| Forfatter |
|
Jensradio Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ved ikke om det er det rigtige forum-emne, da det også omfatter hardware, men jeg prøver.
Nu kommer der jo nyt med Beatles Love - det indbefatter også en DVD Audio
Har flere gange hørt om DVD Audio, men synes ikke altid det er det samme. Findes der flere forskellige slags ? Eller så er det måske CD Audio, jeg har hørt om??
Hvor kan disse DVD Audio afspilles - Tænker her især på den nye Beatles. Jeg har en PC og en Pioneer DVD/HDD afspiller/optager, men synes ikke, der står noget om DVD audio.
Hvor kan jeg afspille en evt. CD Audio, hvis det er det, jeg har hørt om. Har en ældre Sony CD-afspiller. Men den kan nok ikke.
Venlig hilsen
Birigt
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ofte bliver Musik DVD'er omtalt som DVD-Audio. Dette har dog intet at gøre med DVD-Audio. DVD-Audio er et selvstændigt format der minder meget om DVD-Video, men kræver en DVD-Audio afspiller. I dag findes der mange multimaskiner der både kan afspille DVD-Video, DVD-Audio, CD og SA-CD. De fleste DVD-Audio skiver kan afspilles på almindelige DVD-afspillere i lavere kvalitet - Dolby Digital og/eller DTS.
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes faktisk to forskellige opgraderinger af den konvensionelle CD. Nemlig SACD (super-audio-cd) og DVD-audio.
DVD-audio bruger vel dybest set DVD-formatets mange bits til udelukkende,at lave god lyd, - og ja, det kræver en nyere afspiller der kan håndtere standarten.
Prøv,at smide dit indlæg over i "Digital" sektionen,så skal du bare se løjer . .
Har du hørt noget af den "nye" Beatles ? - og hvad synes du ?
Umiddelbart synes jeg,at det lyder som et positivt og absolut relevant tiltag.Men. . . , som Beatles-fan er man jo både følelsesmæssigt berørt,og voldsomt på vagt overfor ,om der bliver begået helligbrøde ! ??
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
DR P4 spillede en hel del fra Love-albummet i går i "Studie 4" - det kan streames fra DR's hjemmeside, hvis man vil høre hvad det handler om...
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lød helt godt det de spillede i "studie 4" fra den "nye" CD "LOVE" med beatles - så den må jeg hellere smutte i byen og købe på mandag  __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været så heldig at høre hele Love cd'en. Det utrolig flot mixet sammen med stor respekt for musikken, og en særdeles fremragende lyd.
Desværre har jeg lige solgt mine baghøjtalere, så jeg kunne ikke høre DVD-A udgaven, men som den alm. cd er mixet tror jeg helt klart der er noget og glæde sig til i multikanals udgaven. Man kan næsten høre hvordan det vil blive ud af stereo sporet, Woow.
Så efter kun at have hørt den 2 gange er det helt klart blevet til must have cd.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået denne cd/dvd og må sige at jeg er ret imponeret af
remasteren! Lyden er rigtig god og det er faktisk en fed oplevelse at
høre den i dts SS. Normalt er jeg ellers ikke til musik i SS men her
virker det rigtig godt da bagkanaler hele tiden bliver brugt. Desuden er det dejligt at der ikke er pillet ved et af mine yndlings beatles nr. A day in the life  De originale nr. er for det mest at foretrække men det er rigtig fedt at høre de gamle klasikker i andre udgaver. Glæder mig til de andre kommer i remastered version, som der går rygter om sker snart. Først på iTunes også senere på cd.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |