| Forfatter |
|
AngelDad Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey jeg er ny her. Så hej med jer allesammen.
Jeg har en kammerat der er helt vild med B&O og han kan ikke se den store problem i at gå ud og investere i et par Beolab 5 højtaler til 6692,99 kr. Kan i hjælpe mig med at overbevise ham om at der er meget bedre højtalere der ude og som er en del billiger.
på forhånd tak. __________________ Engel
|
| Til top |
|
| |
AngelDad Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov jeg skrev forkert det er 6692,99 Euro. det bliver ca. 60.995,00 danske kroner. Pr. stk. Det er jo vandvittigt.  __________________ Engel
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis han er helt vild med B&O (sådan lidt på samme måde som brugeren Peter Pan) er der vel ikke så meget at gøre.
Hvis han derimod bare tænker, at B&O ser flot ud og sikkert også spiller godt, må du jo bare hive ham ned i den lokale B&O pusher, og derefter nogle hifibutikker (hifiklubben er et godt sted at starte) og så lade ham sammenligne Beolabberne med andre højttalere i samme prisklasse. Hvis det ikke overbeviser ham er det hans eget tab.
Forresten er 6.692 euro 49.885 kroner, ikke 61.000. Det giver stadig en samlet pris på næsten 100k - tænk et anlæg jeg kunne få for den slags penge __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
AngelDad Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen fandt har jeg fået af min kammerat, hvor han seriøs har div. reklamer fra B&O. Men han går meget op i at ting der er dyrt er også lig det bedste. Han er egentlig ikke B&O fanatiker men det skal jo se flot ud når svigerforældrene kommer.
Så må jeg se om ikke jeg kan lokke ham med ned i HiFiKlubben.
Og jeg gad virkelig godt at se det anlæg man kan få for 100k. Jeg ville ikke engang tør at sætte en cd på. tænk hvis det gik i stykker..... 
__________________ Engel
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du selv hørt Beolab 5? Den er ikke dyr hvis du sammenligner med andet hifi, den spiller faktisk glimrende meget velopløst og luftigt lydbillede. Hvis man kan lide dens spille stil, kan jeg ikke se nogen argumenter for ikke at købe den. Det er jo ikke kun højttaler prisen du skal sammeligne med, du skal også have en forstærker og en rumkorrektion.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt BL5 og jeg mener heller ikke at den er dyr........... Du skal jo lige tænke på at du skal samligne HT`erens pris med et komplet anlæg (minus cd), altså. Forforstærker, effektforstærker samt rumkorrektion. Så er prisen lige pludselig ikke så voldsom.
Jeg har en Densen B-400 + cdafspiller sat påmine BL 5`r og det spiller sku iorden.
Jeg har lige været inde og lytte til et set up til 153.000,- + kabler (Audiovector Mi3 Avantgarde Arreté LE, Densen B-250, B-400 xs & 2* B-350) Et lidt dyre set up end mit, på nogle punkter bedre på andre dårligere. En lidt strammere bas (+) men også betydligt svagere (-) ikke nær så detalieret (-) mere behalig at lytte til pga at de ikke er så detalieret (+/-). Dette setup er ef stor kvalitet vil få langt mere respekt i Hi-Fi verdnen end et par B&O vil selvom det måske er dyre og ikke spiller nær så godt på alle punkter. Men der vil være mange som ikke vil eje B&O pga at det er B&O.
Det man så også skal tagemed i sin overvejlse er at hvis man går meget og i sit hjem og ikke vil indrette sig efter HT`r og en masse kabler, så er BL5`eren genial, da man kan sidenæsten som man vil og stadigvæk være i midtpunktet
så jeg vil ville da på ingen måder prøve at få ham til at vælge noget andet
pierre
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi nu lige ser bort fra dette sites evige hån af B&O produkter, så er netop BL5'erne et lydmæssigt godt produkt.
For os der har haft muligheden for at lytte i kendte omgivelser,(se udstyrsliste under underskriften) så får man for pengene rigtig meget. hvis man husker, at selvom der er rumkorrektion m.v., så skal man stadig være opmærksomme på opstillingen. Når dette er på plads, så får man en kompetent integreret løsning, hvor mange andre skal bruge måneder og år på at nå samme stade.
Så hvis man syntes det lydbillede BL'erne laver er i overensstemmelse med ens smag, hvis man ikke er decideret ramt af Hi-fi sygdommen og ønsker at tænke på den næste opgradering der lige giver 2½% bedre lyd, ja så får man en udmærket løsning der ikke dominere hjemmet og endelig nok skal vise sig at være en bedre investering end de fleste andre i Hi-Fi sammenhæng.
At det hele så er for at svigepatruljen kan blive imponeret, det er en helt anden diskussion.
|
| Til top |
|
| |