Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Naboer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har boet her hvor jeg bor i næsten 20 år......og det er ikke altid gået stille af Jeg har fået en hel del klager over min musik,især fra ham nede på 1'ste.Selv bor jeg på kvisten,på 3'die.Mine nuværende underboer 'lever' med mig,heldigvis,og det gælder også ham nede på 1'ste.... Sad sågar og havde meget hyggelig aften/nat med underboen(her) i fredags.Det er som regel om fredagen at jeg motionerer min Tandberg reciever .Så til trods for lydstyrken af og til,så er der no hard feelings fra de indvolverede parter Jeg betragter mig som meget begunstiget mht naboer,for det er jo en til tider 'larmende' hobby jeg har.Jeg påtænker at flytte,men jeg er nu glad for at bo lige her.
Jeg ved positivt at jeg vil være (næsten) savnet,når jeg endelig rykker teltpælene op.....

Jeg kunne godt li' at vide hvordan andre har det med naboerne.For efter mange af billederne at dømme,så er det stort grej.Og jeg gætter på at der er mange herinde der IKKE bor i hus endnu.......?

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i hus, men derfor kan ens anlæg jo godt spille hele nabolaget op alligevel... Heldigvis har vores naboer selv haft to teenagepiger som gav den gas næsten hver weekend, så de klager skam ikke! 
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i hus, så jeg har ingen problemer med naboerne.

Da jeg boede i lejlighed tog jeg hensyn til dem omkring mig. . . .

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:
Jeg bor i hus, men derfor kan ens anlæg jo godt spille hele nabolaget op alligevel... Heldigvis har vores naboer selv haft to teenagepiger som gav den gas næsten hver weekend, så de klager skam ikke! 

Er af de teenagepiger du snakker, hende på dit avatar? For så er det vel dig der giver hende gas nu?!

Anywho - nej sjovt nok har jeg altid præsteret at sno mig uden om klagerne - man kommer langt med gensidig respekt

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Det er da godt, at der ikke er solgt så mange PA anlæg til hjemme brug, når det kan spille nogle 1000 mensker op, kan det vel også spille nabolaget op, men sørg for at mælde sig til nabo fest (gade fest), og sig at du tager anlæget med, de fleste kender lyde i forvejen 

Det er lidt af det samme med en sub. bas, den lyder best hos nabo
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Ja,jeg tager også hensyn,og mere og mere,som alderen skrider frem.Men jeg kan dælme stadig få et kick af noget fed musik spillet HØJT!Det er ikke sådan at jeg holder nabolaget vågent 24/7.Men jeg skal spille lavere-generelt- end jeg har 'behov' for og lyst til.Og helt tosset er det selvfølgelig en onsdag aften/nat.Der er det hovedtelefoner.Jeg er ved at være lidt træt af at 'liste' rundt og ikke kunne trykke den af når jeg vil.Mit grej tigger om at få noget skrue
Men det er altså ikke sådan at jeg terroriserer mine omgivelser.Og jeg har ALDRIG spillet højt for at genere nogen.Det er bare min entusiasme

Og lige for en ordens skyld;Jeg er helt med på at når man bor i lejlighed skal man vise hensyn,og det gør jeg.Tror måske at mit første indlæg indikerer det modstte.Det er ikke sådan det skal opfattes

Og et eller andet sted er det meste af vores grej vel rent 'overkill'........mange af os får i hvert fald sjældent fuld glæde af alle de kræfter der er gemt i forstærkeren.Jeg må ha' et hus på landet

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Har selv boet i den samme lejlighed i næste 7år, skal siges det er en gammel ejendom (læs, MEGET LYDT!) Men mine musikvaner er lidt specielle, syntes nemlig at musikken lyder bedst lige når jeg kommer hjem fra arbejde 16-19... og der går langt imellem de weekender hvor natten tages i brug til at kontrollere max styrken på anlæget

Men det er da lidt irreterende når man kommer hjem kl 02.00 og lige vil sikre sig anlæget nu også virker... så må der ventes til næste dag

Kan måske være jeg er FOR venlig???

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 November 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Vi bor i rækkehus, de er ikke specielt "lydte" så jeg spiller stort set som det passer mig. Og endnu uden klager.

I mine yngre dage boede jeg i en lille lejlighed i Skive. En aften hvor et par af gutterne var på besøg hørte vi lidt højt musik sammen med et par pilsnere. Aftnen blev dog brat afsluttet da ordensmagten bankede på døren og ville undersøge lejligheden da de havde fået et tip om narko-aktivitet

Behøver jeg nævne at jeg aldrig fik det gode forhold til mine naboer?

PS. det eneste ulovlige i lejligheden var de RedBull vi blandede med vodka.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Sendt: 20 November 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Plissken skrev:
Makrelsalat skrev:

Er af de teenagepiger du snakker, hende på dit avatar? For så er det vel dig der giver hende gas nu?!

Hende i mit avatar er en meget berømt skuespiller/model ..eller bare min kæreste!  Men ja, der bliver givet mere gas end selv et ½ millions anlæg kan klare...
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 November 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Ingen naboklager her - den nærmeste bor 500m væk

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg bor øverst i en betonbygning, så den er ret lyddød. Alligevel har mine underboer klaget 3 gange, for 3-4måneder siden. Og sidste lørdag var de rundt i opgangen for at samle underskrifter til en protest. Jeg ved at 2 af beboerne ikke har skrevet under. Og min nyindflyttede nabo plejer selv at skrue op når jeg hører musik, så han kan vel ikke rigtig tillade sig det.

Jeg spiller endda næsten kun mellem 12-17 og højest et par timer om ugen(når vi snakker bare forholdsvist højt). Så synes da jeg udviser hensyn. Desværre er mine underboer pensionister og åbenbart hjemme 24-7. Men har ikke hørt fra dem, så går ud fra de ikke fik så meget ud af det

Manden formåede endda at brokke sig over mit musikvalg dengang han var heroppe og med store ord og armbevægelser fortalte mig at det var for galt, cc. kl. 14 på en hverdag.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

quad:Jeg er en kende misundelig!

Jay: jeg føler med dig.Et er at det ikke er velset at trykke anlægget af om natten,men midt på dagen en gang imellem...... Jeg mener at det er latterligt at bo i lejlighed og forvente stilhed som om man boede langt ude på landet.

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 November 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg bor på 1. sal i en gammel ejendom, med trægulve og trælofter

Mine naboer/underboer er ret ok. Det hænder jo at det larmer lidt når der ses film. Bruger mine fri-eftermiddage til rigtig at fyre den af...

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg genopliver lige denne tråd - jeg har lige haft besøg af en yderst vred nabo, der vist nok var ved at blive tosset 

Jeg undskyldte - naturligvis - og forklarede ham, at jeg hører meget musik, nogle gange højt, og om der var tidspunkter, hvor det ikke ville genere ham, hvis jeg skruede op.

Det var der ikke!

Jeg bor i lejebolig - men hvordan er reglerne for støj fra naboer? Hvilke regler gælder, hvor mange DB må jeg gene(re)re i hans lejlighed, før hans eventuelle klager vil være berettigede  - og udlejer sætte mig og mit setup på gaden?  

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

se i din lejekontrakt hvad der står omkring støj.

støj kan jo også komme fra andre ting, boremaskiner fx. man har altid lov til at sætte bore huller i væggen (i dagtimerne), så har du garanteret også lov til at spille musik... højt.

Her skal der være ro mellem kl 23 og 07. Men jeg har ikke haft problemer med naboer i 2 år nu. Min underbo holder fest ret ofte, det samme gør overboen. Naboen til den ene side siger intet, og hende til den anden side spiller trompet, så vi har en aftale om at når hun spiller trompet siger jeg intet og når jeg spiller musik siger hun intet. Det fungerer fint.

jeg ved ikke hvad der helt nøjagtig står i lejeloven, men kik på www.retsinfo.dk der kan du søge i lovene.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Når der nu alligevel er gang i denne olding kan jeg da fortælle at mit største problem er min mor. Men så spiller jeg da bare højt når hun ikke er hjemme!
Selvom det faktisk ikke er så tit, jeg får lyst til at fyre rigtigt op.
Og til dig, Dejen, Der er lovgivning på området, og så længe du spiller for lukkede døre og vinduer skal der faktisk ret meget til før det bliver ulovligt - jeg kan bare ikke huske hvor meget. Men det handler om hvor højt det er inde hos naboen.
Men altså, burde du nu ikke prøve med en smule opsøgende diplomati? Altså snakke venligt med ham om det på et tidspunkt hvor han ikke er harm over din larm (hoho, sørme om det ikke rimer)? Jeg tror, du kan nå meget langt på den måde.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Ingen problemer her i det jyske, bor godt nok også i hus.

Alligevel tager jeg hensyn, og spiller sjældent for åbne vinduer. Men på trods af det,  har jeg da set håndværkere hos genboen vende sig om og kigge herover når Pink Floyd slog sig løs inde i stuen.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Jeg bor hjemme, så hvis nogen klager er det far og mor, men det gør de nu ikk

Om sommeren når døren og vinduer står åben og der tordner noget slade ud over hele gade, kan naboen godt finde p åat komme op og bede mig skrue lidt op, så han kan høre det mens han slår græs. Se DET er gode naboer

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Mit største problemer er også min mor  Vi bor heldigvis i et parcelhus, med god plads i mellem naboerne.

Jeg plejer dog at stikke et par ørepropper i ørene på husets husdyr, advare de resterende familiemedlemmer, og så bliver der ellers fyret godt op for det lille SA anlæg

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Lejlighed, men nybyggeri - faktisk kan jeg spille ved normal "intens lytteaften"-niveau uden at man overhovedet kan høre det uden for lejlighedens
dør.

Jeg undre mig dog lidt over første indlægs kommentar: "gætter på at der er mange herinde der IKKE bor i hus endnu.......?"....."Endnu?" Hvorfor
tror folk altid at det er en naturlig evolution at man bliver født, bor hjemme, flytter i lejlighed, finder en kæreste, flytter i hus, får 2,3 børn, (bliver
skilt) og dør....?

Jeg har boet i hus, og kunne ALDRIG finde på at flytte tilbage til sådan ét - heller ikke på grund af naboklager....

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes