| Forfatter |
|
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor at skulle købe en Harddisk optager, men har fået afvide at de er elendige som cdafspiller... budget samlet ca. 5K
Jeg overvejer derfor følgende:
Sony RDR-HX920 sammen med en decideret cdafspiller (evt. brugt)
eller
KISS VR-558
Jeg har derfor følgede spørgsmål:
Fordelen ved Kiss er selvfølgelig, pris og at der kun skal et apperat til.. ifølge sælgeren i hifiklubben har Kiss'en helt ok cdlyd, er der nogen der har erfaringer med det??
Fordelen ved Sony'en Plus cdafspiller, er nem betjening og optimal cdlyd.. men hvordan er sony 920 i forhold til de andre de har i sortimenet?? er der noget der er bedre/nyere til ca. samme pris?? __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender intet til HD-optagere, men kunne forestille mig at det er billigere at købe noget tvtuner til pcén og en cdafspiller.
Jeg skriver sådan set også mest for at sige two thumbs up til den signatur der Og melder mig gerne frivilligt til mission ´Udryd Dick Og Gay`.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en HDD-optager, og har i den forbindelse scannet markedet.. Mit indtryk er, at man skal holde sig langt fra KiSS, indtil de kan finde ud af at lave produkter, der virker i alle de mange hjørner af den teknologi de er fyldt med.
jeg har hørt fra mange - osse personlige kontakter - at hvis KiSS virkede, ville den give alle andre HDD-optagere baghjul.. Men den virker ikke. DR-modellen skulle være berygtet for den mest fejlbehæftede optager med en endeløs række af firmware-opdateringer, og jeg har hørt folk sige at VR ikke er bedre.
Nu ved jeg så ikke om du har købt en KiSS i løbet af den sidste uge.. 
Se eventuelt på www.recordere.dk.
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg endte med at købe en Sony RDR-HX920/S hos Enavia.com
Jeg har endnu ikke prøvet den som cdafspiller, men er meget tilfreds med den som harddiskoptager.
Sælgeren i Hifiklubben, sagde han ikke havde haft problemer med hans KISS VR-558, men jeg gad ikke tage chancen, har hørt om så mange problemer med Kiss at jeg ikke turde og det lyder som en god beslutning.
Nu mangler jeg bare at teste Sonyen som cdafspiller, jeg regner dog med at skulle ud og have en seperat afspiller til cd, man kan jo ikke få det hele for 3495,-
__________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvej at spænde en DAC efter den, de kan fås billigt brugt, f.eks. cambridge DAC'en, eller Audio Alchemy. Så får du i mine ører bedre lyd end en fuld cd til 3-3.5k og det langt billigere.
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
har overvejet det, men jeg har fået afvide at selv digitalsignalet ikke er super, da det jo er et pc-brænder drev der sidder i sådanne en...
Nogen erfaringer? __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoo, jeg bruger min hx1010 til film jo, med lyden via toslink over i min DAC, det syntes jeg går fint. Ser også en del koncerter på den måde. Jeg har ikke sammenlignet direkte, altså bruge hx1010'eren som drev.
På den anden side, hvis du kan få dig en lille god DAC for en 1-2k brugt så er den nok let at slippe af med igen => gratis at prøve det 
|
| Til top |
|
| |