| Sendt: 04 December 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender heller ikke præsist denne tuner, men jeg kan se at stik m.m. er placeret samme stedder som den tv-tuner som jeg har benyttet/testet med projektor. og at der sandsynligvis er tale om samme producent blot i en nyere udgave. fabrikant fremgår ikke af min, og jeg har glemt hvad der stod på kassen. - den viste model understøtter 16:9 hvilket min ikke gør = nyere firmware.
Jeg har været godt tilfreds med min tuner - den har gode indstillings mulighedder og giver et pænt skarpt billede (hvis man mener traditionelt analog TV giver det...) - om man køre 800x600 eller 1280x1024 syntes jeg ikke giver mærkbart forskel på kvaliteten af billedet, sikkert p.g.a. den oprindelige tv opløsningen er så ringe - jeg spore heller ikke den store forskel på om man ændre refresh rate mellem 60/75 Hz - igen sikkert fordi projektoren alligevel laver denne om, og det oprindelige TV signal har langsommer resresh rate.
Det eneste problem som jeg har oplevet er hvis du planlægger at tilslutte via "video out" idet den giver et lidt ringere billede end VGA stikket, video out er heller ikke "default udgang" når den tændes, hvilket kan give problemmer hvis projektoren er af "auto source" typen - her sidder man i det uendelige og forsøger at trykke X gange på på remoten, for at finde den udgangs kombination som giver TV på Video out (der hoppes mellem Video out, SVHS og VGA) og mellem disse skal projektoren lige have 5-10 sekunder til at auto source, det sker ikke så sjældent at man bliver i tvivl om man nu lige fik trykket 2 eller 3 gange, og den eneste måde at finde ud af dette på, er at vente og se om projektoren finder et signal, og hvis ikke trykke en gange mere og vente, og en gang mere og vente......indtil man bliver sur i flæsket....
Dette er dog intet problem hvis det tilsluttes via VGA kabel - her virke det med det samme der er strøm på og da jeg oplever bedre billede via VGA udgangen er det måden jeg har tilsluttet..
Jeg har ikke rigtigt prøvet med SVHS udgangen
|