Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 20:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Erfaringer med TP Tube (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Var en tur i Speakers Corner for at høre TP Tube og blev mildest talt forbløffet! De store spillede foruroligende godt & dybt men var nok mere imponeret af den lettere naturstridige store lyd der kom ud af de små!

Så hvis der er der nogle herinde, der har erfaringer med TP Tube (de små) må i meget gerne fortælle! Hvad synes i om dem efter længere tids brug? Og er de pengene værd? Her tænker jeg at et par VA Beethoven Baby Grand koster mindre et et par TP Tube 160.... men de stiller selvfølgelig også krav til en ordentlig forstærker & signalkilde og dermed bliver den samlede investering noget større end ved TP Tube, da jeg havde påtænkt at slutte en squeezebox direkte til et par TP Tube 160.

Jeg skal dog indrømme at jeg ikke har hørt VAerne - men så mange mennesker kan vel ikke tage fejl

Jeg ser frem til at høre om jeres erfaringer - med TP Tube eller VAerne!

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har nogle indtryk? Ved godt der er nogle indlæg om dem her på siden, men udover "de er gode" synes jeg ikke rigtigt der står noget. Men det kan være jeg bare skal lade det være nok og få købt mig et par, da jeg jo selv var behørigt imponeret 

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

HighFidelity testede de store TP tube med godt resultat. Jeg syntes dog testen var noget overfladisk, hvor de koncentrerede sig mere om den høje WAF faktor og at de kunne spille højt, end de egentlige "hifi-parametre". Du kan læse testen på TP tubes hjemmeside.

Hvis man kan lide B&O´s højttaler design, men synes lyden er for ringe, kunne jeg forstille mig TP tube som et langt bedre alternativ.

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jep, fandt testen men har lidt det samme indtryk som dig - lettere overfladisk. Tror jeg prøver at høre dem med en god cd-afspiller spændt for og ser hvad der sker :-)

Mvh Jonas

Nyt på vej....

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

HighFidelity testede også 160'erne i nr. 5 2006. Jeg husker ikke karakteren af anmeldelsen, men den var vist ganske positiv.

Fsva. 500'erne talte anmeldelsen nu også ganske meget om musikaliteten.

Jeg har selv et par 500'er og er meget tilfreds. Bunden er dyb og tydelig (hvilket muligvis hænger lidt sammen med de relativt små enheder). I øvrigt synes jeg at det er svært at sætte ord på lyden i den forstand man ofte taler om, altså hvorden er diskanten, mellemtonen, perspektivet osv. Jeg mener dog nok, at "tuberne" kan følge med så meget andet. (Jeg har fornylig opgraderet resten af "kæden", og har kunnet konstatere en tydelig forbedring på "enkelt-delene", men her er tilspilningen endnu ikke forbi.)

Det væsentligste er dog for mig at se musikformidlingen, som er meget "rar" og levende. Jeg har ofte lidt af lyttetræthed, når man gennem nogen tid siddet og fulgt en basgang, hvor trommerne står, violinernes klarhed osv. Med tuberne føler jeg, at jeg lytter mere til musikken som et samlet - og og mere medrivende - billede. For mig er det nok den største anbefaling højttalerne kan få.

Det er dog vigtigt for mig at understrege, at jeg ikke hørt 160'erne og VA'erne kender jeg heller ikke.

Til top Vis Ougaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ougaard

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej Ougaard,

Mange tak for tilbagemeldingen - lige sådan noget jeg ledte efter!

Jeg må indrømme at 500erne (naturligvis) spillede bedre end 160erne nede i Speakers Corner, men desværre er de ikke lige til min pengepung :-( Men jeg fik nok lidt det samme indtryk som dig - 160erne spiller i mine ører også uanstrengt musik og jeg sad vel fast dernede i 1½ times tid :-)

Så nu er det vel bare at få det gjort!

Mvh Jonas

Nyt på vej....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes