Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 07:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Helicon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2003 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg var en tur i Hifi-klubben i dag, og fik lov at nærlytte lidt til Dali's nye Helicon 400. Må nok tilstå at den slog benene væk under mig, den spillede fandme godt den "lille" højtaler.

Kom egentlig derind for at høre B&W Nautilus 803, men efter et stykke tid spurgte sælgeren om han ikke måtte sætte Dali'en på. Og hold da op en forskel........nu blev der lige pludseligt spillet musik!!! Bevares, B&W'en gjorde det da også godt......men efter at have lyttet lidt til Dali'en var jeg ikke i tvivl om mit valg, hvis jeg skulle have nye speakere.

Da jeg kom hjem kiggede jeg lidt på Dali's hjemmeside, og så til min store overraskelse at de lige har introduceret en storebror: Dali Helicon 800...!!! Er der nogle af jer herinde der har hørt denne model, eller måske ved lidt om den.....den ser i hvert fald rigtig lækker og spændende ud.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 December 2003 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Ja Jeg har hørt den. De har den i hifiklubben i kolding.

Den spiller meget mere detaljeret og neutralt end 400eren. Men de er jo også helt nye og kræver nok lidt tilspilning. Men for hulen de er flotte.

Men de er absolut et lyt værd må jeg sige og jeg glæder mig da til jeg skal høre dem igen om et par uger når de så har spillet nogle flere timer.

MVH WRONG

Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Nedenstående er citat fra det nyeste "cybertainment" nyhedsbrev fra Hi-Fi Klubben omhandlende Helicon

DALI Helicon 400 og Helicon 800 til jubilæumspriser

I efteråret lancerde DALI Helicon 400 Jubilee højttaleren for at fejre sit 20-års jubilæum. Nu er den større model Helicon 800 Jubilee kommet, og begge er prissat til meget akttraktive priser priser!

De Helicon 400 Jubilee som er produceret frem til nu og første produktionsserie af Helicon 800 er med en frontplade af sort MDF. De næste produktioner af disse højttalerne vil være med en mere eksklusiv frontplade i ægte træ. De designopgraderede modeller vil overtage pladsen for jubilæumsversionerne og være ”standardmodellerne” fremover.

Som en del af DALI´s 20-års jubilæum sælger vi nu ud af allerede producerede Helicon 400 og 800 - til meget attraktive priser!

Helicon 400 med sort front kan du nu købe for kr. 10.999,-/stk. - vi har en række demomodeller i butikkerne af denne som skal sælges. Den nye version af denne med træfront kommer til at koste kr. 13.999,-når den kommer til salg efter nytår.
Den splinternye Helicon topmodel 800 med sort frontplade sælger vi ud til kun kr. 16.999,-/stk.

Når denne model kommer i designopgraderet version i februar/marts 2004 bliver prisen kr. 19.999,-/stk.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 December 2003 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

FÅÅÅÅÅRK det ser spændende ud med de nye 800... Er det mon alle "klubber" der har fået dem nu, hvis det er tilfældet, så skal jeg da lige omkring aalborg en af de nærmeste dage, for at få et lyt..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2003 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

De har den i hvert fald i Aalborg, så den i tirsdags.
Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 December 2003 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Ja de Dali er da langt bedere en B&W højtalerne har hørt direkte sammenligninger flere gange på samme anlæg. I Hifi-klubben tror jeg at de nye Helicon bliver en bestsellert. B&W sover og har efter min smag ikke fået mere musik gennem højtaleren de sidste 10 år men ja de har ændret klang egenskaber lidt.

Så går man i Klubben er Helicon den bedste højtaler du kan købe hvis man ellers ikke stadig kan få DIVA

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2003 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Har snakket med Hifiklubben i Nørregade, Århus, og de sagde at der var få sæt tilbage af Helicon 800 til den lave pris. Så det er med at være hurtig, hvis man har snitterne......

Det skal ikke være nogen hemmelighed at de står højt på min ønskeseddel til jul

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2003 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 12 December 2003 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Har snakket med Hifiklubben i Nørregade, Århus, og de sagde at der var få sæt tilbage af Helicon 800 til den lave pris. Så det er med at være hurtig, hvis man har snitterne......

Det skal ikke være nogen hemmelighed at de står højt på min ønskeseddel til jul

er det 33.000kr for et sæt ? hvis det er korrekt så er dem med MS5 da direkte snydt Helicon er da en bedre højtaler. Så hvis du er til dali så KØB

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2003 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Havde jeg pengene stod der et sæt i stuen allerede nu. Men det er sgu mange penge når man er på SU, og har en anden dyr hobby: motorcykler.....

Men ingen tvivl om at jeg gerne vil have sådan et sæt på et tidspunkt. For hvis de spiller som 400'ern bare med mere bund, så er jeg sgu solgt

Som sagt bliver de introduceret til en pris af 34.000 kr for et sæt, men når den første serie er solgt bliver prisen 40.000 kr. Forskellen er at den første serie har en sort frontplade, hvor de kommende bliver med træfront ligesom siderne...

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 12 December 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Havde jeg pengene stod der et sæt i stuen allerede nu. Men det er sgu mange penge når man er på SU, og har en anden dyr hobby: motorcykler.....

Men ingen tvivl om at jeg gerne vil have sådan et sæt på et tidspunkt. For hvis de spiller som 400'ern bare med mere bund, så er jeg sgu solgt

Som sagt bliver de introduceret til en pris af 34.000 kr for et sæt, men når den første serie er solgt bliver prisen 40.000 kr. Forskellen er at den første serie har en sort frontplade, hvor de kommende bliver med træfront ligesom siderne...

Tag et SU-lån og betal med det  du kan jo alligevel ikke køre motorcykel på denne her årstid.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 December 2003 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

var lige i klubben for at lure på "svinene".....NØØØØØØJ de er fede, de vil bare klæde min stue godt... Desværre fik jeg ikke et seriøst lyt på dem, men kun nok til at jeg helt sikkert skal ind og høre dem igen, de spiller fedt.....34 K, hmmmmmm, lækker julegave...........
Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 December 2003 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Heyza Allesammen...

Jeg synes satme (undskyld ordvalget) også at Dali ligefrem har skiftet/udvidet deres målgruppe lidt med deres nye Euphonia & Helicon modeller, og jeg må ærligt erkende: De nye Helicon modeller tiltaler mig rigtig meget!! (hvor var den savlende smiley henne af??)

I mit kommende DIY fornthøjtalere, bliver jeg sgu nok lidt nød til skele lidt til Helicon & Euphonia modellernes design...!!

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

greth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2003 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad for en forstærker I ville bruge til Helicon 800 og Helicon 400? Og hvis de skulle indgår i et surround sæt?

greth

Til top Vis greth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greth

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2003 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

greth skrev:

Hej

Hvad for en forstærker I ville bruge til Helicon 800 og Helicon 400? Og hvis de skulle indgår i et surround sæt?

greth

Hejsa

interessant spørgsmål da jeg selv er "brændt varm" på helicon 400 men også mangler et fornuftigt forstærkersæt med surround der kan drive dem. jeg har en ca. 20.000 til 25.000 til rådighed. Nogen gode bud?

Hvh Claus

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 18 December 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil foreslå en surroundforforstærker (evt. Nad), en god
stereoforstærker (Evt. Nad silverline, alm. Nad er ikke god nok IMO,
eller prøv brugtmarkedet). Center og baghøjttaler kan så være af
mere alm. tilsnit.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 December 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker også på at købe Dali Helicon 800. Men hvad skal jeg vælge?

Jeg har kigget på Audiovector M3 Avangarde, og Dali Helicon 800. Hvad synes I?

De skal bruges i en hjemme bio, og meget til musik i stereo.

Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2003 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Denon AVC-A1SR er forryggende til både musik og film!

Den burde være til at få fat i for de 20-25.000 kr. (brugt)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2003 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle have Helicon skulle det være med en Cayin forstærker! Så er der smæk på...

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

boost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 20 December 2003 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Rotel RSP-1066 + RMB-1095?
Til top Vis boost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boost

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave