Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Trådløs hastighed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 12 November 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Dette er måske lige på grænsen af forummets emneperimeter, men jeg vil alligevel spørge.

Jeg har efterhånden computere i hele huset der alle fungerer som en form for mediecentre. Jeg har film og musik spredt ud på dem og kan så via trådløs netværk se eller høre indholdet i hele huset. Jeg har en 54mbit trådløs router og accespoint og det kører fortrinligt, det kan faktisk streame film i dvd kvalitet, vel og mærke hvis andre ikke bruger netværket.

Problemet er at jeg har opgraderet min internetopkobling til 20mbit og det virker som om den trådløse router kun er i stand til at sende pakker afsted med ca 5 mbit, og det er jo ærgeligt når nu jeg gerne vil se HD film på sputnik, hvis jeg sætter en bærbar direkte til routeren kører det perfekt. er der nogen der har lignende erfaringer med hastighedsproblemer med trådløs?

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 November 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Det afhænger meget af infrastrukturen, f.eks. er der meget mur imellem, afstand og ikke mindst hvilket AP der er tale om. Parameteren du snakker om kaldes for "throughput" altså gennemstrømning. Den falder med afstand og "forhindringer". Så oplever du f.eks. 5 mbit 10-15-20 meter væk er det helt normalt.

Løsninger er der mange af, du skan sætte en anden antenne på så du opnår bedre følsomhed, skifte til et accesspoint der er testet til at have et højt throughput mv., men det bedste er nok at gå på et site der har med det der edb at gøre

Så held og lykke med det! vi stopper her.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes