Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bedste køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Prinsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 November 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf CD-1

Lyngdorf TDA2200

2 x B&W XT4 + PV1

Eller

Densen B-150

Densen B-400+

2 x B&W XT4 + PV1

Andre forslag skal være velkomne, designet er lige så vigtigt som god lyd.

Til top Vis Prinsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinsen

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 November 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Snakkede med en sælger forleden i Hifi-klubben hvor han oplyste at der er op til 1.års leveringstid på XT4....noget med at B&W har problemer med produktionen af kabinettet

Ville selv vælge setup nummer 1...af den simple årsag at jeg har hørt det spille og så er det efter min egen mening også det mest stilede setup

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

LMG03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 November 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

hvad det bedste køb er: det er op til dig selv.
personlgt kan jeg virkelig godt lide Lyngdorf sammen med Dali Ikon.
men ellers så skal du lytte til det og ikke bare tage vores ord for gode, vi har ikke dine ører eller dit rum.
så op til HFK og hvor end Densen bliver solgt og lyt til det med sange du kan lide.
alt andet er ud fra min mening ligegyldigt.
Til top Vis LMG03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMG03

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 22 November 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Vi må ha' været i forskellige HFK'er. På Åboulevarden i København snakkede jeg med en sælger der havde dem til levering omkring 1. december - eller man kunne få dem med der stod i butikken. Ikke demo-modeller, men et par der stod pakket op og ikke tilsluttet så kunderne kunne se den sorte finish.

Uden at have hørt densen setuppet sys jeg at Lyngdorf spiller voldsomt godt på et par xt4. Har ikke hørt det med PV1 tilsluttet, men højttalerne lød imponerende meget større end de ser ud. Dog blegnede perspektivet, bassen og mellemtonen (faktisk det hele på nær diskant) lidt ift et par TP Tube 500 jeg hørte senere på dagen - det rakte pengene desværre ikke til, men det var med bløbende hjerte jeg gik ud af btuikken...

Vil påstå at du med sådan et par kan undvære en sub - og samtidig skal kan du nøjes med en forforstærker, hvis du har flere signalkilder. Hvis du kun har én signalkilde kan du slutte den direkte til højttalerne forudsat der er variabel lydstyrke på linieudgangen.

Nå - det var ikke det du spurgte om, undskyld. Er bare meget fascineret af at have hørt TP Tube 500 efter at have hørt XT4 tidligere samme dag. Tag et lyt hvis du kan, de to butikker (HFK og speakers corner) ligger 10 min fra hinandne på cykel.

Mvh jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Prinsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Nu var det mere jeg tænkte på at jeg ikke bliver taget i røven med nogle af valgene?

Har nemlig ikke hørt Densen spille, men der er jo så mange som roser det :)

XT4 et år? - det lyder godt nok nedern, så er der Beolab 8000, meeeen

Nogen der kender nogle som design mæssigt minder om enten XT4 eller 8000'ernen?

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Vi må ha' været i forskellige HFK'er. På Åboulevarden i København snakkede jeg med en sælger der havde dem til levering omkring 1. december - eller man kunne få dem med der stod i butikken. Ikke demo-modeller, men et par der stod pakket op og ikke tilsluttet så kunderne kunne se den sorte finish.

Tror ved nærmere eftertanke at det var XT4 i aluminium han snakkede om...lige en vigtig oplysning at få med he he

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Prinsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas.

Men spiller de 50% bedre end XT4 ? ;)

Hvis man så er 100% på man kan droppe subben kan man jo ofre pengene der, men ellers er det mange penge ekstra at smide på TP Tube 500.. :o

//Henrik

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Prinsen skrev:

Nu var det mere jeg tænkte på at jeg ikke bliver taget i røven med nogle af valgene?

Har nemlig ikke hørt Densen spille, men der er jo så mange som roser det :)

XT4 et år? - det lyder godt nok nedern, så er der Beolab 8000, meeeen

Nogen der kender nogle som design mæssigt minder om enten XT4 eller 8000'ernen?

Hæ - bare for at gentage mig selv; TP Tube 500 (http://tptube.com/). Koster det samme som beolab 8000, er lige så pæne (sys jeg) og spiller omkring et par tusind gange bedre  Og nej, har ikke noget med TP Tube at gøre, synes bare det lød godt. men ret skal være ret - de er ikke så pæne som XT4. Kan købes hos bl.a Vassagohifi og Speakers Corner.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Prinsen skrev:

Tror jeg ikke du skal være bange for - begge setup ser ganske kvalificerede ud. Har som sagt dog kun hørt det ene uden sub.

Nyt på vej....

Prinsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Intet er så pænt som Beolab 8000 ;) XT4 kommer tæt på.

Hmm nu har jeg ikke set dem rigtigt, men da jeg lige fandt et par hurtigere billeder af Tube 500 bryder jeg mig ikke specielt om designet, det er for enkelt...

Eneste setup jeg har hørt med PV1 er i HFK, og så hos en af mine venner, 2 x Beolab 8k, PV1, NAD effekt-, forforstærker, cd... med beolab 8k kan man hvertfald ikke undvære PV1...

Kunne være jeg skulle tage ind og høre begge setups, bare irriterende jeg ikke kan høre begge ting samme sted.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Tvivler stærkt på at Tupe'erne spiller 50% bedre endsige "flere tusind"
Faktum er ihvertfald at XT4 i kombination med PV1 (frækkere lille hurtig design satan skal man lede længe efter...hvis overhovedet muligt) bare lyder rigtig rigtig godt under de designbetingelser som der er taget hensyn til...og sikke et design...slår beolab 8000 til enhver tid...men det er selvfølgelig bare min mening

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Prinsen skrev:

Hej Jonas.

Men spiller de 50% bedre end XT4 ? ;)

Hvis man så er 100% på man kan droppe subben kan man jo ofre pengene der, men ellers er det mange penge ekstra at smide på TP Tube 500.. :o

//Henrik

Det er selvfølgelig op til dig selv at vurdere om de lyder 50% bedre, men rent "regnemæssigt" vil de sandsynligvis være billigere end dine forslag, da effektforstærkeren er indbygget i højttalerne og du derfor kan "nøjes " med en god forforstærker, hvis du har flere signalkilder. Eller helt undvære, hvis du kun har en kilde. (priser efter hukommelse.. nogenlunde rigtige:

Lyngdorf CD-1 - ca 16000
Lyngdorf TDA2200 - ca 22000
2 x B&W XT4 + PV1 - ca 30000
Total: 68000 dkk

TP Tube 500: 30000
Lyngdorf CD1: 16000
God Forforstærker: 10000-15000
Total: 56000 - 66000 dkk

Jeg ville, som du sikkert har regnet ud, nok vælge det sidste setup - og ikke føle jeg havde brug for en sub. Men tag endelig et selv et lyt!! Kan se du bor i kbh og de to butikker ligger meget tæt på hinanden, så CDer i lommen, lytteørerne skruet på og afsted

Mvh Jonas

Nyt på vej....

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Tvivler stærkt på at Tupe'erne spiller 50% bedre endsige "flere tusind"
Faktum er ihvertfald at XT4 i kombination med PV1 (frækkere lille hurtig design satan skal man lede længe efter...hvis overhovedet muligt) bare lyder rigtig rigtig godt under de designbetingelser som der er taget hensyn til...og sikke et design...slår beolab 8000 til enhver tid...men det er selvfølgelig bare min mening

Nej, det er seføli helt umuligt at sætte tal på sådan noget. Faktum (for mig) er dog at jeg bedre ka' li' lyden i Tuberne og som mit regnestykke viser blir det sandsynligvis en billigere løsning.

Men, men, men det kan vi jo kloge i stolpe op og stolpe ned når det eneste der batter er, hvad Henrik bedst ka' li' når han hører setuppet

Mvh Jonas

Nyt på vej....

Prinsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Er der nogen steder man kan høre densen spille med et par XT4 ?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Prinsen skrev:

Er der nogen steder man kan høre densen spille med et par XT4 ?

Det tror jeg blir lidt svært (læs: umuligt) at få arrangeret medmindre du tropper op i hfk med en densen du har lånt og spørger om du kan få lov at sætte den til... Eller også har jeg bare ikke fantasi nok til at forestille mig et sted, hvor de har begge dele - nogle bud?

Mvh Jonas

Nyt på vej....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes