| Forfatter |
|
lokalbrugsen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at firmaet Sansui skulle have lavet en del gode forstærkere for efterhånden mange år siden (vist nok i 70'erne/80'erne), og har tænkt lidt på, måske at købe en sådan. Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogen, der har erfaringer med, eller bare ved noget om, hvilke modeller der er bedst.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.sansui.us
er et godt sted at starte
jeg har selv en lille AU 555 a som jeg holder meget af - ikke særlig krafti men god lyd
andre vil nok foretrække de kraftigere sager og der vil jeg gå efter noget der ikke er nyere end 1978
så er lyden og byggekvaliteten i top - men jeg tror sansuilyd er en smagssag
der er nogen der skriver herinde at en hvis hr. duelund holdt af at mod'e en 101
håbe du kan bruge linket til noget - jeg mener også der var en kraftig sansui sag til slag i brugt afdelingen af dette forum
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke allerede kender AudioKarma's Exclusively Sansui afdeling, så er der masser af inspiration at hente der. Og du kan finde en hel del diskutioner ang. én model i forhold til en anden, osv.
Du kan også sætte dig lidt ind i specifikationerne på de forskellige modeller på The Best of Sansui. EDIT: r-i-b var lige lidt hurtigere end mig der!
Der er mange som mener at det kvalitetsmæssigt gik ned af bakke for Sansui fra de tidlige 80'ere og fremefter.
Jeg har selv en Sansui G-8700DB receiver fra 1980/81. og jeg er rigtig glad for denne gamle kraftkarl af en receiver, som jeg efterhånden har haft i små 20 år nu. Den har dog haft nogle lange pauser indimellem. Jeg genfandt min glæde for den for et lille års tid siden, hvor jeg fandt ud af at den spiller røven ud af bukserne på mit NAD 114/216 forstærker-sæt. Med alt det isenkræm som Sansui proppede ned i deres receivere, skulle man ellers ikke tro det.
Hvis jeg skulle ud og finde en vintage Sansui forstærker i dag, så ville jeg starte med at kigge efter noget fra 70'erne.
God jagt.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
jeg mener også der var en kraftig sansui sag til slag i brugt afdelingen af dette forum
|
|
|
Det var der ja, og den var endda ret billig - men vi var mange der skyndte os at lægge et bud på den  . En eller anden heldig mand er løbet med den.
Tror gerne det spiller godt, og lækkert ser det ihvertfald også ud - så det er nok ikke tosset at gå efter.
Hvordan lyder det egentlig, i forhold til dit quad, Rlb?
S.R
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
samme rare lyd som quad men quad er måske lidt mere stram - jeg har 3 sæt quad 33/303 og de har forskellige småskavanker og det ene sæt kører på 110 vol med en ekstern omformer. Derfor har jeg tænkt mig at få dem renoceret helt før jeg vil kaste en endelig dom over dem.
Jeg må nok indrømme at jeg hvis jeg ikke kan lide en lyd på et anlæg - skynder mig at gå videre ligesom jeg hvis jeg godt kan lide et anlæg stiller mig tilfreds og ikke bruger resten af mit liv på om det nu lyder lidt bedre hvis jeg putter en skumfidus ind her eller skifter en kondensator med en anden etc.
Der hvor quad spillede står nu en lux l 120 a som har en god mc indgang som passer godt til min ortofon mc 10 super mk II pickup - og det lyder godt i mine tannoys
og revox anlægget får jo "nye" revox højtalere så derefter kommer fidelio med beta 8 til at spille med sansuien det bliver godt !
|
| Til top |
|
| |
boegelund Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en AU-101 du kan få for 600 kr
den spiller fint men har et par små ridser/hak
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb den køb den !
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sansui laver rigtig lækre forstærkere, min far har en Sansui AU-X701 som er koblet til nogle JBL L100 Century - det spiller bare !  Han spiller på en Denon CD spille og en Rega pladespiller, jeg kan faktisk godt sidde længe derhjemme når jeg er på besøg bare og høre musik - det er rigtig hyggeligt.
|
| Til top |
|
| |