| Forfatter |
|
Niels Chr. Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om det giver mening, men jeg vil gerne undgå alt for meget "teknik", og samtidig have både et TV (LCD) og mulighed for at se en film på projektor.
Jeg har så gået og leget med tanken om en HTPC i stuen, og kombinere denne med et LCD og en projektor. største problem er at både min kone og mit barn sandsynligvis ikke vil kunne betjene det (De er Teknik mongoler)
En anden og bedre løsning er måske hvis man blot har et LCD TV og kan tilslutte projektoren til denne, her tror jeg at de i det daglige blot kan betjene det som normalt fjernsyn, og når behovet opstår blot tænde for projektoren (og måske trykke på 1 ekstra knap)
Mit spørgsmpl er derfor kort og godt, findes der på de fleste LCD TV en DVI eller HDMI UDGANG...som så kan tilsluttes projektoren...?
Eller sagt på en anden måde er der både et indgangs signal og udgangs signal i HDMI stikket ?
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mig bekendt er det ikke almindeligt med en billedudgang på tv. Du kan se tv på din projektor ved at koble denne til en satelit-modtager, harddiskrecorder, eller evt. en videomaskine. (via S-vhs, DVI eller hdmi udgang)
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Chr. skrev:
|
Eller sagt på en anden måde er der både et indgangs signal og udgangs signal i HDMI stikket ?
|
|
|
Nej, og det ville også være enormt upraktisk at lave et setup som du beskriver. Hvor fedt er det at have TV'et til at stå og lyse op når du skal se på projektoren? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste alternativ jeg kan komme i tanke om er at finde en DVD-afspiller som har både DVI og HDMI udgang. Så kan du trække et kabel til hvert display.
Jeg ved ikke hvor almindeligt dette er, men f.eks. Yamakawa DVD-380 har denne mulighed. Den kan dog ikke sende signalet til begge udgange samtidigt, men det er under normale omstændigheder heller ikke ønskeligt som Otto også er inde på.
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også købe en løs DVB-T tuner. Jeg bruger selv en Maximum T-3000 FTA. Den kan give et component signal, så billedkvaliteten er til at leve med.
Kan fås for under 600.-
|
| Til top |
|
| |
Niels Chr. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input'ne, er der andre som har gode ideer ? - jeg er givet vis ikke den første som ønsker et sådan setup, jeg var måske ikke helt klar i min første post, lad mig prøve igen.
Det jeg ønsker er et "alm." LCD TV hvor jeg kan se TV(film) eller DVD. En gang i mellem ønsker jeg også at kunne se en god film på storskærm (projektor) - her kan filmen enten komme som TV udsendelse eller som DVD, så basalt set kunne det være smart som jeg skrev i min første post at TV'et blot sendte signalet videre til projektoren, måske som følge af et valg på fjernbetjeningen....(her har Otto en pointe hvis LCD'en også viser skærmbilledet samtidig med projektoren)
Mit "håb" er hvis et eller andet TV (model) er forberedt for projektor, således at der blot er en knap på fjernbetjeningen som "omdirigere" fjernsynets billede til en DVI eller HDMI udgang - dette ville være perfekt - har TV producenterne virkelig ikke "set lyset"....(fra projektoren)
RougeAgent skriver at jeg kan benytte en DVD med 2 udgange, men det vil vel ikke give mulighed for at se film på projektoren sendt fra TV...kun når jeg ser disse fra DVD, den løsning er så ikke den bedste.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Niels Chr. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg tilbage efter lidt tænke pause og nogle tests af diverse setups.
Den bedste løsning på mit "problem" som jeg har kunne finde er at tilslutte en ekstern TV-tuner direkte til projektoren, og derved holder fjernsynet helt uden for.
Når jeg (eller min kone/barn) vil se DVD, tænder jeg blot DVD'en + projektor - hvis jeg istedet vil se TV, tænder jeg tuneren+projektor - nemt setup, og ike så mange "menuer" eller knapper som der skal "skrues" på.
Mit sidste problem er at finde en god 4:3 projektor som egner sig til film - dette vil jeg dog starte en ny tråd om.
|
| Til top |
|
| |
Niels Chr. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|