Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: 1080p signal på 1080i projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 November 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har en Sony VPL-HS50 projektor og overvejer nu at anskaffe mig en HD DVD afspiller. Afspilleren kan sende et 1080p signal til projektoren, men max. opløsningen på projektoren er opgivet til 1080i, så jeg er i tvivl om, hvor god kvalitet jeg kan forvente på mit udstyr. Desuden er jeg i tvivl om, om jeg i virkeligheden vil få bedre kvalitet ved at benytte 720p signal.

Måske skal jeg bare vente med at købe en afspiller til jeg også får råd til at anskaffe mig et 1080p tv eller projektor??

Tak for tips

Morten

Til top Vis mskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mskp

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Ellers send 720p  ud til projektoren    det er det den er begregnet til

720p ser rigtig godt ud

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 November 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Kan HD DVD afspiller ikke også sende 1080i ud ?

Men hvis Pj. er med 720p panler, ville det være best at sende 720p ud fra HD-DVD afspillern.

Mon ikke at 1080i opløsningen er til de HD-TV programer der kun bliver udsendt i 1080i.

Eller er vejen frem at købe en TV eller Pj. med ægte 1080p, for at udnytte HD-DVD afspiller maximal.

Og da din Pj. max kun gengive ægte 720p. der det den vej du skal gå. glem alt om 1080i, det er kun en nødløsning til HD-TV, fremtiden er ægte TV og Pj med 1080p.

Tv og Pj. med ægte 1080p, ville også kune gengive 1080i, til de hjemme HD optagelser og det omtalte HD-TV.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 19 November 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Ja til HD DVD skal du bruge 720P fremfor 1080i, hvis din projektor ikke kan vise 1080P. Er aldrig foretrukket at køre interlaced (i) fra et digitalt signal til en digital fremviser....

er det også drevet til Xbox'en, som du har bestilt..... jeg glæder mig også til snart at kunne udnytte min Z4 ORDENLIGT.....

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 19 November 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

og JA - 720P ser formidabelt ud  - evt. prøv at downloade 720P trailers fra MS hjemmeside og vis dem på din SONY projektor.... så bliver valget om snarligt indkøb af HD DVD kun NOGET nemmere..:)
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 November 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Når der står at din projektor kan vise 1080i, skal det blot forstås således at den kan MODTAGE signalet. Det bliver derefter internt skaleret ned til 720p, da det er den højeste opløsning den rent faktisk kan VISE.

Hvorvidt det giver det bedste resultat at lade denne skalering foregå i afspilleren eller projektoren kommer an på dit udstyr, men generelt må færrest mulige konverteringer være at foretrække. F.eks. vil det sjældent være særlig godt at lade en DVD afspiller med opskalering konvertere SD billedet fra en DVD til 1080i, for derefter at lade projektor/tv skalere det ned til 720p igen.

Mht HD-DVD, så vil de to første modeller der kommer ud i Europa, Toshibas HD-E1 og HD-XE1 kunne udsende henholdsvis 1080i og 1080p. Om de er bedre til at nedskalere til 720p end din projektor må du selv prøve dig frem for at afgøre. Jeg mener iøvrigt også at have læst et sted at HD-XE1 faktisk ikke udsender det "rigtige" 1080p signal som ligger på discen, men laver en de-interlacing udfra 1080i som er den opløsning billedbehandlingskredsene arbejder med. Jeg ved ikke om andre kan af-/bekræfte dette..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 21 November 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

RougeAgent -> du har fuldstændigt ret og ja - XE1 de-interlacer internt 1080i til 1080p ligesom Samsungs Blu-ray afspiller.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes