Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 05 November 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
Jeg har jo en ikke ringe container plads i regionen det synes ikke at være en hemmelighed på disse sider - men idag - da jeg modvilligt kørte et par læs teenage affald fra ungene på pladsen - hvad stod der og smilede til mig i metalskrot containeren - ????? Den har både bas mellemtone og diskant kontrol - den har plads til 2 pladespillere - tape monitor - den har tuner infgang og aux indgang - high og low filter - to højtaler udgange - pre out/in - loudness - stereo/mon omskifter en orange lampe over power knappen den har en sort tyk front men nedprægede skrift ligelede i orrange - den har træ på sider og top - jeg har haft sådan en for mange år siden - den har sådan en rar varm lyd af en solid state amp at være - den er fra første halvdel af halvfjerdserne og passer flot til min højtalere af samme mærke som i øvrigt er udstyret med et gitterværk af træ foran - kan i gætte hvad det er jeg jeg har fundet eller skal i have flere ledetråde ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Sendt: 05 November 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
kaizer skrev:
AU-555A
Piobyte og Kaizer - i er hurtige -
Den virker og den spiller skønt - og faktisk får den sansuihøjtalerene til at lyde meget bedre end andet udstyr jeg har haf bag dem.
Efter jeg en gang i 70erne synes at SX 424 recieveren - mit første hifi køb - var knap så hifi fik jeg fat i en AU 555 A brugt og den tjente mig i mange år - den brændte sammen til en fest - jeg har savnet lyden lige siden - sjovt den lyder stadig skønt
jeg har ikke lige et digi kamera men den ser sådan ud:
til de der ikke var født endnu dengang
Sendt: 05 November 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
højtalerne ser sådan ud - desværre er de lidt nyere end forstærkeren - jeg ville gerne have dem fra først i 70erne - jeg tror de dengang var 4 vejs med 7 enheder - mine er 4 vejs med 4 enheder - heldigvis kan man ikke se enhederne som man kan på billedet - gitterværk og frontstof dækker fint
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum