| Forfatter |
|
ChriZ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er gået bort fra surround og overvejer at skifte min lille Yamaha RX-V450 surround-receiver ud med en ordentlig forstærker. Jeg vil gerne ha' noget eye candy denne gang.
forstærkeren skal trække et par System Audio 1280 (hvilket ikke burde være det helt store problem).
Jeg er ret glad for Primare's design, men synes deres priser er lidt til den pebrede side

Ellers har jge også fået et godt øje til Atoll, de har også en lidt mere acceptabel pris..

Jeg er ikke voldsomt audiofil, men godt må det da gerne være :) Jeg ikke bange for at købe brugt, kan det gøres for under 5000,- + en acceptabel pris for tuner + CD/DVD?? meget gerne noget med sølv alu-front..
Er der nogen andre forstærkere jeg skulle ta' et kig på? Har ikke været ude at lytte endnu, lige nu kigger jeg mest på design og pris, men lyd på de forskellige mærker vil jeg også gerne høre lidt om 
Findes der iøvrigt særligt mange stereo-forstærkere med digital indgang? Jeg har en htpc jeg gerne vil afspille nogle FLAC-filer fra engang imellem, og der er digital ud nok at foretrække, da der er en del støj på den analoge udgang...
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med audio analoque eller cyrus - de er ret flotte
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal ikke regne med at AD'en i en billig stereoforstærker er noget værd. og nej der findes vist ikke mange af dem. det vil nok være en bedre ide at købe et eksternt lydkort til din pc fra feks m-audio eller presonus
kan ikke rigtigt hjælpe med designet, da billederne du har postet bestemt ikke er min smag, så jeg klapper i 
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft den Atoll, du viser billede af, spændt for mine 1280'ere, og jeg synes det var et ganske fint match
Jeg kørte med en Rotel CD, men har hørt den tilhørende CD afspiller, og det går godt i spænd.
Min anbefaling herfra 
PS: Du kan læse min brugeranmeldelse af IN80 her på siden.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyecandy,siger du?Og sølvfront?Og lækre træsider........?Så skal du ha' en Tandberg TR2075(det er en reciever i verdensklasse).Oceaner af kræfter,dybblå skala med rød skalanål.Ingen diode-fis på den,det er rigtige lamper der lyser i den  De fås for ca 1900 kr og opefter __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Classic?
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| hvad med audio analoque eller cyrus - de er ret flotte |
|
|
Cyrus ser ud til at ha' alt for mange knapper til min smag det må gerne være super simpelt..
Audio Analogue Compositori serien er tilgengæld lige min smag.. hvilken prisklasse ligger vi I her?
Jeg faldt også lige over Densen, dét er lige mig ... men prisen er nok lige i overkanten...
Som sagt må det gerne være brugt...
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
|
du skal ikke regne med at AD'en i en billig stereoforstærker er noget værd. og nej der findes vist ikke mange af dem. det vil nok være en bedre ide at købe et eksternt lydkort til din pc fra feks m-audio eller presonus |
|
|
Selvfølgelig! Et eksternt lydkort er det jeg skla ha' fat i.. jeg døjer med et lav-profil kabinet, så jeg havde forudset store problemer på denne front, men det ser jo ud til at kunne lykkes...
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Eyecandy,siger du?Og sølvfront?Og lækre træsider........?Så skal du ha' en Tandberg TR2075(det er en reciever i verdensklasse).Oceaner af kræfter,dybblå skala med rød skalanål.Ingen diode-fis på den,det er rigtige lamper der lyser i den De fås for ca 1900 kr og opefter |
|
|
Ja, det er en frækkert, sådan en Tandberg, men den falder vist ikke ind under min skandinaviske minimalist-smag 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Hvad med Classic?  |
|
|
Kan du komme med et link? det er ikke så nemt at finde noget på Google hvis man bare søger på Classic 
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv med en XTZ class A100 D eller class A100 DSP de har en digital indgang - den ser voldsom god ud til prisen
http://www.xtz.se/
shanling har også lavet en forstærker med digital indgang
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cayin er ikke helt tosset, og priserne ser da rimelig ud.. bestemt med i opløbet!
/Christian
__________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
|
prøv med en XTZ class A100 D eller class A100 DSP de har en digital indgang - den ser voldsom god ud til prisen
http://www.xtz.se/
shanling har også lavet en forstærker med digital indgang
|
|
|
måske lige lidt for voldsomme i størrelsen til min smag, men prisen er da ikke helt skidt.. 5700,- svenske for A100 D er da ganske pænt.. men tror den falder fra på designet..
|
| Til top |
|
| |
neist Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er heldig - og tålmodig - kan du muligvis finde en brugt Bow Wazoo i det prisleje:

|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak for de mange forslag.. som de fleste vist har fundet ud af er det det minimalistiske "ikke overfyldt med knapper og diller-daller"-design der tiltaler mig..
indtil videre er flg. klart mine favoritter:
Densen
 Det er faktisk næsten det perfekte, rent designmæssigt, men det er måske lige en tand for dyr, og så skal remoten købes seperat så vidt jeg har forstået... og der er slet ikke remote-mulighed på ældre produkter (dvs. brugt-køb er udelukket for mig, remote er et krav...)
Audio Analogue
 Også noget nær det perfekte design, remotes er med, - igen er det prisen der er lige høj nok
Primare
 Måske det billigste af disse 3 muligheder(?) og måske den nemmeste at finde brugt. Desværre er alu-sølv udgaven som jeg er mest hooked på nærmest umuligt at opdrive brugt.. iøvrigt er det den der tiltaler mig mindst, rent designmæssigt af ovenstående...
Jeg er ikke HELT låst fast på farven - sort alu kan også være OK, så eks. Primare i den mørke serie eller... Thule (som folk lyder til ikke at være så voldsomt positive overfor her på sitet??) kunne også være en mulighed??
men hvis man så ser på lydsiden af ovenstående, hvad er så at foretrække?
Jeg lytter primært til rock (pink floyd, 60'er rock, bowie i alle afskygninger, m.m.)...
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen har en forstærker til 10K og deres ny CD koster osse 10 K.
Sikker på det er for meget hvis det nu er det rigtige for dig?
|
| Til top |
|
| |
vodder Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|