Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Omnitronic : Low price = low quality ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 02 November 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil høre om der er kendskab til Omnitronics produkter, og her kigges der lige pt. på deres højttalere.

Pisen er lav, men er kvaliteten også lige så lav ?

F.eks. hvad med deres sub :

OMNITRONIC BX-1550 Subwoofer (1x15")

http://kortlink.dk/37xc

Pris ca. 565 kr.

OMNITRONIC BX-2550 Subwoofer (2x15")

http://kortlink.dk/37xd

Pris ca. 950 kr.

Komplet og klar til brug (+ forstærker). Ikke noget med at skulle bygge kabinet.

Vil man kunne bruge ovenstående til noget, eller er det bare nogle bulder-kasser ?

Umiddelbart skulle den/de bruges i et motionsrum på ca. 60 m2 hvor der i forvejen er 6 aktive højttalere, men der savnes et rimeligt løft i basområdet.

Min tanke gik på at hvis man monterede en f.eks. god Hypex sub-forstærker i Omnitronic kabinettet og ved køb i Tyskland kunne man få en sub med 2x15" eller 2 stk. 1x15" . og en Hypex 4.0 forstærker, til samlet 3400-3600 kr. (+ forsendelse)

Men spørgsmålet er bare om disse enheder er nogle flap-flap enheder, og hvor magneten er på størrelse med en 5-krone ?

Thomas

Til top Vis Sputnik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sputnik

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tro sagtens at du ville kunne bruge dem!...

Men hvor gode enhederne er, og hvad de kan holde til, ved jeg desværre ikk!

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

jeg har solgt og reppet omnitronic og det er ikke lige de bedste på markedet for nu at være diplomatisk, men til prisen er det vel ok. ja, jeg tror næppe du kan finde noget andet brugbart til den pris. et motionsrum kræver vel heller ikke de vildeste gear, så det går nok

vil skyde på at enhederne er i samme kvalitet som zomax'es billigste. du kan nok ikke engang bygge noget til samme pris

dog skal det lige siges at mit kendskab til alt hvad omnitronic har lavet inden for de sidste 7-8 år lig nul. har fixet rigeligt af de gamle mosfet slaver i min levetid og deres mixere var virkeligt noget hø  lidt bedre end gemini dog

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Findes der noget alternativ til Omnitronic ? Altså "NICE price" - "FAIR quality"

Evt. er "Omnitronic" bare et navn som sættes på OEM produkter ?

Jeg er lidt "rystet" over at se hvad man kan købe f.eks. de 2 subwoofere til, og især i Tyskland kan man købe til nogle ret gode priser kontra i DK ! Bare alene at skulle købe træ, hjørnebekyttere, håndtag, terminal til kabel, filt, perforeret frontplade, maling, osv., løber faktisk op i en ganske pæn pris + dertil den tid der går med at tilskære og samle kabinettet.

Om man skal ha' sendt med pakkepost fra f.eks. Århus eller KBH., eller fra pænt stykke nede i Tyskland udgør faktisk ikke den vilde forskel af hvad jeg kender til forsendelses priser...

Det er bare næsten ingen penge at subberne koster, og så er der endda et pænt kabinet med. Men om kabinettet så er lavet af "3 mm. masonit plade" ved jeg dog ikke, men et par rundstokke inde i kabinettet + nogle indv. hjørnevinkler kunne måske stive det lidt af...

I DK fandt jeg BX-2550 til ca. 1500 kr. :

http://kortlink.dk/37xn

Stadig ikke meget for en sub. med 2x15" enheder, men trodsalt koster den næsten 60% mere i DK end i Tyskland...

Der er også mulighed for en sub med en 18" enhed, men det synes jeg bare virker lidt voldsomt. Men med sine 69 kg. er der noget vægt at stå imod med, og her kan der næsten ikke være brugt "3mm. masonit plade" :

http://kortlink.dk/37xs

Pris ca. 2070 kr. (DK 3000 kr.)

Forsendelsen på denne 18" sub ville nok komme til at udgøre en pæn sjat penge...

Thomas

Til top Vis Sputnik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sputnik

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

ja, jeg tror gerne omnitronic sætter deres navn på asiatisk skrammel, det gør alle jo nu om dage  som du slev siger kan du næsten ikke gøre det med en bllig zomaz + silvan matrialer ... men jeg ville nok ikke blæse så mange penge af på forstærkerne. hellere købe noget billigt brugt og så lave en lidt bedre højtlaer selv. men det tager jo også tid at rode med det, så det er jo et godt spørgsmål om det kan betale sig
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes