| Forfatter |
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg har fundet 2 B&W 802 brugt ville jeg høre hvordan ville min H/K 8500 klare dem, bare indtil jeg får råd til en kæmpe effektforstærker?
da jeg længe har været på udkik efter et par brugte 802ere og endelig har fundet nogle i den rigtige farve, ville jeg gerne slå til, men hvis forstærkeren smelter bliver jeg jo nødt til at vente 
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vil ikke smelte, men hvis du fyre den rigtigt af kan det være den selv slår fra, end til du har skruet ned og den er kommet af med varmen.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger jeg nysgerrigt om hvordan en studerende kan have råd til et par B&W 802 og som i forvejen har 804 og htm 1?
Men jeg tror at HK 8500 kommer på overarbejde. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe det er en midlertidig løsning og du ikke spiller uhæmmet højt, tror jeg ikke 802´erne giver problemer med din H/K - men sørg for at give dem en strømstærk effekt når den tid kommer!
Spørg evt Finn til råds ang 802 og surroundforstærker - han har længe trukket sine 802´ere med en Denon AVC A1...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
|
Så længe det er en midlertidig løsning og du ikke spiller uhæmmet højt, tror jeg ikke 802´erne giver problemer med din H/K - men sørg for at give dem en strømstærk effekt når den tid kommer!
Spørg evt Finn til råds ang 802 og surroundforstærker - han har længe trukket sine 802´ere med en Denon AVC A1...
|
|
|
....hvilket tilsyneladende ikke var tilfredsstillende. Kig lige på den Classe effekt han har nu 
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
S.B.P. skrev:
|
|
|
|
....hvilket tilsyneladende ikke var tilfredsstillende. Kig lige på den Classe effekt han har nu 
|
|
|
Jeg er med på det ikke var en tilfredsstillende løsning, men der spørges til hvordan det midlertidigt fungerer. Her kan manden vel godt spørge Finn til råds eller? Det er også derfor jeg ligger ud med at skrive som så..
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din HK 8500 vil ikke have noget problem med at levere strom nok til 802 under sine 45 volt rails. Det er i det ojeblik du vil spille hojere end dens spandingspotentiale at det gar galt, men sadan er det jo med alle amps. Forskellen er at nogen amps vil rail sagge under fuld udstyring, det problem far du ikke med Hk 8500. Du skal ned i godt 3 ohm cont og en god portion Back EMf for du far railsagging. Jeg har varet med til en del hardcore test af HK 8500 kun Sunfires ultimate reciver og Rotels store Reciver kan give ligesa mange amp pr volt. Mange tror at man kan samligne Denon, Sony, Pioneer og Hk watt..det er langt fra sandt. Den kan heller ikke fa den til at sla fra med 802 med mindre du korer flere db in i clip og har stillet noget oven pa Hk, men det gor man jo ikke :)
Ingen tvivl om at en bedre og storre forstarker vil kunne gore det bedre end Hk 8500, men du far ingen tekniske prob ved at gore det. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
plus, der er forskel på denon'ens 170 watt (opgivet) og H/K'ens 100 watt (opgivet)
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret sikker på at N802 ikke er det store problem for din AVR8500 - Den har noget mere saft og kraft end specifikationerne antyder.
Prøv at kigge lidt i denne sammenligning: http://www.geocities.com/Area51/Hollow/3401/ratevsac.htm
Selvfølgelig vil en heftig ML/Classé blok eller lign gøre det bedre, men som midlertidig løsning er du godt kørende med din AVR8500.
/HC
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke lidt synd, at sætte så fine højtalere til en reciever?????? __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Er der ikke lidt synd, at sætte så fine højtalere til en reciever??????  |
|
|
Enig..
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo kun et (måske 2 ) år eller hvor lang tid der går før jeg sparer til en forstærker med power til at drive dem....
Jeg har læst noget om Finns setup, men var i tvil om om min H/K havde power nok, den hans denon er opgivet til nogle flere watt end min.
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ting mere, hvor stort ska rummet minimum være for at 802erne kommer til sin ret?
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og til Jannick, jeg er først studerende fra første mandag i februar, så jeg har bare prioteret hifi højt nu her inden jeg går ind i en spare periode.
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sidder jeg og kigger på dba.dk, men der er jo mange mærker, nogle i vil anbefale?
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Er der ikke lidt synd, at sætte så fine højtalere til en reciever??????  |
|
|
Når nu prisen og farven er rigtigt, så er det da bare med at se at få købt dem, så kan han jo altid opgradere senerer når han kommer til penge, det er jo få mennesker der har råd til at forny hele linien på en gang.
|
| Til top |
|
| |
Mr TGS Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nautilus 802 er altså ikke en svær højttaler at trække! Den har en impedans på 8 ohm og en følsomhed på 90 db, hvilket jo sådan set betyder at den kan spille fornuftigt med en forstærker på en 60 -70 watt. At den så vil spille bedre med en kraftig forstærker (gerne i en super kvalitet) er jo en selvfølge, men svær at trække er den ikke ( jeg har testet den med flere forskellige forstærkere og fik godt resultat både med Holfi Integra 8 A.E og Denon AVCA11, men som sagt sæt gerne nogle meget bedre forstærkere på og du vil få endnu bedre lyd).
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arhhh. Ikke med en forstærker på 60-70 watt. Spille kan den, men fornuftigt... tjaaa... Så tror jeg det vil svare til de lidt billigere B&W modeller tilsluttet til et aldi-micro-anlæg. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da ellers altid fået at vide at B&W højttalere ikk er de letteste højttalere at trække?!?
Det er forrsten lige meget nu,ham som ville sælge dem, var kommet til at skrive at de var i red cherry, og var de ikk alligevel, det er kan være det samme. MEN tak for rådene, så må jeg bare på udkig igen....
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Det er muligt, at følsomheden er høj i de fleste B&W og det er også fint. Men i specielt de tidligere, var der nogle alvorlige fasedrej i bunden. Dette kan tappe en hvilken som helst (næsten!) forstærker. Måske derfor mange oplever dem som sløve nedefter...
|
| Til top |
|
| |