| Forfatter |
|
orc1 Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er i sidste fase af en investering i nogle nye højttalere til stereo og har fundet frem til følgende muligheder, som jeg meget gerne vil have kommentarer og rådgivning til (er selv lidt lost):
B&W: DM601 S3 stander og ASW600 sub eller, Kef: iQ3 stander og PSW2500 sub.
Jeg stadig åben for andre muligheder, men prisen skal maks være 7.500,-
På frorhånd tak for hjælpen, Ole
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ole
Køb et par Haydn m. standere v. vassago. 22279168. Så får du den bedste lyd til pengene
7500,-
vh. Henrik
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et par små gulvhøjtalere - så slipper du for stativ. Og du slipper for subwooferen som er svær at integrere (har selv prøvet).
Hvad med Dali, de laver slanke velspillende højtalere.
Du bor i Aarhus - så kig ned i Tape Connection og check DLS, Tannoy og Wharfedale.
Hvor mange penge har du til rådighed ? __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
orc1 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslagene!
Jeg har absolut maks 7.500 (+stativ) til rådighed. Kef løsningen koster 6.000,- og B&W koster 7.300,-
Jeg har hørt begge anlæg (har faktisk Kef løsningen stående til låns i min stue) men har frygteligt svært ved at træffe en beslutning (har kun hørt B&W i butikken) og vil derfor gerne have nogle gode råd og lidt information. Jeg er blevet meget vild med at have en subwoofer i løsningen, da det giver noget, som man skal op i meget dyrere højttalere for at få, så derfor vil Haydn umiddelbart ikke komme i betragtning. Samme problem er det med de gulvhøjttalere, som jeg har hørt indenfor budgettet.
|
| Til top |
|
| |
orc1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Har også fået øje på RB 25 og RW 10 sub fra Klipsch, men kun via omtale her på nettet - har ikke hørt dem. Er der en der kender en forhandler her i århus der har Klipsch?
Som nævnt i mine tidligere inlæg er jeg på udkig efter et godt system til maks 7.500 + stativer. Systemet skal bestå af 2 reolhøjttalere og en sub og jeg er stadig meget modtagelig for forslag, da jeg selv er lidt grøn hvad HiFi angår.
Hilsen Ole
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender KEF Q3 som er en lille gulv-version af iQ3. Det er den gamle serie før de kom til at hedde iQ.
Du går ikke galt i byen med KEF'erne. Lyt til om du syntes de er for klare i lyden med dit set-up. De kan være ret afslørende. Det var ikke noget problem med min HK970 og HD970.
Ellers er de bedre prissat i DK end B&W hvis du sammenligner priserne i UK.
I UK får KEF lige så gode tester som B&Werne. Du skal derfor afgøre om de lyder godt og rigtigt i din stue. Gør de det så hold fast. Er der noget der irriterer dig så må du ud og lede videre.
KEF er et gammelt respekteret mærke - prøv selv og søg på nettet- iQ3erne har fået gode test i mange lande. __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville vælge B&W setup uden at blinke  og ja....en sub er nu bare herlig at have...uanset hvad __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole, hvilken CD og forstærker skal det spille med?
Jeg vil sige at du skal checke Wharfedale 9.1 hos Tape Connection - og gerne Tannoy DC1 (tror jeg de hedder).
__________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
orc1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar - herligt med hjælp!
Har netop tilbageleveret iQ3'erne og PSW2500 sub'en da jeg syntes at der mangler noget nedre mellemtone, samtidig med at de er en smule skingre i det. De har dog det plus at de har en meget klar lyd.
Nå, men jeg skal ned og høre B&W'erne igen i morgen og vil helt klart lytte til jeres råd om et besøg i Tape connection - også i morgen.
I øjeblikket har jeg en surround forstærker fra JVC - ikke noget vildt, bare en low range, der kan levere 50W RMS i 8 Ohm til fronterne. Næste skridt bliver en ny amp.
Hilsen Ole
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja med den beskedne kraft i JVC'en kan KEF'ere men også B&Werne let komme til at lyde skingre. Her vil Wharfedale 9.1 nok opleves mere neutral samtidig med at den vokser med opgaven. Selvom jeg har haft KEF Q3 og syntes den var god, syntes jeg bedre om Wharfedale 9.1 - måske fordi de benytter soft dome diskanter ift. KEF og B&W's metaldomer.
JVC'en spiller formodentlig ret neutralt så længe du ikke skruer for højt op. God tur til Tape Connection og HFK. __________________ Computeren er den opfindelse, hvormed man kan begå flest fejl hurtigst - dog er tequilla og håndvåben mulige undtagelser..
|
| Til top |
|
| |
orc1 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak - komme lige dernede fra.
Ehhmm, Wharfedale?? - det er ikke noget de kender til i Tape Connection, så hvor kan man komme til at høre sådan en størrelse?
Jeps, JVC'en er meget neutral ved lav styrke og spiller trods sin forholdsvis lave pris ret godt, men du har ret i at man ikke skal skrue fuld blus på.
Hilsen Ole
|
| Til top |
|
| |