| Sendt: 01 November 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
HighFidelity testede også 160'erne i nr. 5 2006. Jeg husker ikke karakteren af anmeldelsen, men den var vist ganske positiv.
Fsva. 500'erne talte anmeldelsen nu også ganske meget om musikaliteten.
Jeg har selv et par 500'er og er meget tilfreds. Bunden er dyb og tydelig (hvilket muligvis hænger lidt sammen med de relativt små enheder). I øvrigt synes jeg at det er svært at sætte ord på lyden i den forstand man ofte taler om, altså hvorden er diskanten, mellemtonen, perspektivet osv. Jeg mener dog nok, at "tuberne" kan følge med så meget andet. (Jeg har fornylig opgraderet resten af "kæden", og har kunnet konstatere en tydelig forbedring på "enkelt-delene", men her er tilspilningen endnu ikke forbi.)
Det væsentligste er dog for mig at se musikformidlingen, som er meget "rar" og levende. Jeg har ofte lidt af lyttetræthed, når man gennem nogen tid siddet og fulgt en basgang, hvor trommerne står, violinernes klarhed osv. Med tuberne føler jeg, at jeg lytter mere til musikken som et samlet - og og mere medrivende - billede. For mig er det nok den største anbefaling højttalerne kan få.
Det er dog vigtigt for mig at understrege, at jeg ikke hørt 160'erne og VA'erne kender jeg heller ikke.
|