| Forfatter |
|
mitri Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har problemer med at finde en vejledning i hvordan jeg kan fjernbetjene beosound 9000 med Beo4. Jeg ved det bare er et spørgsmål om at trykke på de rigtige knapper i den rigtige rækkefølge på Beo4, så kan de komme til at "snakke" sammen igen.
I tidernes morgen fik jeg en af en kammerat, men den er forsvundet efter vi flyttede.
....så....HJÆLP!! 
Er der nogen der kan hjælpe? 
Med venlig hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hhmmm... må man være så fri at spørge hvor du har købt dit BS9000 og din Beo4??? Jeg kan ikke forestille mig en B&O forhandler, der har åbnet kassen og fjernet manualen. Og du har vel næppe købt det brugt hos en, der heller ikke havde fået nogen manual da han købte det fra nyt.....
Hvor længe har du i øvrigt haft anlægget??? Det undrer mig meget, at du siger du i tidernes morgen fik en manual af en kammerat. Det lyder nemlig som om du så har haft anlægget ret længe. Og så undrer det mig meget, at du har glemt hvordan man betjener det. Desuden skal der INTET specielt til, for at Beo4 og BS9000 snakker sammen! Det burde du vide, hvis du har haft dit anlæg siden "tidernes morgen". Men der kan jo være et lille problem, hvis anlægget er beskyttet med kode. Den aktiveres automatisk hvis strømmen tages fra i nogle minutter. Og så vil BS9000 ikke lystre kommandoerne fra Beo4.
Undskyld min mistænkelighed, men der forsvinder forbløffende meget B&O-udstyr fra de danske stuer. Jeg vil på ingen måde anklage nogen, men din historie vækkede bare min opmærksomhed. Håber virkelig min mistanke bliver gjort til skamme. Men jeg vil bare sikre mig, at der ikke er noget lusk, inden jeg begynder at hjælpe. Et godt alternativ er i øvrigt at opsøge din lokale B&O forhandler. Han kan uden videre skaffe dig en ny manual. Typisk vil han have oplysninger omkring serienummer, så husk at tage det med. Skulle problemet være at anlægget er låst med kode, skal du også bruge dit serienummer. Dette sender din forhandler så til B&O i struer, der som de eneste kan hjælpe dig med en Master-kode.
Fortæl endelig mere når dit problem bliver løst... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
mitri Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår din bekymring. Jeg har købt det i den blå for ca. 5 år siden eller mere. Jeg fik manual og kvittering med, men er ikke god til at passe på papire m.m. Men det du siger med at der ikke skal noget til for at de kan tale sammen passer ikke. Da jeg endelig fik det sat op 1. gang, virkede fjernbetjeningen ikke, jeg er ikke B&O mand, så jeg lod fjernbetjeningen ligge i lang tid og kørte BS manuelt, indtil min makker fortalte mig at man bare skulle gøre X og X og X. 3 mdr. senere kunne min kæreste ikke få fjernbetjeningen til at virke igen og jeg tog fat i min makker igen, som sendte en pdf med vejledningen, så jeg selv kunne gøre det. Vi er så endelig flyttet i hus nu, men anlægget har været pakket ned i 2 år og nu har jeg endelig fået det sat op igen. Men alle manualer, inkl. dem til mit NAD anlæg, syntes min kæreste ikke var nødvendigt at gemme, da jeg jo aldrig brugte dem, så de røg ud uden jeg vidste af det. Under flytning nr 2, faldt glaspladen af og slæden tog lidt skade, så den røg til rep. hos B&O, de nævnte ikke noget om noget.
Grunden til at jeg valgte dette forum for spørgsmålet, var såmænd at jeg gerne vil være en del af dette forum....
Med venlig hilsen
Micha€el
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så der skal en opsætning af Beo4 til, før den kan kommunikere med BS9000. Det var sjovt.... Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe.
Jeg har godt nok arbejdet som elektronikudvikler hos B&O, og har ALDRIG oplevet at Beo4 skulle sættes op til at kommunikere med BS9000, eller noget andet anlæg for den sags skyld. Tryk på CD, og så starter CD'en. Sådan er det.
Tilfældigvis sidder jeg pt på messenger med en af mine gamle kollegaer fra udviklingsafdelingen på B&O, og han har heller aldrig hørt om den slags.
Du skal i øvrigt lige huske, at Beo4 slet ikke kan programmeres!! Man kan tilføje og fjerne funktioner i "list-menuen". Men du kan ikke programmere den, og knappernes funktioner kan ikke ændres. Derfor finder jeg det stadig meget mistænkeligt.
Men hvordan ser det ud med at betjene anlægget uden remote, altså med knapperne på selve anlægget?? Kan du få det til at spille?? Og i så fald... Hvad siger displayet så?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
mitri Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ...ja det lyder mærkeligt. Direkte betjening virker fint. Ham min makker er heller ikke nogen tekniknørd, jeg er ret sikker på at han fandt den i hans manual. Den så ihverfald officiel ud. jeg husker så meget at det var inde under list, altså trykke record og så list, inde i den menü skulle man så vælge et eller andet. Jeg var ude for det 3 gange mens jeg havde den oppe at køre sidst, at jeg skulle ind og vælge dette.... Min makker er i Irak pt. derfor kan jeg ikke kome i kontakt med ham....
|
| Til top |
|
| |
Kasper B. P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være option instillingen der er forkert. Hvordan er dine B&O produkter sat sammen?
Hvis du bare har en BS9000 og et sæt højtalere, så skal anlægget sættes i option 1. Sidder anlægget sammen med MasterLink til et TV fx., så skal den stå i option 0, og tv'et i option 2. __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
mitri Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var præcis noget med det der. Men inde i option hedder de L V og A. er det en af dem?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Irak... Uha.... Jeg har også været nede i det område nogle måneder i forbindelse med Operation Enduring Freedom   __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
mitri Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte vist at skrive at jeg KUN har BS9000, koblet på NAD forstærker...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du stille den i A.OPTION 1. Anlægget skal være slukket, også kan de se på std.by dioden at den blinker en enkelt gang, når du trykker 1, mens Beo4 står på A.OPTION. Så burde klaveret spille.
__________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
mitri Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spiller klaveret!! Tusind tak Kasper.
Jeg føler mig godtnok dum nu, men, volumen kan jeg ikke justere. Jeg kan se at volume på BS gør som den skal, men linie udgangen ændre sig ikke. Det undre mig også at jeg er nødt til at koble på Gul Sort i phono kablet ud af BS. Kobler jeg på Rød og Hvid som er normalt(i min verden), så er der ingen lyd....?!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak.
Det er rigtig nok at du skal bruge gul/sort, men du skal tilslutte den til et PowerLink stik, ikke audio aux.
Det må da være lang tid siden at du har haft det anlæg tilsluttet? __________________ /Kasper
|
| Til top |
|
| |
mitri Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag er det 1 3/4 år siden!! Vi har boet i en lille lejlighed og ventet på det rigtige hus, og der gad jeg ikke sætte anlæg op.
Jeg prøver at finde et andet hul at putte stikket i.....
|
| Til top |
|
| |
mitri Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spiller det hele!! Jeg kan så lige nævne at når man bruger PL udgange, skal phono sidde i rød og hvid.
Tusind tusind tak for hjælpen, jeg skylder en øl! 
Mvh,
Michael
|
| Til top |
|
| |