| Forfatter |
|
franke69 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej derud,
efter maaaange år uden pladespiller og formådentlig inficeret af analog-hypen og gammelmænd-nostalgi besluttede jeg spontan at købe sådan en tingest...kravet af kæresten var at den også skal være 'pæn' og vupti-...pro-ject perspective samt tekni-fi k1 og phonobox..
købt i lydbutikken fra en kanonfyr fra england, til en ,synes jeg,ok pris.
jeg forventede mig den der hyggelige,rummelige,vedopløste lyd jeg mente at huske fra mine unge dage(spillet på et budget anlæg)og blev....skuffet
den der saft og kraft som jeg ellers får var der slet ikke,alt var lidt tyndbenet,og i steden for opløsning (som er lidt det jeg stræber efter) lød det 'anstrengt',lidt 'koldt' og på en måde 'forvrænget'
ok,lidt tilspilning hører jo til,så jeg gav den lidt tid.det hjælp sq ikke,så blev min gamle forforstærker med riaa reinstalleret og...bedre...men langt fra nydeligt.
hvor,kære venner,starter jeg nu for at få den der 'analog-magic' frem?pick-up'en,riaa'en,pladespilleren ?jeg plejer normalt ikke at købe uhørt-my bad
tak til dem der gad læse igennem
franke
__________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
digital er blevet MEGET bedre siden dengang, det er en af grundene. du kan også have nogle slidte kedelige plader. prøv at købe en ny dsotm og check
måske er det bare en uheldig pladespiller kombo do har 
analog magi for mig er at lytte på ukomprimerede masterbånd. CD / vinyl er vand i forhold til 
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne det være pick-up'en ikke er sporet rigtigt? Det kan også være pladerne som sismofyt siger. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Scherer siger, kan det være den ikke er sat ordenligt op.
Tyndbenet, har du leget med VTA?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt genkende det lidt, jeg fik også købt mig en tekni-Fi K1 PU, da der var meget positiv omtale af denne PU.
Men jeg syntes den er govkornet og lidt kedelig, dog kan den vinde en del ved at få VTA indstillet rigtigt, men den opnår aldrig helt at slippe af med grovkornetheden og den lidt kedelige gengivelsesform, derfor blev den da også afhandlet igen.
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
pladespilleren blev sat op af gutten i lydbutikken,og siden jeg ikke aner,hvad jeg skulle lege med er den som dengang...
det der med slidte plader er en god vinkel...men at de allesammen sku være at helgoland til...?
hilsen
f
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
boegelund Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giv tid - Giv tid, en K1 har absolut ingen høj opløsning og kræver laaaang tilspilning(50 timer), men din komb. burde jorde en halv kedelig cd/DVD - anytime.
Sørg for den er i water med korrekt nåletryk . gerne på et let solidt underlag evt en væghylde. og riaa'en bør nok ikke slukkes
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeps,gorm
grovkornet,det var ordet jeg ledte efter...det lyder bare ikke smooth nok...
og sorry,men VTA,er det ikke det når kvinder har dårlig humor?
(lover at læse mig klog,rightaway...?
f __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Franke - og tillykke med lidelsen, du er blandt venner
Start med at gå ned i lydbutikken med den, og prøv at få dem til at kigge på at alt er som det skal være med den. Kan ikke forestille mig andet, end at de gør det med glæde. Så blir' du da så meget klogere, og kan ta' den derfra!
S.R
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for de mange svar
nåletryk står ti 1,7 g,det eneste jeg har fumlet med er indgangsimpedancen(?) via switch på bagsiden af min preamp,men forskel var der ikke at høre ...jeg tror jeg kan vælge mellem 50,100 og 300 æææh...ohm(i kan se at jeg er langt fra at være en tekniker,men jeg er en skiego' consumer )
hilsner
f __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
købt i lydbutikken fra en kanonfyr fra england
Det er Pete. Han ved altså godt hvordan man sætter en pladespiller op. Og hvis ikke du mener det er i orden, så gå ned og snak med ham. Han er, som du siger, en ganske hyggelig fætter.
franke: nu skriver du ikke hvad du ellers spiller på. K1'eren er definitivt ikke den mest velopløste PU i verden. Den er lidt rå i kanterne - tager ikke tingene så tungt - men den spiller med et dynamisk overskud, man ellers skal betale meget mere for. Rå, kold og forvrænget er den i hvert fald ikke, men hvis du forventer detaljerigdom i lange baner er det den forkerte PU du har købt.
Jeg synes du skal give din Project en chance. Den hører ikke til i den billigste ende, så den bør kunne spille. Tag forbi Pete og fortæl hvad du oplever. Hvad har du den stående på? Er den helt i vater? Og hvormange timer har den efterhånden spillet?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej vilmann
præcis,pete hedder han, og lige som sagt,naiv som jeg er gik jeg ikke engang ud fra at maskinen er sat op forkert,jeg tænkte mere på,om min egne forventninger var skruet for højt op i forhold til de penge jeg investerede...
min sammelsurium af grej burde egentlig stå nederst
hilsen
frank __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok,den forstod jeg,k1 er ikke så velopløst...
jeg har stadig en næsten ubrugt ortofon om30...kunne det være noget der kunne give noget?
franke __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
franke69 skrev:
hej vilmann
præcis,pete hedder han, og lige som sagt,naiv som jeg er gik jeg ikke engang ud fra at maskinen er sat op forkert,jeg tænkte mere på,om min egne forventninger var skruet for højt op i forhold til de penge jeg investerede...
min sammelsurium af grej burde egentlig stå nederst |
|
|
Nå ja.....
Det er ikke lige grej jeg kender af ret meget andet end omtale, men jeg er ikke i tvivl om at din pladespiller bør kunne spille op til det. Smut ned til Pete og klag din nød.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
franke69 skrev:
jeg har stadig en næsten ubrugt ortofon om30...kunne det være noget der kunne give noget?
franke |
|
|
Hvor længe har K1'eren spillet?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
har phonobox Riaa - den er ikke pengene værd - Riaa i mine gamel Luxmann og JVC fra ca. 1982 er klart bedre - med phonoboxen dør lyden. Der er kæmpeforskel på mm og mc pickupper - vil du have detaljer skal du vælge en mc - kender ikke teknifi men phonoboxen er meget ond ved mc pickupper pladerne - er de rene - altså rigtig rene og har du nåletryk nok på og står din pladespiller på en hylde Jeg oplevede en kæmpe forskel efter indkøb af pladerensemaskine -selv på fabriks ny audiofil indspilning med Patricia Barber (45 omdr. LP) Jeg troede også først at jeg havde sat nåletrykket rigtigt - men efter at det kom op på 2,5 gram skete der enormt meget. Gamle slidte plade kan stadig trods alle anstrengelser lyde af L..t - men jeg håber at du pludselig når det punkt hvor vinyl magien opstår - for det er alle pengene værd når det sker.
Jeg tror der er en grund til at man ser mange næsten nye project og rega pladespillere billigt til salg - ikke fordi de er dårlige men fordi folk skruer deres forventninger op - for så at blive skuffet - og fordi de ikke lige giver det en chance mere
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
franke69 skrev:
franke
|
|
|
Hvor længe har K1'eren spillet?
/vilmann |
|
|
jeg vil da tro omkring de der 40 timer...jeg var som sagt lidt frustreret __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
franke69 skrev:
vilmann skrev:
franke69 skrev:
franke
|
|
|
Hvor længe har K1'eren spillet? /vilmann |
|
|
jeg vil da tro omkring de der 40 timer...jeg var som sagt lidt frustreret |
|
|
Så er den tæt på at være der.
Jeg holder med Boegelund - det er ikke nogen dårlig pladespiller.
Hvis du har styr på det med at montere PU'er så prøv OM30'eren. Umiddelbart lyder det dog som om problemet ligger et andet sted.
Måske RIAA'en er kedelig som r-l-b siger?
Hvad står pladespilleren på? Hylde, bord, rack? Materiale?
Og gå forbi Pete og snak lidt mens han stadig kan huske dig.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
franke69 skrev:
vilmann skrev:
franke69 skrev:
franke
|
|
|
Hvor længe har K1'eren spillet? /vilmann |
|
|
jeg vil da tro omkring de der 40 timer...jeg var som sagt lidt frustreret
|
|
|
Så er den tæt på at være der.
Jeg holder med Boegelund - det er ikke nogen dårlig pladespiller. Hvis du har styr på det med at montere PU'er så prøv OM30'eren. Umiddelbart lyder det dog som om problemet ligger et andet sted. Måske RIAA'en er kedelig som r-l-b siger? Hvad står pladespilleren på? Hylde, bord, rack? Materiale?
Og gå forbi Pete og snak lidt mens han stadig kan huske dig.
/vilmann
|
|
|
boegelund har ret med den der phonobox,den er også solgt...riaaen sidder i min nakamichi preamp(highend i 1989... ) spilleren står på et stabilt træbord og mit grimme fjæs glemmer mand ikke så hurtig...
tak
f
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er samme preamps som skratter - ikk ??
Når den skratter er der heller ikke hul igennem -
Prøv at lån en preamp du ved er 100 % ok
Jeg har en OM30 på min revox - den sad tidligere på min rega (gammel med buet arm) den lød først rigtigt godt efter ca. 30 plader !
Den lyder ikke så godt som den ortofon MC 10 mk II super jeg har på min Thorens, men den har mere bass - tekni-fi en har jeg som sagt ikke kendskab til
Jeg har en Cyrus CD som virelig har fået ros hos anmeldere men jeg synes aftisk at den gamle thorens, med SME IIIs arm og ovennævnte PU lyder bedre - måske ikke rigtigere men bedre.
stabilt træbord lyder ikke som en vægmonteret hylde
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |