| Forfatter |
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
når man modtager en pakke med posten, har man så ret til at tjekke indholdet om det er som det skal være? I morgen modtager jeg min nye center, og når posten ringer på kunne jeg da godt lige tænke mig at smække den til anlægget for at se om den spiller som den skal. Kan han gøre nogen indvendinger mod det?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm hvilken center er det så?
Du kan notere dig om der er synlige fejl på varen, men om den egentlig kan spille, er en anden sag. Tænk f.eks. hvis postbudet skulle vente på at man installerede sin pc´er, man fik med posten, hver gang?
|
| Til top |
|
| |
Fynni Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har købt den via et firma har du 14 dages returret ! Varen skal returneres i væsentlig samme stand. Med andre ord du må godt prøve den og spiller den ad helved til så kan du sagtens retunere den såfremt du ikke har mishandlet den
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Donjensen: Ja jeg kan godt se problematikken.. Og det er netop derfor jeg spørger herude i forummet. For den gængse opfattelse er jo at man først betaler, for derefter at modtage pakken, men om virkeligheden er det samme er jo ikke sikkert..
Iøvrigt er det en Dali Evidence Center, og den er købt hos privatperson. Hvad så?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så selv....øhh svin 
Du er blevet helt vild med evidence......jeg glæder mig også til foråret, når jeg skal ha´ et par.
Jeg ser frem til anmeldelse af den center, men egen Mission er kanon, men om den vil spille godt med de "nye" speakers, er jo langt fra sikkert.
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Hvad så selv....øhh svin 
|
|
|
Haha, det var nu mest henvendt til det andet svar, om returretten også gælder ved privat køb, men den trak jeg til mig igen.. 
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fynni skrev:
Hvis du har købt den via et firma har du 14 dages returret ! Varen skal returneres i væsentlig samme stand. Med andre ord du må godt prøve den og spiller den ad helved til så kan du sagtens retunere den såfremt du ikke har mishandlet den  |
|
|
Det står ikke nogen steder i købeloven at man har 14 dages returret på en vare, det er kun hvis butikken/firmaet man handler hos tilbyder det, og nogle steder har man 8 andre steder 14 eller 30 dages returet og nogle steder må man endda ikke åbne kassen og afprøve vare.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim F
Jeg tror ikke, at pakkeposten vil tage pakken retur, hvis du åbner den. Og han vil næppe vente, selv om du måske kun behøver 5 minutter, tænk på alle de pakker han har liggende nede i bilen. Og hvis du pakker din ting ud og så finder ud af, at du ikke vil have den, så skal du vel pakke den forsvarligt ind, det tager også en masse tid og så lang tid kan posten ikke bruge på kun 1 pakke, tror jeg.
Men jeg kan spørge en jeg kender, han ved det med garanti. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 03:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim F.
Den med at du kan åbne en pakke som du ikke har betalt for det kan ikke lade sig gøre. For postvæsnet er ikke ansvarlige for at det du har købt ikke virker (med mindre at du kan se at pakken har lidt overlast).
Der er ikke andet for end at håbe på at den du har købt højtaleren af har været ærlig med de oplysninger han har givet dig om den. Eller er der ikke andet for end at kontakte nogen som forbrugernes hus (www.fi.dk) og høre hvad du kan gøre, hvis der er noget at gøre.
Eller håbe på at der er nogen her inde som er hjemme i købeloven. __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhada, det er privat køb?
For så er der ikke meget at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For kort tid siden kørte der en tråd om en der havde købt en tonearm hvor der manglede et lod ved ankomsten, og sælger var ikke til at få fat i og da det endelig lykkedes var det "bare blevet væk" men efter en heftig debat herinde dukkede det pludselig op.
Så hvis du bliver snydt kim så bare sig til så ska' vi edermanme  og en til
Man tager ikke røven på folk fra HIFI4ALL 
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ikke ret til at åbne pakken, forsendelsen er en sag mellem afsender og dig, medmindre pakken er beskadiget. Er det ikke også lidt meget forlangt, at postbudet skal vente på, at du pakker ud og installerer indholdet???
Du har selvfølgelig returret på postordrekøb. Har du handlet privat er det straks vanskeligere, da det jo ofte er påstand mod påstand (medmindre I har lavet skriftlige aftaler). Her kan løsningen være et civilt søgsmål, men der jo ingen garanti for at du vinder, og så bliver det dyrt.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Fynni Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
|
Det står ikke nogen steder i købeloven at man har 14 dages returret på en vare, det er kun hvis butikken/firmaet man handler hos tilbyder det, og nogle steder har man 8 andre steder 14 eller 30 dages returet og nogle steder må man endda ikke åbne kassen og afprøve vare.
Mvh. Crede
|
|
|
Så tjek lige købeloven igen under fjernsalg !!! Der er 14 dages returret såfremt varen er i væsentlig samme stand. Dvs. man må gerne åbne kassen og afprøve! Returretten gælder ikke køb hvor man selv henvender sig fysisk i butikken !!!
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Jeg har prøvet 2-3 gange at modtage en defekt harddisk(e), og forstærker. Heldigvis har jeg været hurtig til at kontakte posthuset, så de har erstattet det 100%, men det er jo trælst når man lige har fået sit nye legetøj.
Du har ret til at åbne pakken og kontrollere at den er iorden, inden du betaler og skriver under. Du kunne evt lige have 2 bananstik klar til at putte i centeren og hører om der er lyd i enhederne.
Hvis pakken er defekt er det postvæsnets ansvar at få den leveret tilbage.
Hvis du tager imod den og finder fejlen senere, har posthuset ikke pligt til at betale dig noget, medmindre du kan bevise at fejlen er sket fra deres side.
Mvh Michael 9900
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fynni skrev:
bøje skrev:
|
Mvh. Crede
|
|
|
Så tjek lige købeloven igen under fjernsalg !!! Der er 14 dages returret såfremt varen er i væsentlig samme stand. Dvs. man må gerne åbne kassen og afprøve! Returretten gælder ikke køb hvor man selv henvender sig fysisk i butikken !!!
|
|
|
Sikkert, men det forpligtiger vel ikke pakkeposten til at vente mens man åbner, har han leveret pakken uden udefraset synligeskader er hans job jo slut.
Resten er en sag mellem køber og sælger __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Fynni Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Fynni skrev:
bøje skrev:
|
Mvh. Crede
|
|
|
|
|
|
Sikkert, men det forpligtiger vel ikke pakkeposten til at vente mens man åbner, har han leveret pakken uden udefraset synligeskader er hans job jo slut.
Resten er en sag mellem køber og sælger
|
|
|
Kun såfremt der er skader på pakken kan du kræve posten bliver mens du åbner den !
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, takker for jeres svar!
Først: Jeg har endnu ikke modtaget pakken, og det begyndte bare at
undre mig, derfor postede jeg spørgsmålet. Selvfølgelig stoler jeg på
sælger, men man vil jo altid gerne dobbeltsikre. Jeg har selv prøvet at
blive taget røven på af kunder som lover guld og grønne skove ved ting
de bare lige skal låne og pludselig er det væk. Så heeelt sikker kan
man aldrig være, men som sagt - jeg stoler da på ham!
Jeg var nede på posthuset engang og hente en pakke. Der sagde hun at
jeg gerne måtte tjekke indholdet, så længe hun bare så på. Derfor
vidste jeg ikke om reglerne med udbringning var det samme..
Michael: Kanon't svar. Iøvrigt havde jeg helt glemt at det jo hører ind
under fjernsalg, så der er selvfølgelig 14 dages returret. Doh!  Men det med kablerne var en god idé, det tror jeg lige jeg gør klar..
Beta: Ja, du har helt ret. Selvfølgelig er det besværligt for posten,
men man vil jo gerne beskytte sine nyerhvervede ting på bedst mulige
måde. Vil du ikke også selv det? Eller tager du imod alle bestilte
varer uden at blinke? Derfor mit indlæg... Ellers må jeg jo prøve at få
pakken åbnet. "Jamen sælger sagde han havde set ekspedienten smadderkaste den ned i buret med værdi-pakker" 
Jack: Du må meget gerne spørge ham!
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim F
Jeg har spurgt en kontorpakmester fra Valby og han sagde nej, medmindre der var synlige skader på emballagen. Med synlige skader, den kan tolkes, men det er noget med, at der skal være hul i emballagen eller synligt mishandlet mv. så kan du få lov til at undersøge varen, mens pakkeposten overværer dette.
Hvis pakkeposten ikke tillader, at man åbner pakken, så kan man selvfølgelig til hver en tid nægte at modtage forsendelsen.  __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, mange tak for det.
Jeg har selvfølgelig gået og ventet på pakke, i denne del af byen plejer pakkerne dog først at komme om aftenen mellem 18-21. For 10 min siden går jeg ud og åbner avisen, og hvad ligger der deri? En lille seddel fra post danmark om at de har været på besøg kl. 10.40. De har åbenbart ændret deres rutiner.. Og så lukker posthuset selvfølgelig kl. 17. Øv også, nu må jeg vente helt til i morgen.
|
| Til top |
|
| |