| Forfatter |
|
Dozer Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har søgt herinde i et stykke tid, og læst forskellige tråde i forummet, men først nu har jeg fået mig oprettet.
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk der har set nogle fede film på DVD hvor der er noget bulder og brag i. Jeg er selv meget til action film og den slags. F.eks. kan jeg nævne en scene i "We were warriors" med Mel Gibson, hvor de smider napalm over landskabet, fantastisk bulder. Og i Ringenes Herre 2, når den store drage kommer flyvende over mosen, kanon god effekt.
Jeg har på fornemmelsen at mange herinde måske mere går op i kvaliteten end "kvantiteten", men sådan nogle scener hvor man næsten letter fra stolen er fede.
Så har i nogle lignende eksempler vil jeg gerne høre om dem.
/Martin
PS: Jeg har en Yamaha Topart AX-592 Stereo forstærker, med 2 stk. Cerwin Vega DC-15. Min DVD-afspiller er min playstation 2  Jeg modtager gerne kritik!
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænt go'dav Dozer. En gammel traver måske, men der er da
scenen med kraniet der knuses i starten af T2. Den fik jeg da
mange til at hoppe i stolen med da jeg skulle vise mit laserdisc
surround anlæg til venner og familie.
Det er nogle år siden jeg stod af surround så jeg er ikke up-to-
date.
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dozer og velkommen til dig!
Prøv at gå ind under "indlæg" og søg under emnet "dvd". Her er der så vidt jeg husker allerede en tråd eller to omhandlende det du søger..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
League of extrordinary Gentlemen, Ja stortset hele filmen er spækket med gode lydeffekter. Så den her i aften ... " " er min vurdering.
U-571 - depth charges... (scene 15)
Bad Boys II - da de sprænger den kæmpe Cuba villa i luften.
Tomb Raider - slut scenen.
Tomb Raider II - der er flere scener, men hele filmen har også et rigtig godt lydspor.
Italian Job (2003) - især starten, da de sprænger hul i bygningen for at få pengeskabet. Og da de sprænger jorden væk under pengetransporten.
Charlies Angels II, der er flere gode scener, men generelt et godt lydspor.
Basic (travolta+s.l jackson) - især ved flyvemaskinens propeller, og helikopteren i starten.
Cubic - hele filmen.
Monsters Inc har et rigtig godt lydspor.
det var hvad jeg umiddelbart kunne komme i tanke om...
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dozer skrev:
Hej
F.eks. kan jeg nævne en scene i "We were warriors" med Mel Gibson, hvor de smider napalm over landskabet, fantastisk bulder.
|
|
|
Filmen du omtaler hedder "We were soldiers"- ikke for at jeg skal hænge mig i detaljer, men bare for god "ordens skyld"!
Af absolut crazy DVD-oplevelser kan jeg nævne følgende:
Titan A.E. (Men få fat i R1-versionen med DTS, for R2 har så vidt jeg ved kun et Pro Logic-spor  - Is Krystal Scenen i den film (kap. 16) er en sand sub woofer dræber og til stadighed den DVD, jeg har oplevet med den k-l-a-r-t "værste" og mest vedvarende bas)
The Haunting ("Coming mother..."-scenen er også udstyret med noget sindsoprivende bas, når det "banker på døren"- du vil ELSKE den scene!!!)
Fight Club (Flyene der flyver sammen- OOOOOJJHA, samt kuglen der ruller ned af "trapperne" og ind i butiks-ruden!)
Det var dem, jeg lige kan huske (sådan på stående fod) og lige hurtigt kan også nævnes Antz og Gladiator (...jeg vender måske lige tilbage, hvis/når jeg kommer i tanke om nogle flere film  )
Desuden skulle den kommende "Finding Nemo" DVD indeholde noget af det mest øredøvende bas NOGENSINDE, og det skulle gentage sig i adskillige scener!
Jeg har ikke selv set den, men diverse amerikanere på deres respektive forum'er siger, at scenen hvor "Darla banker på akvariet" skulle være særligt voldsom! (...nogen der har set den i en bio med et godt/suverænt lydsystem, som kan nikke genkendende til dette- eller andre der måske allerede har den på DVD- bastards  ) __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Star Wars Ep. 2 i startscenen hvor flyet springer i luften.
Peal Harbor, i den sidste halvdel af filmen gå den bare amok. Især i scenen hvor et japansk fly kaster en bombe ned på skibet "arizona" og går igennem flere dæk, samt springer i luften. Meget voldsom!
Saving Private Ryan. Stort set under hele filmen går lyden amok. Blandt de sidste scener (dér hvor Tom Hanks dør), køre en tank forbi med maximum bulder bas.
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Armagedon
vertical limet __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Star Wars Ep. 1, hvor racing pod skurrer rundt i svingene...
Indledningen i Atlantis, hvor Atlantis møder flodbølgen og rumskibene flyver væk...
Titanic indledningen, hvor Sissel synger en fed underliggende bas. Masinnrummet hvor man ser stemplerne bevæge sig op og ned...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronin, i starten er der den vildeste stortromme, og at filmen så også er spækket med de fedeste ( læs realistiske) biljagter gør den ikke ringere
Jurassicpark hvor t-rex kommer første gang, suverent
hele ID4 ( Independenceday ) hele filmen er fyldt med speciel efffekter (men specielt starten hvor månen ryster), det samme kan siges om Starship troopers.
og kan kun gætte på at godzilla også har nogle fede effekter, men kan ærligt talt ikke huske det!
|
| Til top |
|
| |
Dozer Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fedt. Tak for svarende, så må jeg hellere komme igang med at se nogle film.
Jeg tænkte egentlig på. Jeg har kun stereo, gør det så nogen forskel om det er DTS eller hvad det nu er? Er der mærkbar forskel?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
forresten ...
Taxi 1 og 2 (sikkert også 3, men jeg har ikke set den endnu, mit fransk er ikke så godt)
|
| Til top |
|
| |