Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Denon forstærker+ B&W højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klioa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 November 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Håbede at der var nogen der havde styr på forstærkere og højttalere og kunne fortælle mig hvad omkring kvaliteten på disse produkter er prisen værd eller om der findes andre i samme prisklasse (ca.) der ville være bedre at købe. Jeg har ca. en 9-13000 jeg vil bruge på det.

De er til en stue på ca. 21 kvm. og skal bruges til ja musik (ikke film, tv osv.)

Sidder mellem 2 forstærkere og vil gerne vide om der er value i den dyre.

1. koster ca. 3000 det er en Denon PMA-700AE forstærker

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/D ENON_PMA-700AE_forstaerker_Soelv.htm?aID=8334&rID=8336

2. koster ca. 6000 det er en Denon PMA-1500AE forstærker

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/D ENON_PMA-1500AE_forstaerker_Soelv.htm?aID=7169&rID=7331

Har kig på disse kompakt højttalere da systemet skal stå på en reol ca. 1 m bred og en ca. 40 dyb. Min umiddelbare viden om lyd er ret begrænset men går efter en dyb lyd (hvis det hedder det) en lyd som er præcist det modsatte man for fra en bærbar eller et fjernsyn (har ofte svært at spille de dybe toner).

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B_W_CM1_hoejttaler_Wenge.htm

Håber at der er nogen der har forstand på det der kan svare mig på kvaliteten i de produkter jeg har udvalgt og forskellen på de to forstærkere og om man vil kunne udnytte den forskel der må være i forhold til de højttalere jeg har valgt??

Andre ideer/forstærkere/højttalere modtages også gerne da jeg ikke har så meget forstand på det. Håber på hjælp til ovenstående spørgsmål

Mange tak

Klaus

Til top Vis klioa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klioa

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Klaus, og velkommen til Forum.

Det er rimeligt solide produkter du der har udset dig. Jeg hørte B&W CM1'eren spille en dag, og de lyder virkelig godt ift størrelsen. Du får ikke ægte dybbas, der skal noget større højttalere til, men de kan slet ikke sammenlignes med lyden fra en bærbar. Denon's forstærkere kender jeg ikke så meget til lydmæssigt, men de er rimeligt solide, og får pæne ord med på vejen.

Et alternativ kan være at købe brugt, der kan man gøre nogle gode handler. Der er feks. dette sæt højttalere, som efter min mening vil spille kabinettet af B&W'erne: http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=31126 Jeg tror sagtens man kan få dem 500-1000 kroner ned i pris. Så har du stadig godt tilovers til en god forstærker. Her kan du også spare meget ved brugtkøb, feks her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=29584

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg syntes ikke Denon og B&W passser sammen. Men det er jo en smagssag.

Jeg ville vælge en Harman/Kardon HK970 eller en Marantz PM7001. De er lidt mørkere i lyden end Denon og det kan jeg godt lide.

Men som sædvanlig må man jo anbefale dig, at tage ned og lytte til forstærkerne.

Farvel igen

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 December 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

B&W højttalere hælder lidt til den lyse side, og de Denon produkter, som jeg har hørt gør det samme - Derfor køb ikke uden at lytte først, og det skulle der være rig lejlighed til i HiFi-Klubben, som forhandler begge produkter.

Hvis du er mest til Denon, prøv da at kombinere med Dali?

Go' fornøjelse

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 09 December 2006 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:
Jeg syntes ikke Denon og B&W passser sammen. Men det er jo en smagssag.

Det kommer da helt an på modellerne

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

zappafan skrev:
køb ikke uden at lytte først

amen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

inden jeg købte mit anlæg hørte jeg både b&w og dali på den NAD receiver jeg havde besluttet mig for og jeg endte med B&W fordi dali lød for lyse til min smag og det gjorde b&w'erne ikke (jeg kan så ikke huske hvilken model det var). Jeg kørte med en b&w 3801 surround receiver og dm604 højttalere fra b&w, det virkede fint sammen, skal ikke kunne udtale mig om denon's nye modeller

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Det er solide produkter, du har valgt. B&W har altid lavet gode højtalere til prisen. De fortjener en god forstærker. Af de to du nævner, vil jeg jeg personligt tage PMA 1500. Den har mere overskud. Du vil få dybere bas (subjektivt). Du skal være opmærksom, at det er basrefleks højtalere. De skal have luft om sig.

Jeg vil da anbefale Audiovector M1. De ligger i samme prisklasse som B&W. Af forstærker er der mange, du kan vælge. Til 6.000, er der Thule IA 100.

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
Til top Vis Clinton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clinton

Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv Denon avr3802 + B&W DM604-S3 og har været meget tilfreds, jeg synes ik at lyd er "får" lys men det er forskelligt.....har købt icepower monoblokke "BEAST" og det har løftet billedet en del....:_)
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes