Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eltax Millennium 500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cronck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har googlet en del her på det seneste, i forsøg på at finde en anmeldelse af disse højttalere.
Dette er ikke lykkedes for mig. :-)

Er der nogen af Jer som har noget at sige om disse? - Køber dem måske på auktion, men kender ikke den vejledende udsalgspris, og har heller ikke rigtig kunne finde frem til den.

Til top Vis Cronck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cronck

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 November 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt den konkrete Eltax, men min erfaring med Eltax og andre mærker siger mig at der er meget mere at hente ved at købe nogle brugte Dali, B&W, Cerwin Vega og mange andre, alt efter hvad man søger efter af lyd.

Hvad vil du give for Eltaxerne? Jeg sikker på at der er en masse herinde der vil komme med bud på andre højttalere der er mange gange bedre.

PS. Jeg tror grunden til at ingen har lavet en anmeldelse af Eltaxerne er at de generelt er af ringe kvalitet i forhold til hvad man ellers kan få.

Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du søger på "millenium" i stedet for "millennium" dukker der et par stykker op i hvert fald. Men ærligt talt, jeg synes du skal droppe dem og gå efter noget brugt, som Ascari siger. De få erfaringer jeg har med Eltax har ikke været ovenud fantastiske. hvis du absolut vil købe dem, vil jeg råde dig til ikke at give mere end 3-400

EDIT: Formilering ændret på opfordring af Eltax A/S

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Eltax A/S
Branchemedlem
Branchemedlem

Eltax A/S

Bruger siden: 11 November 2006
Sendt: 15 November 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg må nødvendigvis tillade mig at blande mig lidt i debatten da jeg har bemærket flere negative indslag og kommentarer om Eltax højttalere.

Jeg har lidt svært ved at acceptere at ovenstående "medlemmer" kan ytre sig så generelt  - hvorfor nedgøre at Eltax tilbyder "entry-level" højttalere som f.eks Millenium serien til forbrugere hvis alternativ måske er et par japanske eller kinesiske plastik-kasser...

Det er OK at foreslå andre alternativer - men undlad venligst at nedgøre vore produker.

Med venlig hilsen,

Eltax A/S, Aulum.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 15 November 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

godaften, Hr. Eltax.

allerførst skulle du tage og oprette dig som branchemedlem, så der ikke går ged i det formelle.

derefter tror jeg bare du må acceptere, at der er en del, herinde såvel som andre steder på nettet, der ikke ligefrem falder i svime over Eltax' produkter. Havde spørgsmålet gået på BOSE, United, Denver eller NAD () havde responsen nok været nogenlunde lige sådan.

mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 15 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Det var nu ikke for at være nedladene Eltax A/S, jeg ytrede bare hvad jeg har erfaret gennem tiden. Mit første surroundanlæg var Eltax Universe, hvilket jeg var pænt tilfreds med, indtil jeg hørte andet "brugt" hvor jeg mener der er meget mere at hente for 500 kroner og opefter. Jeg har stadigt mine eltax højttalere, og jeg er ganske godt tilfreds med dem som de spiller nu (2 er sat til tv'et og 2 hænger på væggen som baghøjttalere), jeg mener bare stadigt der er meget mere at hente andre steder, og jeg er åbenbart ikke den eneste.

Jeg kan godt se at det er surt at folk "nedlader" eller lader til at nedlade jeres produkter, men i stedet for at be folk om ikke at ytre sig, så modagumentere, debattere på forumet, det er det vi har det til! Det er meget bedre at få folk til at skifte mening og ytre sig anderledes, end at be dem om slet ikke at ytre sig. Der er mange fordomme på dette forum, men derfor skal folk da stadigt skrive hvad de ved, eller mener at vide. Uanset hvad vil enhver producent modtage kritik af et produkt, uanset hvor godt eller dårligt det er lavet kan det ikke tiltale alle og enhver, det gælder alle, såvel ovennævnte mærker som eltax. 

Du kan evt. søge efter tråde hvori der omtales kinagrej (som du også selv er inde på i dit indlæg, hvori du giver udtryk for at kina/ japans produkter er billige plastik kasser?), men her kan man tale om fordomme og folk der er absolut imod, og andre der er for. Jeg kunne da aldrig drømme om at be folk der taler nedladene om et produkt jeg har købt om at tie stille, hvad skulle vi så med et forum hvis folks meninger ikke må komme frem?

Fortsat god aften, Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 15 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Cronck:

Hvor meget vil du give for dine næste højttalere?

Så er det nemmere at give dig nogle konkrete forslag

mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Eltax A/S
Branchemedlem
Branchemedlem

Eltax A/S

Sendt: 15 November 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Godaften

Jeg beklager at jeg ikke har oprettet mig som branchemedlem og vil naturligvis ændre dette.

Med venlig hilsen,

Eltax A/S

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 November 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Eltax A/S skrev:

Godaften

Jeg beklager at jeg ikke har oprettet mig som branchemedlem og vil naturligvis ændre dette.

Med venlig hilsen,

Eltax A/S

har jeg klaret .. og velkommen til!
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Eltax A/S
Branchemedlem
Branchemedlem

Eltax A/S

Sendt: 15 November 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Det var nu ikke for at være nedladene Eltax A/S, jeg ytrede bare hvad jeg har erfaret gennem tiden. Mit første surroundanlæg var Eltax Universe, hvilket jeg var pænt tilfreds med, indtil jeg hørte andet "brugt" hvor jeg mener der er meget mere at hente for 500 kroner og opefter. Jeg har stadigt mine eltax højttalere, og jeg er ganske godt tilfreds med dem som de spiller nu (2 er sat til tv'et og 2 hænger på væggen som baghøjttalere), jeg mener bare stadigt der er meget mere at hente andre steder, og jeg er åbenbart ikke den eneste.

Jeg kan godt se at det er surt at folk "nedlader" eller lader til at nedlade jeres produkter, men i stedet for at be folk om ikke at ytre sig, så modagumentere, debattere på forumet, det er det vi har det til! Det er meget bedre at få folk til at skifte mening og ytre sig anderledes, end at be dem om slet ikke at ytre sig. Der er mange fordomme på dette forum, men derfor skal folk da stadigt skrive hvad de ved, eller mener at vide. Uanset hvad vil enhver producent modtage kritik af et produkt, uanset hvor godt eller dårligt det er lavet kan det ikke tiltale alle og enhver, det gælder alle, såvel ovennævnte mærker som eltax. 

Du kan evt. søge efter tråde hvori der omtales kinagrej (som du også selv er inde på i dit indlæg, hvori du giver udtryk for at kina/ japans produkter er billige plastik kasser?), men her kan man tale om fordomme og folk der er absolut imod, og andre der er for. Jeg kunne da aldrig drømme om at be folk der taler nedladene om et produkt jeg har købt om at tie stille, hvad skulle vi så med et forum hvis folks meninger ikke må komme frem?

Fortsat god aften, Mvh.

Hej igen - forstår godt hvad du mener, og syntes det er fint og meget interessant med dette forum - det giver masser af inspiration til fremtidige produkter. Har bestemt ikke noget ønske om at begrænse "ytringsfriheden" - tværtimod.

MVH Eltax A/S

Eltax A/S
Branchemedlem
Branchemedlem

Eltax A/S

Sendt: 15 November 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Eltax A/S skrev:

Godaften

Med venlig hilsen,

Eltax A/S

har jeg klaret .. og velkommen til!

Tak for det - beklager igen den fejlagtige oprettelse.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 15 November 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg gav 2000kr. for mine for 5år siden ca. Har dem stadig stående i en kælder et sted.

Hvis du bare skal have bass, så køb dem(hvis de er rigtig billige). Ellers vil jeg mene du kan få meget bedre lyd for pengene. Da der absolut intet stereobillede eller rumfornemmelse er i dem.

Skal du spille rigtig højt er de heller ikke de bedste. Skruer du godt op bliver diskanten pænt skinger og skruer du så lidt højere op forvrænger diskanten og mellemtonen helt vildt meget. Men bassen den fortsætter bare med at pumpe løs, omend den er noget hul og slap i det.

Jeg var sgu glad for mine i et godt stykke tid. Da jeg så begyndte at opgradere fandt jeg hurtigt ud af at de ikke var noget jeg gad høre på. Men skal da prøve noget med basserne en dag

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 November 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er positivt at Eltax lader sig inspirere på dette og andre fora - Jeg har kun hørt Eltax en enkelt gang så jeg vil helt undlade at udtale mig om deres produkter men blot erindre om at andre danske højtalermærker som før har været stemplet som noget der er meget værre en "entry-level" senere er sprunget ud af skabet som meget seriøse højtalerproducenter. Dantax frembragte Albatros højtaleren - en af mine venner har købt albatros 8 herinde og den lyder efter min mening rigtig godt - og Jamo som var kendt for disse skrækkelige "jamo-Power" højtalere laver i dag eksklusive dipol højtalere mm. så hvis også Eltax måske i sit  entry-level segmentet kunne skabe bedre lyd for pengene til de der ikke tør købe brugt er det jo ikke så tosset Og en ting jeg godt kan lide ved det eltax jeg har set er at det da ikke gør sig ud for mere end det er

Eltax A/S
Branchemedlem
Branchemedlem

Eltax A/S

Sendt: 16 November 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hej  r-l-b

Vi har faktisk en del højttalere som har fået meget fine anmeldelser i den udenlandske fag presse - men sjovt nok ikke i den danske - bla Liberty serien, Monitor III, HT-2 Bipolar etc.  Vi lader os gerne inspirere til nye modeller eller opgraderinger af "gamle" produkter - så har du forslag hører vi gerne...

hilsen Eltax A/S

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 16 November 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Eltax A/S skrev:

Jeg må nødvendigvis tillade mig at blande mig lidt i debatten da jeg har bemærket flere negative indslag og kommentarer om Eltax højttalere.

Jeg har lidt svært ved at acceptere at ovenstående "medlemmer" kan ytre sig så generelt  - hvorfor nedgøre at Eltax tilbyder "entry-level" højttalere som f.eks Millenium serien til forbrugere hvis alternativ måske er et par japanske eller kinesiske plastik-kasser...

Det er OK at foreslå andre alternativer - men undlad venligst at nedgøre vore produker.

Med venlig hilsen,

Eltax A/S, Aulum.

Du har ret, og jeg har derfor ændret min formulering.
Men jeg vil stadig mene at der er bedre entry-level udstyr end eltax.
F.eks.
Eltax Liberty 5+ 1.695/stk
Dali Blue 3003 1.699/stk
Cerwin Vega VE-12F 1.699/stk
B&W DM601 S3 1.499/stk

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Sendt: 16 November 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

For mit vedkommende vil jeg sige at Extax er et billigt segment. Hermed ikke sagt at det er decideret dårligt. Det er som Eltax selv har nævnt en entry-level højttaler. Der hvor jeg lidt ser problemet med Extax er at de bliver solgt i Bilka. I min verden bør højttalere slet ikke sælges der (højttalere og spegepølse bør sælges hver for sig ) og fordi de bliver solgt der kan det være med til at give et lidt dårligt ry. Efter at have hørt en par af Eltax højttalere må jeg sige at de til priser spiller ganske okay. Ikke sagt at de for WOW effekten frem i mig, men er sikker på der er en del der vil synes de spiller fint specielt hvis de vel og mærke for en fornuftig forstærker, hvilket jeg også tror er en af problemerne. Alt for mange der har hørt dem har det været med en eller anden (undskyld udtrykket) skod forstærker der ikke kan give noget lyd og effekt fra sig.   

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Sendt: 16 November 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Eltax A/S skrev:

Med venlig hilsen,

Eltax A/S, Aulum.

Du har ret, og jeg har derfor ændret min formulering.
Men jeg vil stadig mene at der er bedre entry-level udstyr end eltax.
F.eks.
Eltax Liberty 5+ 1.695/stk
Dali Blue 3003 1.699/stk
Cerwin Vega VE-12F 1.699/stk
B&W DM601 S3 1.499/stk

Ikke helt enig med dine valg. Kommer bestemt an på hvad man skal bruge dem til. For vil ikke sige at Cerwin Vega decideret er bedre end den omtalte Eltax. Ja den kan spille højere men bestemt ikke bedre. (Uden at have hørt de to omtalte). Vil godt give dig ret i B&W'en er bedre. Er dog en reol højttaler så skal den op i samme højde skal man have en stand, og så er det en helt anden pris vi ender på.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 November 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Grunden til at Eltax ikke er kendt som noget specielt godt i Danmark har noget med prisen at gøre, og salgsstederne.

Begyndte man at sælge Dali i Bilka til til 1000 kr. så var det pludselig også noget l**t. Sådan er mange af os danskere nu engang skruet sammen.

Har da selv hørt det der er bedre end Eltax men hvad kan man forvente til til prisen? Tror næppe at Eltax går efter "High End målgruppen"

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 November 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Du er ikke den første med sådan et spørgsmål... Det sker ret ofte, at folk ønsker råd omkring et eller andet supertilbud på noget ELTAX.
Og hver eneste gang lyder rådet, at man skal holde sig fra det. Det vil jeg gerne gentage!!

Som jeg ser det, så er problemet med ELTAX, at de ikke rigtig gør noget helhjertet. Når de forsøger at lave en HiFi rigtig højtaler, så er den det alligevel aldrig rigtig. Det bliver aldrig rigtig en perle, som eks flere af DALI's modeller (eks 450, 850, Diva osv). Måske fordi man hos ELTAX ikke har den fornødne viden og specielt entusiasme. Man kan være nok så dygtig ingeniør... det er bare langt fra nok. Vigtigere er det, at man brænder for HiFi med lyden som mål (ikke teknikken).

Og når de forsøger at lave en power højtaler, prioterer de KÆMPE kabinetter i tynd plade, i stedet for at sætte nogle ordentlige enheder i. Og en billig 15" bas giver typisk ikke ret meget power. Her kunne man ofte få mere ud af at benytte en 8" med en ordentlig magnet osv og så i et ordentligt kabinet.
Men sådan noget sælger tilsyneladende ikke ret godt fra hylderne i Bilka. Her tror kunderne at "stort og billigt er godt". Men det er desværre LANGT fra sandt!

Kvalitet koster (som de siger hos Toyota), og at kalde ELTAX kvalitet er en overdrivelse. ELTAX henvender sig til et helt andet publikum, der ikke går op lydkvalitet, men mere at det er billigt og at man kan hente det i Bilka.

Skal du have power, så køb noget Cerwin Vega. Der er ingen billig genvej til den slags. Og ethvert forsøg ender oftest i et kompromis, hvor man så til sidst ender med at købe det rigtige bagefter. Og så står man med sine værdiløse ELTAX'er.

Mit råd: Hvis du vil have en power højtaler, så køb den rigtige fra starten. Det fortryder du ikke!

Eltax A/S
Branchemedlem
Branchemedlem

Eltax A/S

Sendt: 16 November 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Du er ikke den første med sådan et spørgsmål... Det sker ret ofte, at folk ønsker råd omkring et eller andet supertilbud på noget ELTAX.
Og hver eneste gang lyder rådet, at man skal holde sig fra det. Det vil jeg gerne gentage!!

Som jeg ser det, så er problemet med ELTAX, at de ikke rigtig gør noget helhjertet. Når de forsøger at lave en HiFi rigtig højtaler, så er den det alligevel aldrig rigtig. Det bliver aldrig rigtig en perle, som eks flere af DALI's modeller (eks 450, 850, Diva osv). Måske fordi man hos ELTAX ikke har den fornødne viden og specielt entusiasme. Man kan være nok så dygtig ingeniør... det er bare langt fra nok. Vigtigere er det, at man brænder for HiFi med lyden som mål (ikke teknikken).

Og når de forsøger at lave en power højtaler, prioterer de KÆMPE kabinetter i tynd plade, i stedet for at sætte nogle ordentlige enheder i. Og en billig 15" bas giver typisk ikke ret meget power. Her kunne man ofte få mere ud af at benytte en 8" med en ordentlig magnet osv og så i et ordentligt kabinet.
Men sådan noget sælger tilsyneladende ikke ret godt fra hylderne i Bilka. Her tror kunderne at "stort og billigt er godt". Men det er desværre LANGT fra sandt!

Kvalitet koster (som de siger hos Toyota), og at kalde ELTAX kvalitet er en overdrivelse. ELTAX henvender sig til et helt andet publikum, der ikke går op lydkvalitet, men mere at det er billigt og at man kan hente det i Bilka.

Skal du have power, så køb noget Cerwin Vega. Der er ingen billig genvej til den slags. Og ethvert forsøg ender oftest i et kompromis, hvor man så til sidst ender med at købe det rigtige bagefter. Og så står man med sine værdiløse ELTAX'er.

Mit råd: Hvis du vil have en power højtaler, så køb den rigtige fra starten. Det fortryder du ikke!

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes