| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige fået fingrene i et styks Arena Rank T3500 reciever fra den lokale genbrugs. Standen må klassificeres som Near Mint, og alle funktioner (dem er der så ikke super mange af) virker. Den er virkelig flot, men trækabinet og bukket alufront - rigtig vintage, lige min stil.
Det er ikke rigtig muligt at finde nogle ordentlige fotos på google, men måske kan jeg finde nogle batterier til kameraet og smide et par billeder op.
Alle oplysninger om dette apparat er mere end velkomne! __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener at Rank Arena senere producerede Receiver som blev solgt under FONAs eget navn og der kan være sammenfald i modeller der - prøv at søge på Rank først - det var vist et britisk mærke
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg har en service manual på sådan en fætter.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste billede Google kan lede mig til, ligger i denne pdf-fil, og det er mildest talt ringe kvalitet __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhm, trækabinet
Se de fine logoer :) det eneste tekst på fronten er (ud over logoet) "mono" og "mhz". Resten er finurlige små piktogrammer.
De tre forreste potentiometre er: volumen, bas og diskant (det sidste logo er en G-nøgle).
!¤#(&!!!$=?!!##"***~~¨!!! Dumme dumme seksbenede indgange!! Øv bøv!
Så in til videre har jeg kun testet radioen, men den fungerer fint. Lyden er faktisk også okay, omend der mangler lidt bund.
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er den fin ! med åndehuller til transistorerne bagpå  - du kan få et "phono til din" stik/ledningsstump for 39.95 så du kan komme til at prøve den med din pladespiller Det var ikke den model jeg tænkte på i forbindelse med Fona Hvad er de lodrette skyde dimser til længst til højre?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hvad er de lodrette skyde dimser til længst til højre?
|
|
|
Indstilling af FM-stationer. Man drejer på de runde knapper og ovenover er der så en rød " skalaviser ".
( Så vidt jeg husker )
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kaldes en preomat. Den styrer kapacitets dioder (i stedet for drejekondensator) i tuneren med dc spænding og virker som et potentiometer. Den første knap hedder afc (automatisk frekvens kontrol). Den skal være på off under indstillingen da den ellers vil trække i indstilingen og gøre det umulig at finde bedste indstilling. Herefter slåes den til. Denne fremgangs måde gælder for hver af preomatens indstillinger. Hvis ellers discriminatoren i tuneren stadig er justeret korrekt vil det fungere ellers er det bedst at undlade brugen af afc idet den vil trække skævt på stationen. Typisk fejl på ældre tunere, men kan altid justeres. (af rette mand).
Og forresten. Det er en ægte Arena og ikke det Thorn Emi bras de senere begyndte at importere.
Tillykke med den.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep,jeg vil også sige tillykke med denne 'ugens fund'.Din heldige rad!!  Den er rigtig flot og spændende ser den ud.Det er utroligt hvad folk smider ud...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |