Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 08:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Endnu et Snell medlem :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrikph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

så har jeg idag "meldt" mig ind i Snell gruppen.

Har lige købt et par Snell Type E/IV som passer meget bedre med mit Thule anlæg end mine SA 1280'ere. Ikke at de lyder dårligt, men de manglede blot bas i mit setup. Det har hjulpet med Snell'erne, men synes der stadig mangler lidt.

Hvad kan det skyldes? For svag forstærker, kabler...? Jeg ved godt placering betyder meget så det har jeg også tænkt mig at lege med.

Men Snell'erne har en dejlig stram og detaljere lyd synes jeg.

Er her andre med Snell E?

Mvh

Henrik

Til top Vis henrikph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikph

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

har haft snell E for en del år siden. vil nu ikke kalde dem stramme og detaljerede, men satans gode til at spille musik på en dejlig indlevende måde. stort lydbillede og spænder du en dyr forstærker på magter de opgaven. de kræver dog plads synes jeg. der også rigeligt med bas, men det kommer jo igen an på dit lytterum

snøft, bliver helt nostalgisk og savner dem sgu

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

henrikph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo en smagssag hvordan man opfatter lydbilledet, og hvilet udstyr der står foran.... bottomline, jeg er rigtig tilfreds med dem, kan godt forstå hvis du savner dem ;-)

sismofyt skrev:

har haft snell E for en del år siden. vil nu ikke kalde dem stramme og detaljerede, men satans gode til at spille musik på en dejlig indlevende måde. stort lydbillede og spænder du en dyr forstærker på magter de opgaven. de kræver dog plads synes jeg. der også rigeligt med bas, men det kommer jo igen an på dit lytterum

snøft, bliver helt nostalgisk og savner dem sgu

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

selvfølgelig, det er helt subjektivt! bottomline er at vi begge synes de giver (gav, snøft) os megen fornøjelse   brunette / blondine? who gives a f**k .. as long as they f .. ahh

har haft snell AIII, J, K og Q. vil _MEGET_ gerne have fingre i et par Q igen, men de hænger jo ikke på træerne. de 'nye' snell'er siger mig ikke rigtigt noget, ej heller an's kloner

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

du kan eksperimentere med at putte en sok i basrefleks hullet, samt putte mere dæmpe matriale inden i. det giver specielt pote hvis du bruger en rør forstærker (= høj udgangs impedans)

men det vigtigste er placeringen, de _skal_ ud fra bagvæggen og gerne have mindst 40m2

synes jeg

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hvilke kabler har bruger du?, mine erfaringer med Snell og deres baslyd ,som er lidt svampet på nogle modeller,er at Kimber 8 tc gør det utroligt godt, de  strammer virkelig op på bassen og mellembassen. Snell bruger selv Kimber kabler til nogle af deres højtalere.På mine højtalere er bassen bedre med 8 tc end med Nle kabler.
Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

henrikph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvem du skrev til, jeg går ikke ud fra at det var til mig, jeg har jo ikke nogle problemer med dem, tværtimod :-)

BJASCH skrev:
Hvilke kabler har bruger du?, mine erfaringer med Snell og deres baslyd ,som er lidt svampet på nogle modeller,er at Kimber 8 tc gør det utroligt godt, de  strammer virkelig op på bassen og mellembassen. Snell bruger selv Kimber kabler til nogle af deres højtalere.På mine højtalere er bassen bedre med 8 tc end med Nle kabler.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes