Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Anmeldelse af Pana AX100E + probemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HappyHans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg fik den ind af døren for 3 uger siden, købt fra Digitalo.de(tyskland). Fik i øvrigt et godt indtryk af digitalo, kan bestemt finde på at handle hos dem igen!

Jeg vil her dele mine erfaringer men projocteren, samt høre jer om par problemer jeg har.

Problemer:
1. Lysstyrken skifter ret ofte, man lægger ikke så meget mærke til det når man ser film, men ved PC er det meget tydeligt. Hvis man kan forestille sig at spændingen til en el-pæren skifter, det er sådan det er. Der er ingen fast mønster hvornår det sker. Det sker også ved projectorens eget "prøvebillede", dvs. det har ikke noget med signalet fra PC'en at gøre. Det er ikke voldsomt, men nok til at jeg ikke kan acceptere det.
Har testet volt forsyningen samtidig med at projectoren er tilsluttet, og den er meget stabil, 235-236volt.

2. Jeg har den tilsluttet til PC via DVI->HDMI, og skarpheden er ikke særlig god, der er også en skyggevirkning på bogstaverne(se billede under anmelelse). Har prøvet med et kabel på 1,5m. meter, samme problem. Jeg bruger selvfølgelig den "rene" optiske opløsning 1280x720. Ved film kan man ikke se problemet, da et filmbillede i sagens natur er mere "uskarpt". Har prøvet med alm. VGA kabel, og her er kvaliteten faktisk bedre, omend kontrasten/lysstyrken er lavere.

Kan jeg gøre noget?
Hvordan og hvorledes med garanti? Er der nogen der ved om der er WorldWide garanti?

Anmeldelse:
Jeg har valgt kun at koncentrere mig om de ting der er særlige, eller som fraviger fra hvad man normalt ville forvente af sin nye Panasonic projector.

+'er:
Shift-funktionen(det lille joystick til højre for linsen), som bruges til at justere billedet vertikalt og horisontalt, virker RIGTIG godt. Fungere på den måde at det hele linsen/optikken der fysisk justeres (flyttes op/ned/til siden). Proportionerne og kvaliteten bevares næsten 100%, ingen keystone justering nødvendig!
Shift

God fjernbetjening, er overskuelig og knapperne er transparente med baggrundlys! IR Følsomhed rimelig, omend set bedre.

I standby mode bruger den så lidt watt at min måler ikke registrerede noget! Forventede at bruge 3-20 watt, men nej, så godt som ingen. Når den køre bruger den selvfølgelig 150-250 watt.

Det er selvfølgelig fedt at det er et ægte wide-screen display.

-'er:
-Bruger mickeymouse power stik, og den medfølgende ledning er selvfølgelig kun 1,8m. Frem med loddekolben :o(. Der følger ingen signalkabler eller -adaptere med, kun powerkabel.

-Når den initialisere display'et, så brummer projectoren. Jeg har ingen anelse om hvad den fortager sig. Det lyder næsten som om der sidder nogle servorer derinde og cykler rundt. Virker ikke så betryggende. Skifter man f.eks input fra HDMI til VGA så brummer den i 9 Sek!
Der en række automatiske funktioner, når de er slået til, svinger støjniveauet op og ned, ikke fra blæseren, men fra elektroniken (hvad det så end er).

-Skift i lysstyrke (beskrevet under Problemer)

-Dårlig kvalitet ved HDMI.
HDMIVGA
Høj opløsning: http://www.wengel.dk/temp/VGAvsHDMI.jpg
Tilsluttet PC med 7m. DVI-HDMI kabel.. Har prøvet med DVI kabel på 1 meter + DVI-HDMI adapter, samme resultat. Kvaliteten af kabel betyder selvfølgelig noget, men symptomerne er ikke at billedet er ustabilt på nogen måde, så jeg mener ikke det kan have noget kvaliteten af kablet at gøre.

-Kunne ikke tilslutte den på min bærbar Thinkpad T40 med portreplikator som har DVI stik. Om det er projectoren eller min bærbar som ikke understøtter DVI standarden ordentlig, er ikke til at vide. Men omvendt har jeg ingen problemer med at tilslutte DVI monitorer til min bærnar!

-Ikke ensartet  billede. Især i venstre side er billede lidt mørkere og med en svag rødlig tone. Vil nok ikke bemærkes hvis man kun ser film, men det vil man ved PC og især ved hvid baggrund.

-Er større end jeg havde regnet med. Undrer mig over hvorfor den skal være så stor.
Jeg skilte min gamle Philips projector ad (defekt, 4½ år gammel), der er godt nok MEGET optik i sådan on projector. Det er ikke bare et par linser foran LCD displayet, skal jeg hilse og sige! Bla. er der faktisk 3 LCD displays der skal samles i en prisme.
Men stadigvæk, så meget fylder det nu altså heller ikke, og det var en projector for 4½ siden!

Summa summarum:
Det er klart, at jeg ikke er glad for købet nu hvor jeg har problemet med at lysstyrken ændre sig, men jeg formoder/håber det er en fejl, som kan laves.
Men selvom den ikke havde denne fejl, så synes jeg faktisk ikke den er så fantastisk, som jeg har læst rundt omkring. Men de tests/andmeldelse har også primært været på fremvisning af film, og det gør en forskel. Det er min påstand at det er mere krævende at fremvise et PC skærmbillede end en film.

Til top Vis HappyHans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyHans

BladeDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 November 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har nøjagtigt samme problem med at min panasonic ae700 skifter lysstyrke når inputet er pc'en. Men det opstod først efter ca. 1500-2000 timer på pæren. Jeg bruger et 5m vga kabel.
Til top Vis BladeDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BladeDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes