Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Reparering af Dali Concept 6. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg har lige købt et par brugte Dali Concept 6 og de spiller egentlig udemærket.

Dog har jeg opdaget en slags raslen i den nederste enhed på den ene af højttalerne.
Jeg kan se på højttaleren at man kan skrue selve enheden af. Dette er jeg dog ikke selv så tryg ved da jeg ikke rigtig ved hvad jeg har med at gøre. Ved ikke særlig meget om højttalere og den måde de er bygget på.

Derfor spørger jeg jer om der er en hjælpsom en herinde fra der ville prøve at skrue den af og se om han kunne finde problemet. En fra fyn da der helst ikke skal være for langt når vi skal køre over med højttaleren.

Hvad koster det evt. at sende den ind til DALI og få den repareret dér?

Håber i vil hjælpe
- Anders
Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Det er nu rimelig nemt at skifte enheden, så det kan du sikkert godt gøre selv. Ofte er ledningerne monteret med kabelsko, så du behøver ikke engang at lodde. Du skal bare være opmærksom på hvordan de sidder så du ikke bytter om på dem.

Hvis enheden er defekt, skal du nok have en ny. Hvis den rasler er det som regel fordi svingspolen er skæv og skraber på. Det kan du ofte mærke hvis du trykker forsigtigt på membranen i midten. Du kan jo høre Hifiklubben hvad enheden koster og om der evt. er noget ombytning/reparation. Hvis du køber en ny, og du ikke mener at du selv vil prøve at skifte den, finder vi nok ud af det. Jeg bor ca 15km fra Odense. Men som sagt, det er næsten nemmere at skifte den selv end at køre højttaleren ud til mig.

Hifiklubben kan kontaktes på : service@hifiklubben.dk

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Det er nu rimelig nemt at skifte enheden, så det kan du sikkert godt gøre selv. Ofte er ledningerne monteret med kabelsko, så du behøver ikke engang at lodde. Du skal bare være opmærksom på hvordan de sidder så du ikke bytter om på dem.

Hvis enheden er defekt, skal du nok have en ny. Hvis den rasler er det som regel fordi svingspolen er skæv og skraber på. Det kan du ofte mærke hvis du trykker forsigtigt på membranen i midten. Du kan jo høre Hifiklubben hvad enheden koster og om der evt. er noget ombytning/reparation. Hvis du køber en ny, og du ikke mener at du selv vil prøve at skifte den, finder vi nok ud af det. Jeg bor ca 15km fra Odense. Men som sagt, det er næsten nemmere at skifte den selv end at køre højttaleren ud til mig.

Hifiklubben kan kontaktes på : service@hifiklubben.dk

Tak for svaret. Tror lige jeg vil prøve at skrue den af og finde ud af om der er noget at se.
Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes