| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige have sat en lille undersøgelse i gang. Hvad dælen er det for en tonearm?
" border="0" align="middle" />
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligner en gammel Mission
__________________ Hilsen
Kristjan
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligner en Linn Basik
|
| Til top |
|
| |
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at uploade et bedre billed, men det lykkes ikke lige pt. Mon den arm er noget værd?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"
Gæt lige igen tak  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
"
Gæt lige igen tak 
|
|
|
Jeg er ikke ekspert på området men det ligner sgi ikke den Linn Basik jeg havde i en fjern fortid......
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der ! Værket kunne godt line en Systemdek, og armen kunne godt line en Thorens eller en bilig Hellus af de bilige, det kunne godt line noger der er købt i Audio Consult i slutningen af 80´erne, det var mit bud
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Systemdek IIX værk med Platter Matter måtte, men armen stort spørgsmål?
ikke Helius, ikke Mission, ikke ADC, ikke Linn, men måske den Japanske OEM arm Systemdek solgte i eget navn?
Bliver spændende når det opklares
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Systemdek IIX kom ofte med en arm der hed(der) "Profile". Den fandtes også i en S-formet version. Måske det er den?
Det er ikke helt usandsynligt at armen blev produceret af det japanske firma Jelco.
Jelco producerede også arme for bla. Linn, Mission, Audioquest og Sumiko.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 03:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvor meget kunne den være værd i kr, ører og ikke mindst lydkvalitet?
" border="0" />
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for at købe det systemdek - som er en dejlig pladespiller - så brug tonearmen der sidder på og som er mere eller mindre ukendt til at prutte prisen skamløst ned - med ordene som fx. " det er jo en billig OEM arm som sporer katastrofalt dårlgt selv med en god pick ups" Når du så har viuderet hjemme køber du en god PU med ½ tomme fæste og prøver- lyder det godt - jamen så er det jo egentlig ligegyldigdigt om tonearmen er en bilkaline - og lyde det skidt - jamen så har du fået pruttet prisen ned - med andre ord du vinder - sig til sælger at du da godt vil have tonearmen med fordi du lige pt. ikke har en anden men du kun vil betale for værket - sådan c. 1.000-1.500. Hvis du vil købe pladespilleren med henblik på at sælge armen fra - som en anden ophugger - tror jeg måske du skal dæmpe forventningerne - finder du en vinyl nørd så ved hun eller han nok godt hvad de vil have mellem deres PU og værk. Jeg så at den ERA pladespiller med SME 2 arm er nede på 1.500 - det ville jeg måske hellere kaste mig ud i - den står på Fyn som jo nærmest er sønderjylland :-)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hvis du har mulighed for at købe det systemdek - som er en dejlig pladespiller - så brug tonearmen der sidder på og som er mere eller mindre ukendt til at prutte prisen skamløst ned - med ordene som fx. " det er jo en billig OEM arm som sporer katastrofalt dårlgt selv med en god pick ups" Når du så har viuderet hjemme køber du en god PU med ½ tomme fæste og prøver- lyder det godt - jamen så er det jo egentlig ligegyldigdigt om tonearmen er en bilkaline - og lyde det skidt - jamen så har du fået pruttet prisen ned - med andre ord du vinder - sig til sælger at du da godt vil have tonearmen med fordi du lige pt. ikke har en anden men du kun vil betale for værket - sådan c. 1.000-1.500. Hvis du vil købe pladespilleren med henblik på at sælge armen fra - som en anden ophugger - tror jeg måske du skal dæmpe forventningerne - finder du en vinyl nørd så ved hun eller han nok godt hvad de vil have mellem deres PU og værk. Jeg så at den ERA pladespiller med SME 2 arm er nede på 1.500 - det ville jeg måske hellere kaste mig ud i - den står på Fyn som jo nærmest er sønderjylland :-)
|
|
|
Nu er jeg total pladespiller rookie, men har da haft en Systemdek IIX før, og selvom jeg ikke havde verdens bedste PU, var jeg nu glad for den gamle skotte, og ville da ikke være ked af at få en igen. Det selvfølgelig den som figurerer på billederne, så tak for hjælpen gutter!!

|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey rockforlife, jeg har en Systemdek IIX med defekt styreelektronik, den er din hvis du afhenter den . Mangler du en arm, har jeg Scorpio med et hammerfedt sølvkabel i som vi nok kan finde en god pris på  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Hey rockforlife, jeg har en Systemdek IIX med defekt styreelektronik, den er din hvis du afhenter den . Mangler du en arm, har jeg Scorpio med et hammerfedt sølvkabel i som vi nok kan finde en god pris på 
|
|
|
Tak for tilbudet, men ellers tak. Jeg vil gerne have en funktionel pladespiller fra starten. Jeg har budt på den Systemdek IIX som kan ses på billedet, og hvis sælger siger ja til det, ville jeg anskaffe mig en RB-300 arm og sætte på.
En anden ting. Har i hørt Denons 103R MC PU? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |