| Sendt: 23 November 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Situation: Min CD-afspiller er lige stået af - og jeg står derfor at skulle købe en ny. Samtidig har jeg længe overvejet at købe en projector (eks. Panasonic PT-AX100E eller Sanyo PLV-Z5) - og den skal jo gerne fordres med et rimeligt signal, samtidig med at afspilleren (eks. DVD) gerne skulle levere et godt lyd signal til forstærker osv.
Vi har ikke verdens største CD eller DVD samling - og vil formentlig heller ikke få det, selvom jeg nok forvente en lille stigning i køb af film ved køb af projector. Vi vil bare gerne have gode oplevelser, når vi lytter til musik eller ser film.
Vi har pt. et stereo setup - og vil formentlig ikke på kort sigt investere i en masse surround udstyr selvom vi køber projector.
Jeg har gjort mig disse overvejelser: - Købe eks. Denon DVD 2930, rigtig god billed og lydbehandling (signaler) synes jeg. Mulig ulempe: pris ifht. ny teknologi (HD/Blue Ray) på vej.
- Købe eks. Denon DVD 1930, rimelig god billedbehandling - hvordan er lyden til et stereo setup?. Fordele: Mindre udgift her-og-nu, mulighed for at afvente ny teknologi. Ulempe: Dårligere billed og lyd indtil køb af nyere/bedre teknologi.
Hvad ville I vælge? - alternativer til Denon er naturligvis meget velkomne.
Tak for input.
/Claus
|