor har de et lidt underligt skær hehe. Det er meningen at de skal males en gang, men det med tiden og lysten passer ikke altid lige sammen. Jeg har dog fået skildt diskant delefiltrene af og genopbygget dem, de var super grimme før.

Før:

Efter:

Det kunne sikkert have været lavet endnu flottere men tror alt er bedre end det første :) Sidder dine filtre i sin egen kasse bagpå eller er de bygget ind i højtaleren? Ved du om dine er bygget af Dansk Audio Teknik eller om der har været en selvbygger i gang?

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Damn Henrik.

Det ligner en forbedring der ville kunne høres. Hvem har dog bygget det første delefilter?

Mine sidder indeni, og jeg tror kabinetterne er købt færdige(de er ret flotte), men samlet af en glad amatør.

Jeg bliver helt nysgerrig efter hvordan de ser ud indeni, måske jeg skulle hive skruetrækkeren frem, nu hvor vejret alligevel ikke er til andet.

 

Jeg er lige hjemkommet fra politiauktion hvor jeg faldt over en hel kasse lpér, så jeg er igang med at gennemlytte en masse Pink Floyd jeg aldrig har haft på lp før, og Led Zeppelin er næste offer under pickuppen.

 

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Efter jeg indledningsvis var blevet flået af told & skat, er jeg nu endt op med 2 dejlige pakker.

14 Ampex bånd. Nu skal der dælme optages ting og sager.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hej Zakken!

Du er dæleme heldig og uheldig

Hvor meget koster sådan et bånd om man må spørge?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Orv, jamen så er jeg da glad for at min tråd har være inspirerende  Det var meningen at de skulle have været helt hvide, det er den forrige ejer der har malet dem og inden da var de vidst blå... Så derfor har de et lidt underligt skær hehe. Det er meningen at de skal males en gang, men det med tiden og lysten passer ikke altid lige sammen. Jeg har dog fået skildt diskant delefiltrene af og genopbygget dem, de var super grimme før.

Før:

 

Som du siger: "de var super grimme før", men uglegylpet som komponenterne sad i, har formodentligt haft en god indflydelse mht. at nedsætte forstyrende vibrationer.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Hej Zakken!

Du er dæleme heldig og uheldig

Hvor meget koster sådan et bånd om man må spørge?

 

Hej Roky.

Jaeh, det går op og ned. Men man ved jo hvad man går ind til når man handler i USA.

De ender i ca. 80.- pr stk. Det er vist ok, tror jeg.

 

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Ok det er da billigt. Troede de kostede meget mere, og det er faktisk noget der har afholdt mig lidt. Det er faktisk en af de ting som jeg godt kunne tænke mig at prøve altså en spolefætter- Men jeg må nok lige styre mig lidt
Oplever du noget særligt båndsus?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Ok det er da billigt. Troede de kostede meget mere, og det er faktisk noget der har afholdt mig lidt. Det er faktisk en af de ting som jeg godt kunne tænke mig at prøve altså en spolefætter- Men jeg må nok lige styre mig lidt
Oplever du noget særligt båndsus?

 

Sjovt nok så har jeg slet ikke bemærket båndsus. Alle bånd jeg har kørt igennem har været optaget på 19 cm/sek.

Bånd er egentligt ikke så dyre, og hvis man kan nøjes med sådan nogle Ampex som jeg har købt, så er prisen til at holde ud.

 

Det jeg er mest overrasket over er dynamikken. Sådan et analogt bånd lyder bare bedre. Jeg tror også 2-mas er overrasket over hvor godt det lyder. Jeg tror da stadig han er glad for sin Tandberg spole dims.

 

Du skal bare se at få fat i sådan en sag. De er ikke allesammen så dyre.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Jeg måtte slippe 500.- for den, men jeg fik også 2 store spoler, den originale Technics spole samt 2 originale NAB adaptere med i prisen. Så jeg er ikke blevet helt snydt.


Nej det ville da være synd at sige. Tillykke, zak!
Den var jo praktisk taget gratis.
Den er også lidt af en drøm for mig - den er SÅ flot! <3<3<3<3<3
Men nu må jeg til at bruge min A77 først :)
Endnu engang, tillykke!
Hvor hurtigt reagerede du på annoncen? tre minutter?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Zakken skrev:

Jeg måtte slippe 500.- for den, men jeg fik også 2 store spoler, den originale Technics spole samt 2 originale NAB adaptere med i prisen. Så jeg er ikke blevet helt snydt.


Nej det ville da være synd at sige. Tillykke, zak!
Den var jo praktisk taget gratis.
Den er også lidt af en drøm for mig - den er SÅ flot! <3<3<3<3<3
Men nu må jeg til at bruge min A77 først :)
Endnu engang, tillykke!
Hvor hurtigt reagerede du på annoncen? tre minutter?

 

Det var et tilfælde, at jeg lige søgte på spolebånd i den blå avis, jeg var sikker på, at en eller anden havde sat annoncen i, for at genere en kammerat eller noget. Men det viste sig at den var god nok.

 

Hvornår skal vi se en update af dit setup? Jeg kan se, at du efterhånden har fået skiftet noget ud? Har du stadig dig Luxman forstærker?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Nej det er godt med dig Zakken


En Tandberg TD 20A Kunne ikke være helt ringe at have stående



Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes