Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til Marantz SR5600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cthulhu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Dette er min første post, så "go easy on me, OK?"

Jeg har lige investeret i en surround receiver (Marantz SR5600), så jeg også kan komme ind i det 21. århundrede og nyde mine DVD'er med ordentlig lyd hele vejen rundt. Jeg har endnu ikke investeret i højtalere til vidunderet, men jeg (eller rettere, min kæreste) har et sæt Dali 104, som jeg umiddelbart gerne vil genbruge.

Jeg har tidligere fået anbefalet følgende, som supplement til Dali'erne til surround-brug:

Subwoofer:        Audio Pro Sub Focus
Centerhøjtaler:   Monitor Audio Silver RSLCR
Baghøjtalere:      2x Monitor Audio Bronze BFX

Lyder det som et fornuftigt match?

Dali 104 har (så vidt jeg har kunnet finde ud af) en impedans på 4 ohm og de foreslåede Monitor Audio højtalere har 6 ohms impedans. Vil dette være et problem eller er det uden betydning? Hvis det er noget skidt, hvad vil I så anbefale: at købe nye fronthøjtalere også eller finde nogle andre center- og bag-højtalere med 4 ohms impedans?

På forhånd tak.

P.S. Jeg er lidt i tvivl om, om denne post skulle have været oprettet i "Surround"-forummet istedet. Hvis det er tilfældet vil jeg gerne anmode en admin om at flytte den.
Til top Vis cthulhu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cthulhu

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du/I gerne vil beholde 104'erne så vil det være et bedre match at finde et sæt brugte Dali 102 som bag - eller hvis der er plads til det, så kunne I finde et sæt 104 mere, og så en brugt Dali center. Så matcher alle højttalerne og det vil være billigere.

Sub'en behøver ikke at matche på samme måde som resten af højttalerne, men en brugt Dali SWA-12 kan som regel findes til fornuftige penge.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

cthulhu skrev:

Dali 104 har (så vidt jeg har kunnet finde ud af) en impedans på 4 ohm og de foreslåede Monitor Audio højtalere har 6 ohms impedans. Vil dette være et problem eller er det uden betydning? 

Det er ikke noget problem.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

cthulhu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar, begge to.

MichaelWB skrev:

Hvis du/I gerne vil beholde 104'erne så vil det være et bedre match at finde et sæt brugte Dali 102 som bag - eller hvis der er plads til det, så kunne I finde et sæt 104 mere, og så en brugt Dali center. Så matcher alle højttalerne og det vil være billigere.

Sub'en behøver ikke at matche på samme måde som resten af højttalerne, men en brugt Dali SWA-12 kan som regel findes til fornuftige penge.

Jeg tror dog hellere, at jeg vil investere i nye højtalere (pga. den generelle udvikling indenfor elektronik, som jeg formoder(?) har resulteret i bedre lyd i nyere produkter). Så kan jeg altid opgradere fronthøjtalerne, hvis jeg føler behovet for det.

cthulhu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Er der flere gode bud på nogle højtallere? Jeg har endnu ikke købt, men jeg er ved at være lidt utålmodig. Jeg vil gerne snart prøve at få noget surround hjem i stuen og det er kun højtallerene, der mangler.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes