Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Audio Physic nu i Tape Connection (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Den tyske højttalerproducent Audio Physic har i de godt og vel 20 år firmaet har eksisteret markeret sig som en af de absolut mest seriøse højttaler-producenter, med en række bemærkelsesværdige konstruktioner på samvittigheden.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1420&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 November 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

De ser sku lækre ud! 

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
De ser sku lækre ud! 

Og tro mig, de spiller også helt kanon! Har hørt Tempo, Avanti og Caldera. Har hørt Tempo mod 803N og et eller andet sted kan jeg bedst lide lyden i Tempo. Stemmerne virker meget mere åbne og detaljerede ved de par numre jeg nu hørte. Dette var dog hos en privat, så jeg skal ikke kunne sige om de begge har været sat optimalt op osv. Designet er efter min mening noget af det allerfedeste, for der er sgu stil over dem. Caldera er noget af en sag at slæbe rundt på, men har set den i ibenholt og det er bare topdollar .

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 November 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Raskolnikov skrev:
De ser sku lækre ud! 

Og tro mig, de spiller også helt kanon! Har hørt Tempo, Avanti og Caldera. Har hørt Tempo mod 803N og et eller andet sted kan jeg bedst lide lyden i Tempo. Stemmerne virker meget mere åbne og detaljerede ved de par numre jeg nu hørte. Dette var dog hos en privat, så jeg skal ikke kunne sige om de begge har været sat optimalt op osv. Designet er efter min mening noget af det allerfedeste, for der er sgu stil over dem. Caldera er noget af en sag at slæbe rundt på, men har set den i ibenholt og det er bare topdollar .

Det er nogle helt igennem fremragende højttalere. Hørte nogle for et par år siden. Mindede meget om System Audio og deres design og lydfilosofi. Hvordan de lyder nu ved jeg ikke. Men helt sikkert et godt valg

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 22 November 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Mon ikke vi kan få en second opinion fra Otto på denne test:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1135&zoneid=3

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1135&zoneid=3

Det tror jeg bestemt vi kan. Han har jo forhandlet VA og nu Audio Physic. Anmeldelsen er skrevet i VA's glødende måneder og de virker til at være forbi nu. Mange sælger efter min mening VA og TP har nu skiftet VA ud med AP. Det havde de nok ikke gjort hvis de var tilfreds og solgte mange VA'ere ;). Men kunne være godt at høre Ottos eller andres meninger.

Desuden synes jeg AP's design er klasser over VA's.

Mit surroundanlæg

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Tror da snart jeg lige skal ned at høre den Tempo....siden her er jo godt nok ikke begejstet, men vil da lige høre den selv. 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Groove skrev:

Det tror jeg bestemt vi kan. Han har jo forhandlet VA og nu Audio Physic. Anmeldelsen er skrevet i VA's glødende måneder og de virker til at være forbi nu. Mange sælger efter min mening VA og TP har nu skiftet VA ud med AP. Det havde de nok ikke gjort hvis de var tilfreds og solgte mange VA'ere ;). Men kunne være godt at høre Ottos eller andres meninger.

Desuden synes jeg AP's design er klasser over VA's.

Jeg tvivler nu på at det har noget med Vienna at gøre - Audio Physic kan Tape Connection selv importere og dermed styre. Det kan de ikke med Vienna, da det jo som bekendt er Jensen der har dem - jeg tvivler på at i kan udlede nogle sensationer ud af det. (Det er altså ikke altid bundet i utilfredshed, at man skifter mærker ud - bare sådan at i ved det, og de gange jeg har været nede og lytte Vienna hos dem, har de selv skamrost dem).

Desuden har den anmeldelse intet med Vienna´s såkaldte glødende måneder at gøre - den har noget at gøre med de oplevelser jeg havde med den, og det uanset om den er pænere end Mozart eller ej. Det kan være at Otto eller en anden har en anden mening, men det ændrer intet på mine oplevelser med højttalerne.

Når det så er sagt - Avanti.....mmmm, nice! Den er så lækker, den højttaler - den med designet er jeg helt enig i

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Tror da snart jeg lige skal ned at høre den Tempo....siden her er jo godt nok ikke begejstet, men vil da lige høre den selv. 

Ja, hvis de har fået den nu. Sidste gang jeg var derinde med et par kammerater havde de kun Caldera. Men en af medarbejderne sagde at de ville få andre modeller hjem snart, så det kan jo være at der står et par dernede nu :).

PS. i din signatur står der: VDH Clearwiew Dobbelt. Er det ikke ClearWater?

Mit surroundanlæg

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Det er jo derfor at det er så herligt at vi er så forskellige - det kan jo være at det lige er sagen for dig. Man er jo nød til at høre tingene selv, alt andet fungerer ikke!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Raskolnikov skrev:

Ja, hvis de har fået den nu. Sidste gang jeg var derinde med et par kammerater havde de kun Caldera. Men en af medarbejderne sagde at de ville få andre modeller hjem snart, så det kan jo være at der står et par dernede nu :).

PS. i din signatur står der: VDH Clearwiew Dobbelt. Er det ikke ClearWater?

Har de Caldera dernede nu??

Så skal jeg da vist en tur forbi igen - den har jeg savlet over længe, men desværre aldrig oplevet i real life. Hvad finish står den i??

lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

hej..

deres Audio Physic Caldera er i cherry, det er bare sørgeligt at den ikke står i et større rum. Ronni er det avanti III eller Avanti V du har hørt???

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Ronin skrev:
Jeg tvivler nu på at det har noget med Vienna at gøre - Audio Physic kan Tape Connection selv importere og dermed styre. Det kan de ikke med Vienna, da det jo som bekendt er Jensen der har dem - jeg tvivler på at i kan udlede nogle sensationer ud af det. (Det er altså ikke altid bundet i utilfredshed, at man skifter mærker ud - bare sådan at i ved det, og de gange jeg har været nede og lytte Vienna hos dem, har de selv skamrost dem).

Desuden har den anmeldelse intet med Vienna´s såkaldte glødende måneder at gøre - den har noget at gøre med de oplevelser jeg havde med den, og det uanset om den er pænere end Mozart eller ej. Det kan være at Otto eller en anden har en anden mening, men det ændrer intet på mine oplevelser med højttalerne.

Når det så er sagt - Avanti.....mmmm, nice! Den er så lækker, den højttaler - den med designet er jeg helt enig i

Det er muligt du har ret, men det var hvad jeg hørte fra sælgeren i TP - altså at de ikke solgte nok af dem til at det kunne løbe rundt.

Nu har jeg ikke hørt de 2 højttalere mod hinanden, så her skal jeg ikke kommentere din anmeldelse.
Jeg ved godt at lyd opfattes individuelt, og derfor skal du naturligvis også skrive hvad du får ud af de to højttalere ;). 

Mit surroundanlæg

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Ronin skrev:

Raskolnikov skrev:

Det er jo derfor at det er så herligt at vi er så forskellige - det kan jo være at det lige er sagen for dig. Man er jo nød til at høre tingene selv, alt andet fungerer ikke!!

Det er jo det !

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

lars ole skrev:

hej..

deres Audio Physic Caldera er i cherry, det er bare sørgeligt at den ikke står i et større rum. Ronni er det avanti III eller Avanti V du har hørt???

Puha, det kan jeg faktisk ikke huske - nu kommer jeg helt i tvivl, men jeg er dog ret overbevist om at det var seneste udgave.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg var nede i TC i dag og høre den nye Caldera. Det er en smuk og indbydende højttaler, der udstråler klasse. Diskanten var detaljeret og aldrig skarp (det var ellers frygtet med den diskant!), mellemtonen noget tilbagetrukket desværre - men med en fast og dyb bas. En højttaler, jeg sagtens kunne leve med. Jeg ville aldrig bytte med mine Mahler, men jeg foretrækker også en mere musikalsk højttaler fremfor Calderaén, der mere er en analytisk formidler. Prisen på 189.000 kr. er helt hen i vejret - især sammenlignet med Mahler, der koster under det halve. TC kan rolig trække 100 k fra prisen. Forresten havde eksemplaret i TC en noget skuffende finish - fronten er på den ene højttaler flugtede ikke præcist med selve kabinettet. En klar OMér..

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Jeg var nede i TC i dag og høre den nye Caldera. Det er en smuk og indbydende højttaler, der udstråler klasse. Diskanten var detaljeret og aldrig skarp (det var ellers frygtet med den diskant!), mellemtonen noget tilbagetrukket desværre - men med en fast og dyb bas. En højttaler, jeg sagtens kunne leve med. Jeg ville aldrig bytte med mine Mahler, men jeg foretrækker også en mere musikalsk højttaler fremfor Calderaén, der mere er en analytisk formidler. Prisen på 189.000 kr. er helt hen i vejret - især sammenlignet med Mahler, der koster under det halve. TC kan rolig trække 100 k fra prisen. Forresten havde eksemplaret i TC en noget skuffende finish - fronten er på den ene højttaler flugtede ikke præcist med selve kabinettet. En klar OMér..

Lars

Mener også at den de har dernede skal til reparation på et tidspunkt.  Mener jeg sælgeren snakkede om - kan jo være pga. dette.
Mahler har jeg heller ikke hørt, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Rummet dernede er også alt for lille til så stor en højttaler. Den kan komme til at lyde endnu bedre, hvis den fik et større rum. Derfor ved jeg ikke helt om du kan sammenligne lyden med din egen, for det kommer an på hvordan din stue er indrettet osv.

Nu kan jeg godt lide bass, og synes det lød rigtig godt dernede.

Om prisen er hen i vejret må være op til den enkelte at afgøre I mine øjne får man en noget pænere højttalere end Mahler, selvom denne også er flot. Kan godt lide de buede sider på AP'en :).

Ps. Dette er ikke for at forsvare AP på nogen måde, men blot for at gøre opmærksom på nogle faktorer som kan spille ind.

Mit surroundanlæg

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 22 November 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Bare lige for at opklare eventuelle misforståelser: Audio Physic er ikke en "afløser" for Vienna, vi har ikke planer om at Vienna skal ud af vores sortiment. Der bliver derfor rig mulighed for selv at sammenligne Audio Physic og Vienna og danne sig sine egne konklusioner, så snart vi får et større sortiment hjem. Jeg kan ikke udtale mig om Tempo vs. Mozart, da jeg ikke har hørt de specifikke modeller endnu.

EDIT: Ovenstående er fejl-information fra min side: Vienna er ikke længere at finde i TC-regi.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 November 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Ingen højttaler vil appellere til _alle_ hifi entusiaster, det er jo dét der gør hifi sjovt.

Det kunne jeg ikke være mere enig i

Fedt at jeres sortiment bliver så meget bredere - det er altid godt når der er nogle der tør at "gøre noget ved det"!!

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 23 November 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Otto, TC skrev:

Ingen højttaler vil appellere til _alle_ hifi entusiaster, det er jo dét der gør hifi sjovt.

Det kunne jeg ikke være mere enig i

Fedt at jeres sortiment bliver så meget bredere - det er altid godt når der er nogle der tør at "gøre noget ved det"!!

Fuldstændig enig.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum