| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det er der jeg hele tiden har forudsagt MS ville hen med Xbox arkitekturen! En samlet medieløsning i folks stuer, og til forskel fra andre download-en-film services, så har MS allerede hardware ude som er koblet til et fjernsyn, og kan give noget bedre kvalitet end det man får hvis man får mor og far til at slutte en PC til deres fjernsyn med lange s-video kabler af tvivlsom kvalitet. Hvis de prissætter det her fornuftigt, og ikke skoder de europæiske forbrugere (ved f.eks. ikke at tilbyde ordenligt udvalg herovre, eller gøre det uforholdsmæssigt dyrt), så kunne det virkeligt blive en enorm succes. Hvis man kunne forestille sig at en film kostede ca. 45-50,- (5-600 MS points) for at leje den i 24 timer, så ville MS få en del penge af mig. Samme pris som BB, HD og uden at jeg behøver vade ned til BB (Hvilket er en længere tur for mig), det er da win-win. Lige det med at købe TV shows er jeg ikke sikker på jeg ville bruge så meget. L.
__________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og PS3 hopper med på vognen i Japan ihvertfald:
It's not exactly an Xbox Live Video killing app here from what we can tell, but it looks like Sony's Japanese broadband unit, So-net, has added content download support in conjunction with PlayStation 3 firmware 1.10. That is to say, if you're a proud owner of a new PS3, you'll be able to acquire digital media over their P-TV service, with video in 720p or even 1080p. Details are still sparse as we're waiting for our Tokyo branch to fill us in, but the 8Mbps H.264 downloads appear restriction free (although we doubt you can actually get them off your PS3). We'll let you know more as we do (like exactly what content this pertains to, prices, IPTV, etc.), but since it's So-net something tells us it could be a little while before digital movie downloads make it to US customers. Fra http://www.engadget.com/
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
I artiklen står der at en HD film fylder 4-5 GB. Hvordan kan det lade sig gøre? De fleste almindelige DVD-film fylder da mere end det  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi DVD-film bruger MPEG-2 komprimering der er temmelig elendig.
MS film kommer nok til at bruge WMV9 eller måske h.264 hvor man kan opnå en langt mere effektiv komprimering.
Plus det skulle undre mig om ikke de skærer en del ekstras osv. ud for at klemme størrelsen ned.
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
|
Fordi DVD-film bruger MPEG-2 komprimering der er temmelig elendig.
MS film kommer nok til at bruge WMV9 eller måske h.264 hvor man kan opnå en langt mere effektiv komprimering.
Plus det skulle undre mig om ikke de skærer en del ekstras osv. ud for at klemme størrelsen ned.
L.
|
|
|
4-5 gb er stadigvæk ikke nok - det er jo under en 1/4 del af hvad en HD-DVD film fylder!?
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere muligheder. For det første er det temmelig sikkert mere komprimeret end HD-DVD. For det andet så er der muligvis brugt en del plads på en HD-DVD til ekstra materiale. Dertil kommer at du næppe får DTS-HD eller Dolby True-HD lyd, hvilket også sparer en del plads da disse formater fylder en del eftersom de er meget lidt komprimeret.
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 12 November 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
|
Der er flere muligheder. For det første er det temmelig sikkert mere komprimeret end HD-DVD. For det andet så er der muligvis brugt en del plads på en HD-DVD til ekstra materiale. Dertil kommer at du næppe får DTS-HD eller Dolby True-HD lyd, hvilket også sparer en del plads da disse formater fylder en del eftersom de er meget lidt komprimeret.
L.
|
|
|
Vi kan i hvert fald blive enige om at det er meget mere komprimeret end HD-DVD 
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
4-5 GB pr. HD film . Så vil jeg sgu' hellere se DVD film i ordentligt kvalitet. Det er jo kun ca. 5 mbit/s gennemsnitlig bitrate ved en film på 1,5 time. Ved 2 timer er den nede på 3 mbit/s. Selv i den "lave" 720p opløsning er dette totalt uholdbart.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kan lige så godt vænne os til, at der går inflation i HD. Der findes jo også DivX HD og XVid i HD-opløsning, men med en latterligt lav bitrate.
Inden længe får vi det med opløsning som vi har det med watt-opgivelser på anlæg i Bilka
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan det måske være man skal bestille en Xbox 360 i julegave?
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
4-5 GB pr. HD film . Så vil jeg sgu' hellere se DVD film i ordentligt kvalitet. Det er jo kun ca. 5 mbit/s gennemsnitlig bitrate ved en film på 1,5 time. Ved 2 timer er den nede på 3 mbit/s. Selv i den "lave" 720p opløsning er dette totalt uholdbart. |
|
|
Jeg har 'The Fifth Element' (varer ca. 2 timer) liggende i WMVHD (WM9 @ 4420kbps video) med DD5.1 i 720p - Den fylder 4.32gb og er _stort set_ samme kvalitet som de HD-DVD film jeg har. Hvis den standard kan holdes på det materiale de sælger på Xbox Live, så er det helt fint med mig. Dog er jeg ikke rystende imponeret over de previews de indtil videre har tilbudt man kan hente, men det bliver spændende at se den 22. hvad folk siger til det. Bliver dog interessant at se hvornår folk udenfor USA får adgang til det. Indtil videre kræver det i hvert fald en Live konto med en Amerikansk adresse for at kunne se previews, og mit gæt er at det kræver et Amerikansk kreditkort for at kunne købe points til download af video.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Total Recall i 3-disc udgaven fra Kinowelt har filmen i WMVHD/720p som disc 3. SÅVIDT jeg husker (er ikke 100% sikker) er det en DVD5 og ikke en DVD9. Hvordan den ser ud sammenlignet med samme film på HD-DVD vil tiden vise - jeg synes nu den nuværende er helt ok, og bestemt et pænt skridt op i forhold til DVD'en.
Hele diskussionen omkring VC-1 kontra Mpeg2 encoding på henholdsvis HD-DVD og Blu-ray synes jeg meget tydeligt har vist at Mpeg2 er moden til pension, og derfor kan de bitrates og filstørrelser vi kender fra DVD ikke i sig selv bruges som målestok for hvad der er acceptabelt med andre, mere effektive codecs.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
[QUOTE=Eeyore] Bliver dog interessant at se hvornår folk udenfor USA får adgang til det. Indtil videre kræver det i hvert fald en Live konto med en Amerikansk adresse for at kunne se previews, og mit gæt er at det kræver et Amerikansk kreditkort for at kunne købe points til download af video.
|
|
|
Ja, jeg er også lidt bekymret for at det aldrig bliver til noget i Europa, fordi de ikke laver nogen aftale med rettighedshaverne.  Lidt nederen at vi altid bliver taget i røven herovre.  Det ville ellers være super-cool at have mulighed for hurtigt at leje HD film via Xboxen. Jeg ved jeg ville bruge det en del, og hvis de laver systemet ordenligt, så ville mange andre også. Men lad os se, måske bliver jeg overrasket og det bliver tilgængeligt snart her også. L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |