Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger
Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
ser lækkert ud, hvor har du købt din filmstrimmel?
det er træls når man ikke lige kan få tid til film kigning
|
|
|
Tak!
Den har jeg ikke købt men fået (min kone arbejdede i den lokale Bio City, og jeg blev ret gode venner med en af operatørerne)......
Ja det er ! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto
Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er du gået fra DLP Pj. til LCD Pj. ????????
Kunne forstå at du ville gå efter en af de større Pj. fra Sony eller en af de nye DLP fra Infocus men ikke en Z4.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Kunne forstå at du ville gå efter en af de større Pj. fra Sony eller en af de nye DLP fra Infocus men ikke en Z4. |
|
|
Ja nu "lyder" det på dig, at jeg er vanvittig fordi jeg har skiftet til LCD og så til en Z4...det mener jeg da ikke selv at jeg er , den blev anskaffet efter længere tids overvejelse, og "research" (praktisk som empirisk).
Grunden til at jeg ønskede at skifte var, med Egon Olsen ord "at jeg var træt til døden" af den larm den lavede, hvilket for mig umiddelbart var det eneste ankepunkt.
Jeg fik et godt tilbud på den gamle og var så som nævnt ude i lange overvejelser på hvad jeg jeg skulle have istedet, den nye skulle opfylde følgende 3 kriterier (i prioriteret rækkefølge):
1: Så støjsvag som muligt.
2: Farvegengivelse og billed kvalitet.
3: Pris.
Den PJ som jeg synes opfyldte disse krav bedst var Z4, (jeg fik den også til yderst favorabel pris). Ingen af de DLP PJ jeg så på (herunder også IN 76, SIM 2), var nær så støjsvag som Z4,(vel naturligt nok) og det var jo det højst prioriterede krav.
Når alt dette er sagt så synes jeg (og en laang række "eksperter" at Z4 er en fremragende PJ, den er klasser bedre end min gamle SP 5700, men ikke helt på højde med IN 76 (men det er ikke langt fra hvis du spørger mig). Nuvel, man kan få nogen som er meget bedre (har lige set SONY VPL VW 100 som er SUPERB), men prisen er så også en jeg ikke længere vil betale (har betalt i omegnen af 30.000kr. for de første 2 PJ jeg havde købt).
Så alt ialt synes jeg at jeg traf et godt valg!
Håber dette er en dækkende redegørelse for mit valg, hvis ikke kan vi da drøfte det yderligere __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Kunne forstå at du ville gå efter en af de større Pj. fra Sony eller en af de nye DLP fra Infocus men ikke en Z4. |
|
|
EDIT:
Jeg har ledt efter en tråd om dit udstyr, men har ikke kunnet finde en, kun bemærkninger til andres tråde eller dette og hint spørgsmål,ofte om hvorfor folk har noget udstyr som du synes de bør skifte til noget som, om ikke er bedre så ihvertfald dyrere.
Hvad har du selv af gear???? og hvad baserer du dine udsagn på? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger
Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gamle filmtosse
Hvornår er du klar til, at jeg kan lokke dig til at male loftet mørkt også ? ( du ved hvad farve, jeg først vil forslå , ikk´ ) ...............og når du så katagorisk har nægtet op til flere gange, mine dystre, sorte ønsker - indgår vi et kompromis og bliver enige om mørkegrå........................
...............er du gået igang ? .....................og hvorfor er der ikke billeder af det endnu ???
Godt nytår !
Og forresten dejligt at se, at du ikke er gået helt kold endnu .......men bare i mindre "sko"
fin "lille" bif med fine farver
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Gamle filmtosse
Hvornår er du klar til, at jeg kan lokke dig til at male loftet mørkt også ? ( du ved hvad farve, jeg først vil forslå , ikk´ ) ...............og når du så katagorisk har nægtet op til flere gange, mine dystre, sorte ønsker - indgår vi et kompromis og bliver enige om mørkegrå........................
...............er du gået igang ? .....................og hvorfor er der ikke billeder af det endnu ???
Godt nytår !
Og forresten dejligt at se, at du ikke er gået helt kold endnu .......men bare i mindre "sko"
fin "lille" bif med fine farver
|
|
|
Gamle?? må jeg be´om mine himmelblå?....(nå OK, helt ung er jeg vel ikke længere...)
Hej DJ, godt at høre fra dig!...male loftet?..hmmmmmm det tror jeg ikke at du kan overbevise mig om at gøre (noget med salgsværdi af hytten du ve´?, alle andre lofter i huset er hvid pigmenterede, og konen vil aldrig give tilladelse til det....)....det skal dog indrømmes at jeg overvejede det længe men undlod pga. ovenstående!
Og gået i stå, det er jeg skam ikke, og det gør jeg heller ikke, omend tiden til hjemmebio er blevet indskrænket væsentligt især efter at jeg har fået nyt job, men hjemmebio er og bliver min store interesse, og det var derfor også et krav da vi skulle have hus at der var plads til en sådan!
Glæder mig at du synes om min bio.....jeg tænkte meget på dig og din kæphest om mørke biorum, da jeg gik og malede, og jeg erkender blankt at de mørke vægge gør meget for billedkvaliteten.....
Godt nytår til dig også! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Himan Forum Bruger
Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot biograf du har sat sammen. Mht. til at gøre loftet sort, er det jo ikke nødvendigt at male det. Selv bruger jeg min stue til bio og vil ikke male det gamle gipsloft sort. I stedet har jeg sat en bane tyndt sort stof op, og kun lige hæftet det få steder. Der skal ikke så meget til at bære det hvis det er tyndt nok og det er nemt at pille ned igen.
mvh Karsten __________________ Min stue
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Himan skrev:
Flot biograf du har sat sammen. Mht. til at gøre loftet sort, er det jo ikke nødvendigt at male det. Selv bruger jeg min stue til bio og vil ikke male det gamle gipsloft sort. I stedet har jeg sat en bane tyndt sort stof op, og kun lige hæftet det få steder. Der skal ikke så meget til at bære det hvis det er tyndt nok og det er nemt at pille ned igen.
mvh Karsten
|
|
|
OK! det lyder da besnærende og som en brugbar løsning......det vil jeg seriøst overveje! Tak for rådet!
EDIT: Og mange tak for de pæne ord, det luner! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger
Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skulle vel ikke have fået 2 film strimler __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Green Forum Bruger
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice nok __________________ ---===Hi-Fi Fanatic===---
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63947&PN=1
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto
Eget ønske!
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du gjort af dine gammle DVD reole fra IKEA, dem kunne jeg godt hvad brugt ?
Du skal nok få at vide hvilken anlæg jeg spille på, ind til da, kan du gætte men det er noget med 5 højtaler fra Vinna plus NO kabler og en 5
kanals Effekt forstærker fra Rotel og det er ikke den model du har plus en Surround forforstærker med 30R i navnet, så gæt løs
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
du skulle vel ikke have fået 2 film strimler |
|
|
Jo, men den anden har jeg foræret til en anden herindefra.........men hvormeget "strimmel" vil du gerne have? (send mig en PB med detaljer).. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto
Eget ønske!
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må undskylde, syndes at det var reoler fra IKEA, min fejl
Der skal nok komme nogle om min Hjemmbiograf (der skulle værre med bilder), når jeg har fået sat det op, og få stuen på plads m.m.
Jeg skulle lige se hvor skrap du var, derfor denne lille gætte legs, hvis iike du tog det ille op
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger
|
Sendt: 30 December 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Du må undskylde, syndes at det var reoler fra IKEA, min fejl
Der skal nok komme nogle om min Hjemmbiograf (der skulle værre med bilder), når jeg har fået sat det op, og få stuen på plads m.m.
Jeg skulle lige se hvor skrap du var, derfor denne lille gætte legs, hvis iike du tog det ille op |
|
|
Der er skam intet at undskylde! Det jeg har er ikke reoler, men helt ordinære hylder m. hyldeknægte.
Ser frem til at se din bio, hvornår bliver det?????
Jeg tager ikke noget ilde op, så hvis jeg lød lidt skrap så var det ikke tilsigtet, beklager! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger
Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 30 December 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Himan skrev, hvad jeg ville sige
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger
Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 30 December 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Filmtossen.
Lækkert at se du har fået lavet en ny lækker bio i dit nye hjem. Tillykke med den den er sku flot
Der må være knald på i det lille rum
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 30 December 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Du skal nok få at vide hvilken anlæg jeg spille på, ind til da, kan du gætte men det er noget med 5 højtaler fra Vinna plus NO kabler og en 5 kanals Effekt forstærker fra Rotel og det er ikke den model du har plus en Surround forforstærker med 30R i navnet, så gæt løs |
|
|
Jamen jeg glæder mig da til at se hvad du har janwa. Det lyder jo til, at være udemærket med de mærker du nævner. Er det Vienna højttalere du har for jeg kender ikke lige nogen der hedder vinna? Jeg har aldrig selv hørt den TM processor du har så den glæder jeg mig til at høre mere om i din tråd.
Men nu håber jeg snart du får gang i den tråd for ellers kunne man fristes til at tro det bare var et "fantasi" anlæg du har sådan som du snakker
Til filmtossen.
Jeg var for øvrigt lige i HFK idag og kigge på den nye Denon DVD 3930 og Samsung Blu Ray.
Hold da maul den denon kommer tæt på bluray. For det utrænede øje, vil jeg sige det kan være svært at se forskel. Samsungen var en anelse skarpere i dybden og med en anelse mindre dithering.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|