Forfatter |
|
henrikph Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
så har jeg idag "meldt" mig ind i Snell gruppen.
Har lige købt et par Snell Type E/IV som passer meget bedre med mit Thule anlæg end mine SA 1280'ere. Ikke at de lyder dårligt, men de manglede blot bas i mit setup. Det har hjulpet med Snell'erne, men synes der stadig mangler lidt.
Hvad kan det skyldes? For svag forstærker, kabler...? Jeg ved godt placering betyder meget så det har jeg også tænkt mig at lege med.
Men Snell'erne har en dejlig stram og detaljere lyd synes jeg.
Er her andre med Snell E?
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft snell E for en del år siden. vil nu ikke kalde dem stramme og detaljerede, men satans gode til at spille musik på en dejlig indlevende måde. stort lydbillede og spænder du en dyr forstærker på magter de opgaven. de kræver dog plads synes jeg. der også rigeligt med bas, men det kommer jo igen an på dit lytterum
snøft, bliver helt nostalgisk og savner dem sgu 
|
Til top |
|
|
henrikph Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo en smagssag hvordan man opfatter lydbilledet, og hvilet udstyr der står foran.... bottomline, jeg er rigtig tilfreds med dem, kan godt forstå hvis du savner dem ;-)
sismofyt skrev:
har haft snell E for en del år siden. vil nu ikke kalde dem stramme og detaljerede, men satans gode til at spille musik på en dejlig indlevende måde. stort lydbillede og spænder du en dyr forstærker på magter de opgaven. de kræver dog plads synes jeg. der også rigeligt med bas, men det kommer jo igen an på dit lytterum
snøft, bliver helt nostalgisk og savner dem sgu  |
|
|
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvfølgelig, det er helt subjektivt! bottomline er at vi begge synes de giver (gav, snøft) os megen fornøjelse brunette / blondine? who gives a f**k .. as long as they f .. ahh
har haft snell AIII, J, K og Q. vil _MEGET_ gerne have fingre i et par Q igen, men de hænger jo ikke på træerne. de 'nye' snell'er siger mig ikke rigtigt noget, ej heller an's kloner
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan eksperimentere med at putte en sok i basrefleks hullet, samt putte mere dæmpe matriale inden i. det giver specielt pote hvis du bruger en rør forstærker (= høj udgangs impedans)
men det vigtigste er placeringen, de _skal_ ud fra bagvæggen og gerne have mindst 40m2
synes jeg 
|
Til top |
|
|
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke kabler har bruger du?, mine erfaringer med Snell  og deres baslyd ,som er lidt svampet på nogle modeller,er at Kimber 8  tc gør det utroligt godt, de strammer virkelig op på bassen og mellembassen. Snell bruger selv Kimber kabler til nogle af deres højtalere  .På mine højtalere er bassen bedre med 8 tc end med Nle kabler.
|
Til top |
|
|
henrikph Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvem du skrev til, jeg går ikke ud fra at det var til mig, jeg har jo ikke nogle problemer med dem, tværtimod :-)
BJASCH skrev:
Hvilke kabler har bruger du?, mine erfaringer med Snell og deres baslyd ,som er lidt svampet på nogle modeller,er at Kimber 8 tc gør det utroligt godt, de strammer virkelig op på bassen og mellembassen. Snell bruger selv Kimber kabler til nogle af deres højtalere .På mine højtalere er bassen bedre med 8 tc end med Nle kabler. |
|
|
|
Til top |
|
|