| Sendt: 26 November 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg går med planer om at lave mine egne bag og surround højtallere. De bliver lavet i et lidt specielt design da jeg vil spare plads pga. lav loftshøjde. De bliver monteret helt under loftet som vist her:
http://www.nappefugl.dk/back.pdf
Jeg har valgt nogle 5 1/4" Vifa mellemtone/bas enheder der har følgende spec ved:
Lukket kabinet: 4.7 liter 3dB down at about 105Hz (ved godt det ikke er specielt lavt, men har jo en sub)
Jeg vil helst anvende et lukket kabinet pga. størrelsen (igen pladsen).. Højde ca. 35 cm, bredde 19 cm, dybde foroven 14cm og dybde forneden ca. 11 cm.
Jeg monterer bas enheden øverst og diskanten nederst.. Jeg forventer at montere terminaler i toppladen (For at kunne få højttaleren så tæt på væggen som muligt)..
Har fået udregnet et delefilter til at ligge omkring 3.5 Khz..og enhederne jeg har valgt er:
Bas/mellemtone : BC14SG69-08 Diskant : D26TF-05-06I
Ja som i kan se så har jeg jo næsten det hele klart og er på vej til at bestille det hele men....
Inden jeg gør det, er der så ikke en der gider tage et kig på det og se om det er helt hen i vejret ..
Kunne jo godt være det var helt tosset det jeg har gang i og så ville det da være ærgeligt at få bestilt sagerne.
På forhånd tak. Bo. __________________ Nappefuglens Bio
|