| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en nyindkøbt Signature 1,0 og to styk Acurus A-250. Signature har kun en Preout og en balanceret udgang til effekt , men kan kun bruge den ene af dem ad gangen. Har ledt efter et indlæg , om hvordan man eventuelt kan lave lidt om på den ,så den kan tilsluttes de to styk Acurus..Biamping..Altså simpelthen , er det muligt at doble et styk preout rca udgang om til to styk ? Ystik ? Alle forslag modtages med kyshånd..Det lyder meget beder med Biamping..
Mvh hitachi
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger RCA Y-stik til at splitte pre-out fra min surround reciever til mine effektforstærkere - virker fint.
MVH.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste Harman Kardon Signature 1.0 har pre out via phonostik samt via XLR-stik. Hvis du benytter begge samtidig har du en løsning. Alternativt sætter du Y-splittere på.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge brugsanvisningen kan XLR og RCA udgang ikke benyttes samtidig.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu har jeg købt to styk y-splittere.Inden jeg nu sætter dem på , har i hørt nogensinde noget om det muligvis kan skade forstærkerne at køre med y-splitter ?
Tusind tak for al jeres hjælp. DEJLIGT !
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller nu med Y-splitter..Lyder udmærket..Endnu ! :))
Takker for hjælpen..
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hello hitachi.
Der burde overhovedet ikke være nogen fare forbundet med brug af Y-splittere. Det værste du kan opleve, er at det lyder skod, hvis forforstærkeren ikke er dimensioneret til at trække 2 effekttrin. slatten bas og generelt tynd lyd plejer at være det lydmæssige resultat. Meen, det er vist ikke tilfældet med din Sig. 1 
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super..Mange tak for svaret.
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 04:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, jeg mener faktisk at en Y-splitter er unødvendig, da pre out front og pre out stereo er aktive samtidig. Er dog ikke 100% sikker.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Hov, jeg mener faktisk at en Y-splitter er unødvendig, da pre out front og pre out stereo er aktive samtidig. Er dog ikke 100% sikker. |
|
|
Det er vist også unødvendigt For Hitachi at finde ud af. Det ser ud til at han fortsætter vandringen mod HiFi Nirvarna http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=28223 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Ifølge brugsanvisningen kan XLR og RCA udgang ikke benyttes samtidig.
|
|
|
Jeg har brugt begge udgange samtidig og der har ikke været nogen problemer.
Det er hurtigt du vil prøve noget andet, hvad har du i tankerne? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var på besøg hos en kollega der havde to bitte bitte tiny små dumme højttalere og en lille bitte lille rør integreret forstærker..Min Signature og de to styk Acurus A-250 er meget dynamiske og har et meget meget stort , flot lydbillede. Ingen tvivl om det..trækker vel næsten alt biampet.. Chokket kom da jeg hørte NHØP ( Niel henning Ørsted Pedersen ) på BAS !! over de to små , tror de hed Audio Note skotøjsæsker..Så var jeg totalt solgt..Nuvel ikke den samme dynamik og drive som jeg har nu , men en hvor jeg næsten kunne "høre" om solisten havde renset negle Derfor er Signature og Acurus sat til salg. Jagten er gået ind Skal have fat i kollegaen for at høre helt nøjagtig hvad hans ht+forstærker hedder...Men integreret klasse A , helst rør , små bitte tændstikhøjttalere , DET er mit Nirvana.. ( håber jeg ). det er ved at være lidt dyrt med alle de udskiftninger ..
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeap ! Somme tider er HIFI bacillen fuldstændig sindssyg..fra den eneyderlighed til den anden ! 
Kan i ha` en go` WeekEnd 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor køber du ikke bare hans små skotøjsæsker, sætter dem til B-højtalerudgangen på din amp - hvis den har en - og så skifter til dem når du skal høre NHØP :-) - ingen grund til at gå i krise Akustisk musik ang enkelt vokal lyder tit - oplever jeg - bedre på enklere anlæg - men prøv at sætte 1812 - eller Nirvana på og se om de kan følge med. Jeg har lige haft en nogenlunde samme fed oplevelse med den bas der på "she is a Lady" i Patricia Barber helt vildt fede og rå udgave af nummeret på mine Fidelio med coral beta 8 - men da det senere faldt mig ind at jeg skulle høre noget Rolling Stones lød det knapt så fedt. Med andre ord - kast ikke dit gode anlæg på porten blot for en enkelt nats elskov med et andet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
grunden til at de anbefaler kun at bruge en udgang af gangen er sikkert fordi at den ubalancerede RCA udgang blot er koblet til pin 1&2 på XLR stikket. hvis du bruger begge samtidigt ødelækker du symmetrien og forforstærker udgangen er ikke længere balanceret. men hvis begge dine effektforstærkere har ubalancerede RCA indgange er der intet problem i at bruge/lave et y-kabel. det er lige gyldigt om du så bruger XLR eller RCA udgangen. det kan ikke på nogen måde skade din forforstærker
håber det giver mening 
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange gode råd fra gode hififolk Tusind tak.
Hitachi
|
| Til top |
|
| |