| Forfatter |
|
McFlyDuckman Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer....
Kører lige nu en Vista Ultimate med et Hauppauge WinTV PVR 500 og har TDC Kabel TV... dvs lige nu kommer mit signal ind med alm stik ind i Hauppauge og viser et rigtigt dårligt billede.
Hvad skal der til for bedre billede. Kan jeg sætte en sådan billig Digital DVBT modtager (så skulle vel den analoge del op til computern vare i digitalt) men hvordan tilsluter jeg så denne box (eller en anden tex Selector) op til mit Hauppauge kort... hvis jeg bare kører videre med alm. antenne kabel så får jeg vel ikke noget ud af det ???
Eller er min eneste mulighed at anskaffe en digital tuner som tex Hauppauge HVR-900? og hvis jeg gør dette kan jeg så se alle mine kanaler fra TDC Kabel TV da mit setup ikke har noget TDC kort i som en selector.
Min sidste setup mulighed er så at skaffe en Philips Video transmitter SLV5400 og få signalet fra min Selector (står i stuen 15 m fra.) og direkte ind i Hauppauge 500'n....
Nogen der har erfaring med lignende problem stilling.... __________________
"I assume full responsibility for my actions, except the ones that are someone else's fault."
|
| Til top |
|
| |
Karlshoj Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke benytte et DVB-T kort til kabel, hvis hvis du vil modtage det rent digitalt skal du have fat i et DVB-C kort.. der har et C/I interface da TDC's kanaler på DVB-C er kodet. (Dette er som standard ikke understøttet af Vista Media Center )
DVB-T = Antenne
DVB-C = Kabel
DVB-S = Satellit
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg modtager et FloppyDTV MCE http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php en af de nærmeste dage, skal nok vende tilbage, når det er afprøvet i MCE 2005 og det skal naturligvis også forsøges i Vista.
__________________ keep focus
|
| Til top |
|
| |
Karlshoj Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
FloppyDTV DVB-C virker perfekt i MCE 2005, men deres driver er endnu ikke færdige til Vista (Men de skulle være på trapperne )
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Karlshoj Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
btrader Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Karlshoj skrev:
|
FloppyDTV DVB-C virker perfekt i MCE 2005, men deres driver er endnu ikke færdige til Vista (Men de skulle være på trapperne )
|
|
|
ja.det lyder fint,men når man ikke kan få undertekster på kan det vel diskuteres om det virker perfect.det er ihvertfald det eneste der holder mig tilbage med et køb af FloppyDTV.Eller rettere sagt konen ,der holder mig tilbage .mon mce overhovedet på noget tidspunkt får support for dvb-c subtitles-jeg tvivler
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er dit antennesignal i øvrigt er det svagt med støj på?
Jeg prøvede også med det samme kort på Stofa net og det gav også billede med støj på især på nogle kanaler.Mit antenne signal er blevet bedre nu efter jeg sløjfede en antennespiltter der deler signalet i 2. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Karlshoj Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
btrader skrev:
Karlshoj skrev:
|
|
|
|
ja.det lyder fint,men når man ikke kan få undertekster på kan det vel diskuteres om det virker perfect.det er ihvertfald det eneste der holder mig tilbage med et køb af FloppyDTV.Eller rettere sagt konen ,der holder mig tilbage .mon mce overhovedet på noget tidspunkt får support for dvb-c subtitles-jeg tvivler
|
|
|
Det er korrekt at Media Center ikke understøtter Tekst-TV / DVB-Subtitles.. Heldigvis har langt de fleste kanaler på TDC KabelTV hardcoded tekster da deres egen ældre Selector ikke har DVB-Subtitles. Derfor vil man opleve at der er tekster i Media Center, gælder dog ikke kanaler som TV1000, Canal+, TV2 regionerne.
JRGW skrev:
|
Hvordan er dit antennesignal i øvrigt er det svagt med støj på?
Jeg prøvede også med det samme kort på Stofa net og det gav også billede med støj på især på nogle kanaler.Mit antenne signal er blevet bedre nu efter jeg sløjfede en antennespiltter der deler signalet i 2.
|
|
|
Går ud fra du snakker om det analoge PVR-500 kort her? Da der ikke forekommer støj på digitalt.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Karlshoj skrev:
| Da der ikke forekommer støj på digitalt. |
|
|
Det kommer an på hvad du mere med støj. Digitalt TV er ingen garanti for bedre billedkvalitet.
Se bare når fx 3+ sender fodboldkampe...
Støj på digitale signaler ser anderledes ud end støj på analog signaler, men at der ikke kan forekomme støj på digitale signaler er forkert.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så det var heller ikke nogen nem løsning til den her heller.... Men det bliver vel bedre i 2020  når alle sender i HD og man så kun skal have en Digital tuner... ehhh at det skal vare så svært at få et nogen lunde OK kvalitet på sit TV signal. Jeg har også set den FireDTV på www.digital-everywhere.com men skal man blive nødt til at bruge ca 2500;- udøver alt det man allerede har er vel heller ikke så sjovt. Jeg tror bare jeg går efter min Kiss VR-558 og så venter jeg med resten til der kommer lidt mere HD over Danmark. __________________
"I assume full responsibility for my actions, except the ones that are someone else's fault."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.... så hvis jeg nu får min FireDTV (ikke købt endnu) til at køre på min Vista Ultimate (inge drivers endnu) hvordan overfører jeg så mit signal til min Philips SLV5400 (har kun scart ingang)... skal jeg bruge mit tv-out i grafikkortet eller skal jeg bruge s-video fra Hauppauge ?? som jo så ikke ellers bliver brugt til andet ?? TV-out på et Aopen Geforce 6600GT grafik kort? er det samme som s-video eller hvad ?
Eller kan man få sit DVI til Scart... så er der vel ikke lyd med ??
What to do ??? __________________
|
| Til top |
|
| |