Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DCX2496 problem med XLR ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eige
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 28 November 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der kan hlælpe mig med følgende problem:

Efter at have tilsluttet min DCX2496 med min forstærker (Classic No 6,8) virker min fjernbetjener til forstærkeren ikke længere?? Yderligere går den i "mute" tilstand af og til og dette kan kun deaktiviseres ved helt at tage strømmen fra forstærkeren, dette uanset om der er strøm på DCXen eller ej!! Når XLR stikkene tages ud af DCXen virker alt igen XLR stikkene er forbundet 1+3 til kappen 2 til center. Alt spiller iøvrigt godt

Er der nogen der har kendskab til dette problem, for det er fan... irriterende. Heeeeelp



__________________
                                            l -- Classic No.6,8 --DIY Båndhøjttalere
Classic No.01B -- Behringer DCX 2496
                                            l --Rotel RB960BX -- DIY Bashøjttalere
Til top Vis Eige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eige
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1870
Sendt: 28 November 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Eige skrev:

Når XLR stikkene tages ud af DCXen virker alt igen XLR stikkene er forbundet 1+3 til kappen 2 til center.




hmm.. er ikke helt med på hvordan du har lavet dit XLR kabel.. ben 1 er stel, ben 2 er "varm" og ben 3 er "kold".. kappen lægges sammen med ben 1(Ikke nødvendigt).
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Eige
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 28 November 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Eige skrev:

Når XLR stikkene tages ud af DCXen virker alt igen XLR stikkene er forbundet 1+3 til kappen 2 til center.




hmm.. er ikke helt med på hvordan du har lavet dit XLR kabel.. ben 1 er stel, ben 2 er "varm" og ben 3 er "kold".. kappen lægges sammen med ben 1(Ikke nødvendigt).

De er monteret jfr. dette link, fig.2 (hvis jeg ellers kan finde ud af at indsætte et link)

http://www.vandenhul.com/artpap/wiring2.htm

Hilsen Jimmy



__________________
                                            l -- Classic No.6,8 --DIY Båndhøjttalere
Classic No.01B -- Behringer DCX 2496
                                            l --Rotel RB960BX -- DIY Bashøjttalere
Til top Vis Eige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eige
 
LAST
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 639
Sendt: 28 November 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej Eige

Kablet fra min AN Zero til min DCX er monteret som på fig.1, det virker uden problemer. Prøv en af de andre muligheder, og se om det løser dit problem.

Hilsen LAST



__________________
http://www.volbeat.dk

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes